Justui Simaškai tai buvo pirmasis Europos čempionato etapas, kuriame teko varžytis su greičiausiais ralistais Europoje. Priešingai nei mūsų kraštuose, ERC čempionate nepamatysite važiuojančių „Mitsubishi“, „Subaru“ markės automobilių, ar juo labiau Lietuvoje itin populiarių BMW. Tokio lygio varžybose gali dalyvauti tik tarptautines kategorijas atitinkantys automobiliai, kad trasoje savo pranašumą parodytų ne technika, o vairuotojai. Lenktyniavo tik moderniausi gamykliniai modeliai: daugiausia „Rally2“ ir „Rally4“ kategorijų automobiliai. Vaidotas Žala ir Vladas Jurkevičius su „Rally2“ mašinomis varžėsi ERC kategorijoje, o Justas Simaška su „Ford Fiesta Rally4“ – „ERC4 Junior“ įskaitoje.

Foto: Egidijus Babelis

Įveikęs 188 kilometrus lenktyniniu tempu siaurais ir itin greitais lenkiškais žvyrkeliais, o tai yra maždaug du Lietuvos ralio čempionato etapai, Justas Simaška su Giedriumi Nomeika finišo liniją kirto 4-oje vietoje.

„Esu labai patenkintas šiuo raliu ir ypač konkurencija, nes čia yra gera terpė augti ir tobulėti kaip lenktynininkui. Lietuvoje jau būna, kad kai kur atsileidi, pasisaugai, ir vis vien laimi greičio ruožą. O čia negali atsipalaiduoti, anksčiau pastabdyti ar pasisaugoti, nes kiti varžovai šiame lygyje jau tikrai niekur neatleidžia. Norėdamas pasiekti rezultatą esi priverstas važiuoti ant ribos, ir ieškoti, kur dar galima pagreitėti“, - komentavo J. Simaška.

Pavyti galima ir greičiausius

Po pirmosios ralio dienos atrodė, kad lietuviai gali kovoti ir dėl podiumo. Nuo trečioje vietoje esančio O. Palomo ir X. Moreno ekipažo, važiavusio „Peugeot 208 Rally4“ automobiliu „TOP Sport“ ekipažas prieš antrąją dieną buvo atsilikęs vos 6-iomis sekundėmis. Tačiau priešpaskutiniame greičio ruože įveikus maždaug ketvirtadalį distancijos vėžėje ratas gavo nedidelį smūgį ir dingo vairo stiprintuvas.
Justas likusį greičio ruožą pravažiavo lėtai, galvodamas, kad važiuoja be rato ir artimiausiam varžovui pralošė daugiau nei minutę laiko. Finiše perkrovus automobilio elektros sistemą viskas susitvarkė ir paskutiniame greičio ruože jis išlaikė ketvirtąją poziciją.

Foto: Egidijus Babelis

„Iš principo po pirmos dienos buvau labai laimingas, nes turėjome vilčių kovoti dėl 3 vietos. Pralošdavau kažkiek sekundžių pirmiesiems, bet žinodavau, kur ir ką blogai padariau, kur pralošiau, ir kur galiu tobulėti. Prieš ralį visiškai nežinojau, kokioje pozicijoje būsiu, o dabar viskas gerokai aiškiau“, - savo pasimatavimą su greičiausiais lenktynininkais Europoje apibūdino J. Simaška.

Foto: Egidijus Babelis

Europos ralio čempionato Jaunių kategorijoje greičiausi buvo prancūzai L. Pellier ir M. Pellamourgues su „Opel Corsa Rally4“. Antri – suomiai T. Herranen ir M. Lukka su „Ford Fiesta Rally4“.
Justas Simaška su jais dar kartą susikaus jau už trijų savaičių penktajame Europos ralio čempionato etape Latvijoje. Jis vyks liepos 1-3 dienomis Liepojos apylinkėse.