Ketvirtos kartos „Ford Focus“ yra gaminamas nuo 2018 metų ir neseniai buvo atnaujintas – pasikeitė ne tik išvaizda, tačiau buvo pasiūlyta nauja, efektyvumą didinanti automatinė dviejų sankabų transmisija ir, svarbiausia, pasirodė naujos kartos „SYNC 4“ multimedijos sistema. Būtent šiame departamente „Ford“ modeliai labiausiai ir atsilikinėjo nuo konkurentų, kadangi šiandien siūlyti naujausias technologijas yra gyvybiškai svarbu. Tiesiogine prasme.

Nes tenka pripažinti, kad automobilio važiavimo savybės vairuotojams seniai tapo ne prioritetinėmis, o į mašinas žiūrima kaip į kasdienius prietaisus, kurių naudojimas turi būti kuo mažiau probleminis. Iš dalies negali nesutikti. Na, o kalbant apie važiavimo savybes, tai šiais laikais nei vienas gamintojas nebeleidžia sau stipriai suklysti ir siūlomi modeliai visiškai tenkina daugumos vairuotojų poreikius.

Atnaujintas Ford Focus Active
Foto: Jurgis Paplaitis

Žinoma, pasitaiko vienokių ar kitokių ergonominių nesusipratimų, vienur kitur šlubuoja garso izoliacija, sutaupoma apdailos medžiagų sąskaita, ne visur vienodai patogios sėdynės, pakankamai vietos ant galinių sėdynių ar bagažinėse (atsižvelgiant į klasės standartus). Tačiau dažniausiai šie skirtumai yra tokie menki, kad akcentuoti juos galima tik lyginant automobilį vieną su kitu, bet visumoje jų savybės vėlgi visiškai tenkina daugumos vartotojų poreikius.

Bet negaliu nepaminėti, kad „Focus“ (kaip ir kiti „Ford“ modeliai) man visada buvo vieni smagiausiai valdomų automobilių savo klasėse ir šis modelis nebuvo išimtis. Gaila tik, kad kaip jau minėjau, šlubavo multimedijos sistema, ir konkurentams siūlant tiek skaitmeninius skydelius, tiek ir didelius liečiamuosius multimedijos ekranus, „Ford“ toli gražu nebuvo avangarde.

Atnaujintas Ford Focus Active
Foto: Jurgis Paplaitis

Tad malonu, kad pagaliau ir šiame automobilyje galima visaverčiai naudotis multimedijos sistema – daug parinkčių, belaidės telefono sąsajos, navigacijos sistema su interneto duomenimis ir informacija apie spūstis, kelio darbus ir orus. Dar gi ir valdymas balsu veikia gana sklandžiai, tad galima paliepimus išsakyti balsu.

Na, o kalbant apie transmisijas, tai džiugina nauja automatinė dviejų sankabų pavarų dėžė. Ji veikia gretai ir sklandžiai, nors, tiesa sakant, pradžioje dėl jos tandemo su 1.0 l tricilindriu „Ecoboost“ 125 AG motoru ėmiau įtarti, kad dėl siekimo sumažinti CO2 kiekį, jo veikimas buvo slopinamas, todėl automobilis pajudėdavo nenoriai. Bet vėliau supratau, kad dėl to buvo kaltas automatinis stovėjimo stabdys, nenoriai atleisdavęs stabdžių trinkeles pajudant.

Gaila, kad bent jau kol kas nėra galimybės užsisakyti versijos su galingesniu 155 AG motoru, nes tiek vairo sistema, tiek ir pakaba skatina važiuoti azartiškai. Be to, nustebino ir komfortas, ypatingai akustinis. Tiesa, gamintojas nesiūlo reguliuojamo standumo pakabos, bet važiuojant nelygiu asfaltu ji veikia stangriai, tad nepatiks nebent tik tiems, kas mėgsta važinėti siūbuojančiu automobiliu. O miško keliais, kuo galite įsitikinti vaizdo medžiagoje, „Focus“ važiuoja netgi labai komfortiškai.

Bandyta „Active“ versija turi 3 centimetrais padidintą prošvaisą, taip pat galimas ir universalo tipo kėbulas jei reikia didesnės bagažinės. Tik kas šiais laikais rinksis naują universalą, o ne madingą SUV, kad ir ne tokį praktišką? Tad ir šis „Ford Focus Active“ mano galva, gali pasigirti praktiškomis savybėmis ir madingo krosoverio prošvaisa, kuri padės įveikti kliūtis mieste ar nuvažiavus nuo asfalto nebraukti dugnu per gruntą.

Tad tai mane bene labiausiai gerąja prasme šiemet nustebinęs automobilis – panašu, kad „Ford Focus“ reikėjo kelių metų subręsti iki visapusiškai gero modelio, kurį galima įsigyti nuo 26 350 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma – nuo 407 eurų). Tiesa, dėl komplektavimo ar tiekimo niuansu, siūlomos tik geresnės „ST-line“ ir „Active“ versijos.

Daugiau apie atnaujintą „Ford Focus Active“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.