Alių kaime esančią trasą savivaldybės užsakymu vertina ekspertai, kurių išvados padės išsiaiškinti, ar rajono ambicijos yra realios.

„Europinio lygio varžybos ten vykdavo iki šiol, tačiau galėtų vykti ir pasaulio čempionato etapai – tokia vizija. Yra klausimas, kiek tai kainuotų ir tik po to taryba apsispręstų, kai būtų tam tikri paskaičiavimai atlikti“, – BNS sakė savivaldybės administracijos direktorius Vidas Žvinys.

„Nėra abejonės, kad investicijos būtų ženklios. Laukiame rezultatų iš projektuotojų, tada bus aišku, kokie sprendimai galėtų būti, kiek jie galėtų kainuoti“, – pridūrė jis.

Motokroso ir autokroso trasos techninį projektą už 112,5 tūkst. eurų rengia bendrovė „Baltican“. Anot V. Žvinio, jis turėtų būti baigtas pirmojo ketvirčio pabaigoje.

Trasos rekonstrukcijos projektiniuose pasiūlymuose numatoma, kad būtų atnaujinta motokroso ir įrengta autokroso trasa, žiūrovų tribūnos, administracijos pastatas, sportininkų miestelis, automobilių aikštelės, plovykla, prekybos paviljonai, apžvalgos tiltas stikliniu dugnu, restoranas, tvenkinys, fontanas.

„Viskas susieta su lenktynininkais, jų komandomis, numatytos galimybės žiūrovams, kurie turi tam tikras tradicijas, reikalavimai teisėjams, todėl logiška, kad būtų kažkas papildomai, kaip, pavyzdžiui, maitinimas“, – aiškino V. Žvinys.

Lietuvos motociklų sporto federacijos generalinė sekretorė Rusnė Jankūnaitė sako, kad Anykščiuose esanti vienintelė motokroso lenktynių trasa beveik atitinka pasaulinius standartus.

„Tai yra Mickūnų trasa Anykščiuose, kad ji visiškai pilnai atitiktų pasaulio standartus, dar yra patobulinamų dalykų, bet mums žinoma, kad organizatorius ruošia tą trasą, kad ji tuos standartus atitiktų“, – BNS sakė R. Jankūnaitė.

Jos manymu, įrengus kelias aukščiausio lygio motokroso trasas Lietuvoje jų koncentracija šalyje nebus per didelė, o varžybų organizatoriams atvers platesnes galimybes.

„Kuo daugiau ir kuo aukštesnius standartus jos atitinka – tuo geriau ir patiems organizatoriams, jiems atsiveria geresnės galimybės atvežti daugiau tarptautinių varžybų“, – sakė R. Jankūnaitė.

Pasak V. Žvinio, pasaulinius standartus atitinkantis kompleksas prie Utenos turėtų paskatinti ir turizmą regione.

„Tai būtų techninių sporto šakų bazė, be abejonės, į ją atvyktų žiūrovai, tarptautinė publika, o vietos apgyvendinimo ir maitinimo įstaigos turėtų tai pajusti“, – sakė V. Žvinys.

Federacijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje aktyvių ir nuolat licencijuotų motokroso sportininkų yra apie 500, tačiau jų priskaičiuojama daugiau, nes dalis varžybose pasirodo epizodiškai, su vienkartinėmis licencijomis, taip pat atvyksta nemažai sportininkų iš aplinkinių valstybių – Latvijos ir Lenkijos.