Su nauja platforma padidėjo ir automobilio gabaritai – į ilgį ir plotį po 2 centimetrus, atstumas tarp ašių išaugo 3 centimetrais. Siūlomos dvi „NX“ versijos – įprasta hibridinė „NX 350h“ ir iš tinklo įkraunama „NX 450h+“. Įprasto hibrido galia, palyginti su ankstesnės kartos „300h“, padidėjo net 24 proc. ir dabar siekia 244 AG. O degalų sąnaudos – tik 6,2 l / 100 km, kuo teko įsitikinti bandymo metu.

Bet ties šia vieta gal ir baigsiu pasakoti apie įprastą hibridinę versiją dėl paprastos priežasties – su naujuoju modeliu pirmą kartą „Lexus“ istorijoje pasirodė ir iš tinklo įkraunama hibridinė versija, žinoma iš „Toyota RAV4 PHEV“ modelio.

Gamintojas siūlo net 18,1 kWh talpos akumuliatorių, kuris optimistiniu vertinimu (WLTP duomenimis) leidžia nuvažiuoti iki 98 kilometrų. Aišku, idealiomis sąlygomis ir lėtai – patikrinus realybėje ir esant 6 laipsnių šilumai, vien elektra nuvažiavau 70 kilometrų (už miesto, vidutinis greitis buvo 55 km/val.). Taip pat tikrai geras rezultatas.

Naujasis Lexus NX
Foto: Jurgis Paplaitis

Tad, mano galva, tai yra optimalus variantas sprendžiant kurią – „350h“ ar „450h+“ versiją – rinktis, ypač įvertinant, kad važiuojant hibridiniu režimu abiejų modelių degalų sąnaudos buvo panašios. Abu hibridai turi po elektros variklį priekyje ir gale (bazinė „350h“ versija elektros variklį turi tik priekyje), tačiau rangu didesnis modelis yra žymiai dinamiškesnis ir jei jau remtis skaičiais, iki 100 km/h įsibėgėja per 6,3 sekundes, o įprasta hibridinė versija – per 7,7 s.

Tik, akivaizdu, tai nelabai aktualu perkantiems „Lexus“ SUV. Tačiau neverta nurašyti sportiškų jo savybių – jis pajėgus ne tik smagiai bėgėtis, bet ir vikriai įveikia posūkius. O iš tinklo įkraunamoje versijoje tam papildomai padeda ir apačioje sumontuotas akumuliatorius, užtikrinantis žemą svorio centrą. Beje, akumuliatorius kompaktiškas ir neįtakoja bagažinės dydžio, į kurią telpa nuo 545 iki 1436 litrų.

Be to, „F Sport“ komplektacijoje siūloma ir reguliuojamo standumo pakaba, taip pat yra papildomas „Sport+“ važiavimo režimas, maksimaliai išlaisvinantis „NX“ dinamiką – tiesa sakant, dinaminės „Lexus“ savybės maloniai nustebino, nors lūkesčiai, turint ankstesnę patirtį su gamintojo hibridinėmis pavaromis, nebuvo nedideli.

Naujasis Lexus NX
Foto: Jurgis Paplaitis

Iš priekaištų – norėtųsi, kad pasirinkus „Eco“ režimą, būtų sunaudojama mažiau energijos (būtų didesnis skirtumas tarp įprasto ir taupaus važiavimo režimo) – taip būtų galima važiuoti taupiau jei nėra reikalo aktyviai minti akceleratoriaus. Taip pat praverstų ir didesnio intensyvumo energijos rekuperavimo režimas – tokio pasirinkimo taip pat nėra.

Pakalbėkime apie praktiškus dalykus. Salonas (tiek surinkimo kokybė, tiek ir pačios medžiagos) yra aukščiausios kokybės, o labiausiai džiugina, palyginti su ankstesniąja karta, nauja multimedijos sistema ir jos valdymo koncepcija be nepatogaus valdiklio. Tiesa, nustatymų parinktis būtų galima sudėlioti paprasčiau, tačiau nei grafikai, nei funkcionalumui priekaištų nėra. Beveik nėra. Norėtųsi, kad „Android Auto“ sąsaja būtų galima naudotis belaidžiu būdu, tačiau bent jau kol kas belaidė telefono sąsaja siūloma tik „iPhone“ telefonų savininkams. Taip pat pasigedau vieno pagrindinio nustatomo ekrano, kur galėtum susidėlioti savo dažniausiai naudojamas programas.

Bet užtai kam netrūksta nustatymų, tai sensoriniams klavišams ant vairo – kiekvienoje pusėje yra po keturias funkcijas, tas funkcijas atskiro mygtuko paspaudimu galima padvigubinti, tad kiekvienam iš klavišų galima priskirti net po aštuonias atskiras parinktis! Kad nesusipainioti tarp tokios galybės parinkčių, jų paskirtys atvaizduojamos projekciniame ekrane, todėl įpratus naudotis painiavos mažiau, nors ir nepasakyčiau, kad labai patogu.

Apskritai vertinant, man tai yra geriausias šiuolaikinis „Lexus“ modelis, kurį galiu drąsiai rekomenduoti ne tik markės gerbėjams, bet ir besidairantiems aukštos klasės SUV – nieko keisto, nes ir ankstesnės kartos „NX“ buvo tas automobilis, kurį dažnai rinkosi tie, kuriems tai buvo pirmasis „Lexus“.

Ir, žinoma, kurie jam gali skirti pakankamai pinigų. Ir čia yra įdomus niuansas – jei įprasta „Comfort“ komplektacijos hibridinė versija, palyginti su iš tinklo įkraunamu hibridu, kainuoja atitinkamai 50 100 ir 62 400 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos mėnesio įmokos kaina už pradinę tik priekiniais ratais varomą ir 48 800 eurų kainuojančią versiją yra nuo 687 eurų), tai geriausioje „Luxury+“ komplektacijoje šis skirtumas sumažėja iki 5000 eurų, modeliams atitinkamai kainuojant 67 400 ir 72 700 eurų. Ir čia, manau, tampa akivaizdu, kad kur kas racionaliau rinktis „450h+“ modelį tiek dėl geresnės dinamikos, tiek ir dėl didelio vien tik elektra nuvažiuojamo atstumo – tiesiog du automobiliai viename.

Daugiau apie naują „Lexus NX“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.