Pažvelgę į „Volkswagen“ žygdarbius automobilių dizaino srityje pamatytume, jog Vokietijos automobilių gamintojas ganėtinai retai išskirtinio grožio koncepcijas, su minimaliais pakeitimais, perkeldavo į serijinę gamybą. Tuo tarpu naujai vairuotojų kartai siekiantis įtikti „ID.Buzz“, net ir paruoštas masinei gamybai, yra labai artimas koncepcijai, kurios pirmasis pasirodymas viešumoje įvyko dar 2017 metais.

Šį malonų „Volkswagen“ elgesio pokytį kone geriausiai pavyko įvertinti Danijoje, kur buvo surengti tarptautiniai „ID.Buzz“ elektromobilio bandymai. Šalyje, kur elektromobilių koncentracija yra gerokai didesnė, pro šalį važiuojančių elektromobilistų (ir ne tik jų) žvilgsniai neatlipo nuo šio žavaus furgono, o šiek tiek daugiau drąsos turėję elektromobilių vairuotojai kiekvienoje stotelėje ieškojo priežasčių automobilį apžiūrėti iš arti ar netgi pasišnekučiuoti apie tai, kas artimiausiais metais taps „Volkswagen“ bestselleriu.

Sulipdytas iš to pačio molio

Laikantis visų „Volkswagen“ grupės tradicijų, šis stileiva buvo sukurtas ant jau egzistuojančios ID modelių gamos platformos. Tai reiškia, jog „ID.Buzz“ elektros motorą nešioja įsispraudęs galinėje ašyje bei turi galinių varančiųjų ratų pavarą. Visai kaip originalus „T1“. Vis dėlto, naujasis įpėdinis turi daugiau nei 8 kartus galingesnį motorą, generuojantį 204 arklio galias ir 310 Nm sukimo momentą. Verta pažymėti, jog „ID.Buzz“ savo pirmtaką kaip reikiant pranoksta ir kitoje srityje – viršsvoryje. Elektrinis furgonas pasižymi stambiagabaritišku 2510 kilogramų svoriu, dėl kurio „ID.Buzz“ gerokai skiriasi nuo savo brolių. Gerąja ir blogąja prasme.

Volkswagen ID.Buzz / A. Grigelevičiaus nuotr.

Žvelgiant iš gerosios pusės, į „ID.Buzz“ sumontuotos elektros pavaros veikimas labai primena „ID.3“ ir „ID.4“ modeliuose esantį analogą. Elektroninė stabilumo kontrolė kiekviename žingsnyje siekia sukurti įspūdį, jog automobilis keliu rieda it būtų įcementuotas. Bet kokie bandymai mikliau pasukinėti vairą baigiasi griežtu įsikišimu ir netiesioginiu saugumo sistemos pamojimu pirštu, jog taip daryti – negalima. Saugus, tvirtas, pakabos balansas yra pasiektas kone nepriekaištingai.

Tuo tarpu dinaminės savybės – dviprasmiškos. Kai kurie, elektros pavaros našumą apibūdintų kaip pakankamą, kiti gali manyti, jog poreikius tenkinančios dinamikos trūksta, bet kad ir ką darytumėte su akceleratoriumi, turėsite susitaikyti su mintimi, jog vairuodami „ID.Buzz“ negausite daugumos elektromobilistų širdį užkariaujančios, smūgiuojančios akceleracijos, mat šis furgonas yra kiek kitoks.

Kukli 310 Nm sukimo momento porcija tikrai nėra pakankama norint staigiai ir žvitriai spurtuoti užsidegus žaliam šviesoforo signalui, tačiau vienos pavaros transmisija stengiasi iš visų jėgų išpildyti vairuotojo norus. Vis dėlto, dėl to nereikėtų pergyventi. Tiesiog rekomenduočiau atvėsinti ambicijų matuoklį ir iš naujo nustatyti savo lūkesčių kartelę.

Volkswagen ID.Buzz / A. Grigelevičiaus nuotr.

Iš naujo sudėlioję savo prioritetus ir pradėjus su „ID.Buzz“ elgtis nuosaikiau, elektrinis furgonas ne tik atskleidžia savo tikrąją paskirtį, bet siūlo pažvelgti į „Volkswagen“ inžinierių padarytą pažangą technologijų srityje. Kodėl tai svarbu? Pasak „Volkswagen“ atstovų, į automobilį diegiama naujausia liūdnai pagarsėjusios programinės įrangos versija yra daug saugesnė ir stabilesnė, bei leidžia visiems įrenginiams veikti sklandžiau.

Šie teiginiai, iš tiesų, nėra iš piršto laužti, kompiuterinės sistemos, atsakingos už praktiškai visų įrenginių veikimą nepademonstravo bandymų išvesti iš kantrybės. Be to, nuo šiol navigacijos sistemoje rodomos laisvos ir užimtos įkrovimo stotelės, bei pasirinkus norimą kelionės maršrutą, automatiškai apskaičiuoja kur ir kada jums reikėtų sustoti įsikrauti.

Vis dėlto, programinės įrangos atnaujinimai nesugeba užgožti perdėtai sudėtingos vartotojo sąsajos. Lietimui jautrūs mygtukai ant vairo, lietimui jautrūs valdikliai centrinėje konsolėje (kurie iki šiol tamsiu paros metu nėra apšviesti) ir pati multimedijos struktūra, švelniai tariant, nėra patogi naudotis. Tiek automobiliui stovint, tiek jam važiuojant.

Volkswagen ID.Buzz / A. Grigelevičiaus nuotr.

Vietos užteks visiems

Jeigu dinaminės savybės nėra tai, kas galėtų akimirksniu paskatinti persėsti į „ID.Buzz“, 1,9 metro aukščio furgonas turi kitų, galbūt ne tiek daug dėmesio sulaukiančių, bet malonių smulkmenų.

Kaip ir priklauso tokios klasės automobiliui, priekinė vairuotojo ir keleivio sėdynė turi po atskirą porankį, centrinės konsolės apačioje atlenkiamą puodelių laikiklį bei tuziną įvairaus dydžio daiktų dėtuvių, kuriose, anksčiau ar vėliau, ką nors pamiršite. Daugiau nei keletą šeimos narių turintys vairuotojai taip pat nudžiugs, jog „ID.Buzz“ gali turėti net iki 8 USB įkrovimo jungčių, kurios kelionės metu bus užimtos išmaniųjų įrenginių įkrovimu.

Stačiakampio formos kėbulas taip pat yra naudingas siekiant maksimaliai išnaudoti interjero erdvę keleivių gerbūviui arba daiktų pervežimui. Antroji sėdynių eilė slankioja pirmyn ir atgal, arba esant poreikiui, gali būti sulankstoma, tačiau, deja, jos negali būti išimtos, taip suteikiant galimybę keleivinį „ID.Buzz“ paversti į tai, kas padėtų lengvai perkraustyti bičiulį į kitą būstą. Kita vertus, net ir nesant tokiai galimybei, bagažinės tūris – milžiniškas. Jis svyruoja nuo 1121 iki 2123 litrų.

„Volkswagen“ taip pat šiuo metu siūlo ribotą aksesuarų kiekį. „ID.Buzz“ automobilyje už papildomą sumą galima įrengti virtuvėlės įrangą ir lovą, tačiau pilnavertė, keliauninkams skirta versija turėtų pasirodyti netolimoje ateityje. Kaip ir septynvietė arba keturių varančiųjų ratų pavarą turinti versija.

Volkswagen ID.Buzz / A. Grigelevičiaus nuotr.

It kompaktiškas hečbekas

Danija, ko gero, nėra ta šalis, kurioje norėtumėte realizuoti savo svajonių atostogas, tačiau „Volkswagen“ bendrovės sprendimas pristatyti „ID.Buzz“ būtent šioje šalyje atrodo pagrįstas, mat tai yra gera vieta, kur galima šiek tiek sumažinti gyvenimo tempą, arba pagalvoti apie buriavimą, važinėjimą dviračiu, žvejybą, grybavimą ar paukščių stebėjimą, tačiau ji tikrai nėra ta šalis, kuri džiugintų vairuotojus, kuriems vairavimo malonumas yra be galo svarbus.

Net ir lyginant Danijos kelių tinklą su Lietuvos, Danijos keliuose nėra dinamiškų akcentų ir iššūkių, nes didžioji dalis šalies kelių yra vingiuoti it šaldytuvo durys, ir net jeigu pavyks surasti kelio atkarpą, kurioje asfalto vingiai turi potencialo kelti pasimėgavimą, ji bus pernelyg trumpa, jog spėtumėte pasidžiaugti pačia akimirka.

Kalnuotų vietovių stokojančioje šalyje, „ID.Buzz“, tiesą sakant, jaučiasi it žuvis vandenyje. Elektros pavara bei elektrinis vairo stiprintuvas padeda užmiršti, jog automobilis sveria daugiau nei dvi tonas, tad bet kokie manevravimai nekelia absoliučiai jokių iššūkių ar nepatogumų. Net ir kai reikės staigiai apsisukti, vos 11,1 metro siekiantis apsisukimo spindulys padeda pasijusti lyg vairuotumėte padidinto pravažumo „Golf“.

Bendras įspūdis vairuojant „ID.Buzz“ išlieka toks, kad jis atrodo brandesnis už kitus šios ID šeimos modelius, o Manto Kalniečio aukščio kėbulas bei beveik tris metrus siekianti ratų bazė padeda pasiekti ramybės ir užtikrintumo jausmą, dėl kurio, ko gero, daugelis ir įsimylės šį „Volkswagen“ furgoną.

Volkswagen ID.Buzz / A. Grigelevičiaus nuotr.

Siūlys ne tik keleivinį

Šeimai ar viengungiškiems poreikiams skirta versija, be abejonės, sulauks pačio didžiausio dėmesio, tačiau „Volkswagen“ norėdama išnaudoti turimos platformos privalumus, lygiagrečiai keleivinės „ID.Buzz“ versijos siūlys komercinę.

Kaip ir priklauso komerciniam automobiliui, „ID.Buzz“ priekyje bus sumontuotos trys sėdynės, o už jų – pertvara, atskirianti keleivių ir krovinių skyrių. Priklausomai nuo konfigūracijos, pertvara gali būti su langu arba anga, pro kurią vairuotojas ar šalia sėdintis kompanionas gali krauti daiktus.

Kita, gerokai svarbesnė savybė – krovumas. Komercinio „ID.Buzz“ krovinių skyriaus talpa – 3900 litrų, arba jeigu galima išsireikšti kitaip – bagažo skyriuje laisvai telpa dvi europaletės. Ar to įmonės užteks? Ko gero, viskas priklausys nuo įmonių poreikių, tačiau lyginant komercinio „ID.Buzz“ naudingo krovinio skyriaus ilgį, plotą bei keliamąją galią, senamadiškieji konkurentai, vis dar, turi akivaizdų pranašumą. Pavyzdžiui, „Renault Trafic“ (su trumpiausia ratų baze) siūlo maksimalią 1017 kilogramų keliamąją galią. Netgi įžymusis „Volkswagen“ darbinis arklys – „Transporter“ – siūlo 772 kg keliamąją galią, „Ford Transit Custom – 700 kg, o „ID.Buzz“ – 650 kg. Pastarasis rodiklis prilygsta benzininį variklį turinčiam „Renault Express Van“.

Norint įsigyti – reikės kantrybės

10 tūkst. – maždaug Biržų ar Kuršėnų dydžio miesto populiacija ryžosi įsigyti elektrinį „Volkswagen ID.Buzz“ nesulaukę, kol jis pasirodys šios markės atstovybėse. Nors tai gali pasirodyti kaip neįprastas ar net neracionalus reiškinys, nepamirškite ką daro daugelis pirkdami būstą kartoninėmis sienomis.

Nors vertybių skalėje nuosavas būstas ir nuosavas automobilis atlieka šiek tiek skirtingus vaidmenis, tačiau augančio užsakymų skaičiaus nestabdo net ir ganėtinai aukšta „ID.Buzz“ kaina.

Baltijos šalyse, elektrinio furgono kaina prasidės nuo 59 842 eurų. Tai nėra maža suma, kuri, neabejotinai, išaugs, nes tikrai norėsite stilingų aksesuarų, patogesnių sėdynių ir kitų privalumų, tad net ir ganėtinai kukliai elgdamiesi su papildomos įrangos katalogu, žiūrėsite į automobilį, kurio kaina sieks maždaug 65 - 70 tūkst. eurų.

Žvelgiant į konkurentų pusę, ten gausybės analogų nėra. Vienintelė kredibiliti alternatyva „ID.Buzz“ yra „Peugeot Traveller“ (ir jo broliai), kuris yra siūlomas su 50 kWh arba 75 kWh talpos baterija bei, priklausomai nuo įrangos lygio, kainuoja panašiai kaip ir „Volkswagen“.

Duomenys apie automobilį:

  • Ilgis – 4712 mm
  • Plotis – 1985 mm
  • Aukštis – 1937 mm
  • Atstumas tarp ašių – 2988 mm
  • Elektros pavaros galingumas – 204 AG ir 310 Nm
  • 0-100 km/val. – 10,2 sekundės
  • Energijos sąnaudos bandymų metu – 18,7-22,3 kWh/100 km
  • Baterijos talpa – 77 kWh (naudotina baterijos talpa)
  • Gamintojo deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas – iki 421 km
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją