„Tuomet pasitraukiau jausdamas kartėlį dėl šališkų sprendimų. Bendruomenė buvo maža, tad, turbūt, tai buvo normalu“, – prisimena I. Daunoravičius, besiruošiantis liepos 22-23 dienomis Driftiškėse vyksiančiam „Betsafe Drift Camp #3“ renginiui, kuriame susirungs ne tik Lietuvos „drifto“ čempionato „Street“ ir PRO lygų dalyviai, bet ir Baltijos šalių „drifto“ čempionate besivaržantys šonaslydininkai.

Niurburgringe įsitvirtinęs lietuvis akcentavo, kad per kelerius metus Lietuvos „drifte“ pasikeitė daugybė dalykų. Pirmiausia – dalyvių skaičius, kuris, anot I. Daunoravičiaus, tikrai stebinantis.

„Gausu važiuojančių visose lygose, tikrai daugiau nei prieš penkerius metus. Ir automobilių parkas tikrai ne silpnyn eina. Manau, vietos renginiuose tai įneša daug įdomumo ir konkurencijos“, – akcentavo jis, pridūręs, kad Lietuvoje palankios sąlygos norintiems varžytis „Street“ ir „Semi PRO“ lygose, o PRO lygos dalyviams jis norėtų matyti bent kelis europinio masto renginius per metus.

Anot I. Daunoravičiaus, Lietuvoje jam norėtųsi matyti tarptautinius renginius, tokius, kaip „Drift Masters“ ir panašiai. Šitai, tikino jis, leistų pritraukti ir daugiau vairuotojų, ir žiūrovų, be to, leistų PRO lygos dalyviams suprasti, kas yra tikros varžybos ir renginiai.

„Šiuo metu renginiai yra tarp savų ir saviems. Viskas su tuo gerai, tačiau tokio masto varžybos, kaip mano minėtos, daugeliui vairuotojų atvertų akis ir parodytų, koks platus ir kupinas galimybių yra pasaulis“, – tikino jis.

Paprašytas palyginti, kaip atrodo vokiškas „driftas“, I. Daunoravičius neslėpė, kad šioje Europos šalyje šonaslydžio lygis – tarp „Street“ ir „Semi PRO“ gebėjimų. Pasirodo, itin dažnai „drifto“ varžybos čia rengiamos ant šlapios dangos dėl lenktynių trasų reikalavimų, tad tokiose varžybose dalyvauti lietuvis noro neturi. Anot jo, kur kas kokybiškiau varžybos organizuojamos arčiau Lenkijos sienos, tačiau Lietuvai kokybe renginiai vis tiek neprilygsta.

Ambicijų neturi, bet pasivaržyti gali

Paklaustas, kodėl po tokios pertraukos nusprendė atvažiuoti į Lietuvą ir sudalyvauti varžybose, I. Daunoravičius prisipažino, kad „į galvą šovė durnumas prisiminti seną hobį“. Tai lėmė, kad šonaslydininkas atpirko savo buvusį BMW E30 iš naujo savininko ir jį restauravo tam, kad galėtų dalyvauti varžybose. Tiesa, tikslo, kur norėtųsi važiuoti, dar neturėjo.

„Peržiūrėjus Niurburgringo ir PRO lygos „drifto“ varžybų kalendorių Lietuvoje paaiškėjo, kad pora savaitgalių Kuršėnų autodrome sutampa su laisvesnėmis dienomis Niurburgringe. Tad su broliu Norbe (Norbertas Daunoravičius – aut. pastaba) nusprendėme, kad E30 paliksiu Lietuvoje ir bent tuose dviejuose etapuose sudalyvausiu“, – pasakojo pašnekovas.

Šonaslydžio varžybose varžosi ir jo brolis N. Daunoravičius-Norbe, ir I. Daunoravičius broliui pagyrų negaili.

„Brolis yra labai geras pilotas ir prisitaikantis prie bet kokių sąlygų: prastas ar geras automobilis, galingas ar ne, šlapia ar sausa danga – jis važiuos labai gerai. Tiesa, jis apsiima daug darbų ant savo pečių: vienu metu ir važiuoti, ir viską parodyti savo „YouTube“ kanale, ir surinkti tokį bolidą, kokio dar niekas nėra rinkęs“, – pasakojo šonaslydininkas.

Ignas Daunoravičius ir Andrius Vasiliauskas

Kalbėdamas apie laukiančias varžybas jis atviravo, kad ambicingų tikslų sau nekelia, mat norint siekti prizinių vietų, reikia ir treniruotis, ir ruoštis, ir visiškai atsiduoti šiam sportui.

„Mano pagrindinis fokusas yra „Ringfreaks“ veikla, kuria džiaugiuosi ir didžiuojuosi. Tad „driftas“ šįkart yra tik hobis. Žinoma, kadangi dar nepamiršau, kaip vairuoti, tai ir kovoti dėl aukštų vietų įmanoma. Ypač, kadangi su dabartinėmis žiniomis paruoštas E30 važiuoja kur kas geriau nei prieš penkerius metus“, – šypsojosi sportininkas.

„Ringfreaks“ – I. Daunoravičiaus įkurta kompanija Vokietijoje, gimusi iš to, kad automobilių sportas, kuriame jis sukasi daugiau nei dešimtmetį, jam iš hobio virto darbu, gyvenimu ir atnešė nemažai draugų. Ir nors šioje srityje pašnekovas ne naujokas, jis prisipažino, kad kuo ilgiau dirba, tuo labiau suprasta, kad vis dar nieko nesupranta.

„Savęs sportininku nelaikyčiau ir didelių siekių kaip vairuotojas neturiu. Tačiau kalbant apie inžinerinę ir kūrybinę pusę, noriu kurti ir gaminti kuo aukštesnio lygio ir patikimumo automobilius bei dalis jiems. Tą ir darom drauge su puikia „Ringfreaks“ komanda – mūsų ruošti automobiliai įrodo mūsų įdirbį ir įgūdžius prasukdami šimtus ar net tūkstančius ratų Niurburgringo trasoje“, – sakė jis.

Automobilį varžyboms pirko 16-os

Artėjančiam „Betsafe Drift Camp #3“ renginiui I. Daunoravičius pasiruošė BMW E30 modelį. Pastarasis, pasakojo jis, jo nusipirktas buvo dar tais laikais, kai jam tebuvo 16 metų.

„Gal dar yra pamenančių, kad 2014 metais juo važiavau su atmosferiniu 4,4 l darbinio tūrio varikliu. Dar po metų į jį sumontavau FIA saugos lankus ir turbokompresorių, o 2016-aisiais, prieš pat „Ringfreaks“ atsiradimą, pardaviau“, – prisiminė I. Daunoravičius.

Pas naująjį savininką pabuvęs kelerius metus, 2021-aisiais BMW E30 vėl sugrįžo į I. Daunoravičiaus rankas. Teko padirbėti ir automobilį atnaujinti bei imtis modifikacijų, apie kurias, sakė jis, svarstė dar prieš kelerius metus.

„Į jį esu sumontavęs 4,4 l darbinio tūrio variklį su turbina už galinės ašies ir varomą etanoliu. Jis generuoja kuklius 500 AG, turi paprastą mechaninę pavarų dėžę. Dabar vėl galiu džiaugtis šia, man istorine, „chuliganke“, – vardino I. Daunoravičius.

Kaip sekasi važiuoti I. Daunoravičiui pamatyti galima liepos 22-23 dienomis vyksiančiose „Betsafe Drift Camp #3“ varžybose. Kuršėnuose esančiame Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, dar pramintame Driftiškėmis, varžysis Lietuvos „drifto“ čempionato „Street“ ir PRO lygų bei Baltijos šalių „drifto“ čempionato dalyviai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją