Jei neskaityti mažylio „Mitsubishi iMiEV“, „Nissan Leaf“ buvo pirmasis masinis įprasto hečbeko kėbulo tipo elektromobilis pasaulyje, debiutavęs 2010 metais. Jis buvo išrinktas tiek Europos, tiek ir Pasaulio metų automobiliu (ką jau besakyti apie Žaliojo automobilio apdovanojimą) – dažniausiai šių nominacijų nugalėtojai skiriasi dėl skirtingų prioritetų, teikiamų Europos rinkai ir linkusiam pasauliui skirtiems automobiliams, tačiau šįkart specialistų nuomonės sutapo, o tai buvo patvirtinta garbingais apdovanojimais.

O dar priminsiu, kad iki pat 2020 metų tai buvo populiariausias elektromobilis pasaulyje – tik prieš mažiau nei porą metų šią garbingą vietą jis užleido ne kam kitam, o „Tesla Model 3“. Iš viso iki 2022 metų buvo pagaminta daugiau kaip 577 tūkst. abiejų kartų „Leaf“ elektromobilių.

Nissan Leaf
Foto: Jurgis Paplaitis

Pirmos kartos modelis buvo siūlomas su 24 kWh talpos ličio-jonų akumuliatoriumi, iš kurių įkrovimui buvo naudojama 21 kWh. Gamintojas optimistiškai žadėjo (ir pateikinėjo tuo metu galiojusio NEDC standarto energijos sąnaudų duomenis), kad vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 175 kilometrų (vėliau šis atstumas buvo padidintas iki 199 kilometrų), bet realybėje jis buvo gerokai mažesnis. O jei važiavimo sąlygos buvo neoptimalios, pavyzdžiui, žiema ar važiuojant greitkeliu, tai nuvažiuojamas atstumas galėjo nesiekti ir 100 kilometrų.

Akumuliatorių buvo galima įkrauti iš įprasto elektros tinklo 3,3 kW siekiančia galia, atskirai buvo galima užsisakyti 6,6 kW įkroviklį. Taip pat elektromobilis galėjo būti įkraunamas nuolatine srove („CHAdeMO“ jungtis) iki 46 kilovatų siekiančia galia. Tiesa, bazinės versijos greitojo įkrovimo galimybės neturėjo, ji turėjo būti užsakyta papildomai.

Tiek pirmos, tiek ir antros kartos „Nissan Leaf“ akumuliatorius buvo aušinamas oru, o tai reiškia, kad esant aukštai temperatūrai, važiuojant greitkelyje ar įkraunant greituoju būdu, jo temperatūra stipriai pakildavo. Žinoma, kalbant apie pirmos kartos „Leaf“, turėjusį nedidelės talpos akumuliatorių, tai nebuvo didelė problema – ji paaštrėjo kai gamintojas antroje modelio kartoje (apie ją daugiau galite sužinoti čia) pradėjo montuoti net 62 kWh talpos akumuliatorių.

Nissan Leaf
Foto: Jurgis Paplaitis

2016 metais akumuliatoriaus talpa buvo padidinta iki 30 kWh – jei renkatės būtent paskutiniųjų gamybos metų modelį, kokios talpos yra akumuliatorius galima sužinoti ne tik pagal identifikacinį numerį, bet ir pagal ant centrinio statramsčio nurodytą bendrąją automobilio masę – 1945 (24 kWh) arba 1970 kilogramų (30 kWh).

Na, o išsiaiškinus kokio dydžio yra akumuliatorius, laikas įvertinti ir koks yra likęs jo resursas. Tam kituose elektromobiliuose tenka naudoti OBD jungtį, tą patį galima padaryti ir „Nissan Leaf“ su „Leaf Spy“ programa. Tačiau „Nissan“ prietaisų skydelyje yra atskira 12 padalų juosta, rodanti kiek išnaudota akumuliatoriaus „gyvybių“. Viena išnykusi padala reiškia minus 6 procentus resurso (už šias ir kitas konsultacijas dėkoju elektromobilių entuziastui Dainiui Jakui). Tačiau nuo 2013 metų gamintuose modeliuose pirmoji padala pradingsta tik išnaudojus apie 16 proc. akumuliatoriaus. Tad jei skydelyje matote, kad yra likusios 9 iš 12 padalų, tai reiškia, kad bus išnaudota apie 28 procentai akumuliatoriaus resurso.

Labiausiai akumuliatorių neigiamai veikia ne dažni greitieji įkrovimai (jų skaičių taip pat galima pamatyti naudojant „Leaf Spy“ programą), bet jei automobilis paliekamas pilnai įkrautas esant karštam orui. Dar kalbant apie akumuliatorių reikia atkreipti dėmesį, kad skirtingoms rinkoms skyrėsi ir modelių komplektacijos – nors įprastai jos yra geros ir gausios, tačiau tiek pietinėms JAV valstijoms, tiek ir Pietų Europos šalims skirti elektromobiliai neturėjo energijos naudojimą mažinančio šilumos siurblio, skirto šildyti saloną – tai taip pat mažina nuvažiuojamą atstumą žiemą.

Na, o jei naudoto automobilio akumuliatorius bus tvarkingas ir su pakankamu resursu, kiti rūpesčiai, įvertinant mažas elektromobilio eksploatacines sąnaudas ir dažniausiai gerokai mažesnę nei automobilių su vidaus degimo varikliais ridą, bus nedideli. O ir vairuotojų atsiliepimai internete leidžia teigti, kad „Nissan Leaf“ yra patikimas automobilis.

Daugiau apie pirmos kartos naudotą „Nissan Leaf“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.