Tarsi du antipodai, du skirtingi poliai šį savaitgalį buvo Ferrari pilotai Carlos ir Charles. Carlos ne tik turėjo reikalų kvalifikacijoje, kur dėl įvykusios avarijos, negalėjo pabaigti savo geriausio bandymo - šios varžybos jo planus sujaukė šimtu procentų.

Kiek apsnūdusiai startavęs iš devintosios vietos, jis netruko nusiristi dar žemiau, o dėka pasirinktų kieto mišinio padangų, kurios laaaaaaaaaaabai lėtai šyla, ispanas savo pasirodymą baigė jau antrame rate, išlėkęs iš trasos ir užstrigęs kačiukų kraige. Tragedija!

Visų pirma tai tragedija yra FERRARI strategija – visi tie metai, kai jie neturėjo konkurencingo automobilio privertė pamiršti, jog lyderiai nesirenka super rizikingų ir novatoriškų strategijų. Lyderiai išlieka konservatyvūs, nes nereikia burtų, kad laimėtų – tas darbas jau atliktas fabrike.

Toks padangų pasirinkimas suveikė WILLIAMS, bet jie yra galiorka ir tokių sprendimų jiems reikia. Tad nežinau ar Binnoto (komandos vadas) vis dar netiki savo sėkme su automobiliu, ar čia buvo jau labai mandrai išskaičiuota varžybų eiga. Tačiau kažkuriuo metu Carlos turėjo šokti ant vidutinių padangų ir padėti Charles kapotis priekyje. Faktas, kad su kietomis padangomis net kengūrų šalyje startuoti yra blogai. Tą labai greit suprato Aston Martin, bet apie tai vėliau. Taigi – Carlos yra dvidešimtas ir tai yra blogai.

Tuo tarpu Charles? Charles pavarė. Pergalė kvalifikacijoje, pergalė varžybose, papildomas taškas už greičiausią ratą ir aiškus dominavimas nors netrūko nei saugos automobilio fazių, nei restartų. Charles dabar yra Lewis paskutinį penkmetį ir už tai jis gali būti dėkingas tik FERRARI inžinieriams.

Kodėl? Nes po tikrai nepavykusio restarto, jis sugeba nutolti nuo Verstapeno per 1,5 sekundės vieno rato metu. Štai tiek daugiau tempo turi FERRARI, nors Perez šiandien įrodė, kad RED BULL tikrai nėra lėti. Charles vis dar nervingas, tą galima suprasti iš radijo pokalbių – jis puikiai supranta, jog Mercedes netruks atsigauti ir pradės vytis.

Tą jau buvo galima matyti šiandien, o tuo tarpu visa Carlos istorija verčia nepasitikėti komandos strategija, tad net ir turėdamas aiškią persvarą, jis toliau rizikuoja bandydamas vis labiau pagerinti rekordinį ratą. Čia tik trečios varžybos, o monakietis jau dabar spirga, kad reiktų kovoti iš paskutiniųjų. Įdomu kaip pavyks tvarkytis su įtampa per likusias dvidešimt varžybų. Vienaip ar kitaip – dar viena Charles pergalė ir su tuo reikia pasveikinti.

Labai panašia dinamika šiandien gyveno ir RED BULL RACING. Max Verstapen toliau demonstruoja savo tempą, Perez toliau demonstruoja, kad nėra Max’o Bott‘as – jis taip pat gali kautis. Vienintelė bėda – itin greiti RED BULL bolidai nėra patikimi. Antras pasitraukimas iš trejų varžybų dėka liepsnojančio variklio yra blogai visais frontais – tiek čempionate, tiek moralei. Komanda šneka, jog tai nauja kuro sistemos problema, faktas, jog ji bus išspręsta, bet šiandien prarasti taškai tikrai pasijaus.

Max šiandien rodė, kad moka važiuoti ir nors jo sustojimas keistis padangas buvo ankstyvas dėl itin sudilusios priekinės kairės padangos, tai nurašyčiau ne piloto klaidai, o informacijos apie naujų padangų dilimą trūkumui, ypač matant, kaip nuo to kentėjo daugelis kitų pilotų. Taigi – Max darže irgi tragedija, o tuo tarpu Perez kelia savo akcijas.

Podiumas šiandien yra viena, bet du aplenkti Mercedes ir metodai, kaip jie buvo aplenkti kelia tik aplodismentus. Meksikiečiui šis laikas labai svarbus – brolingoje ALFA TAURI komandoje nerimstančios kalbos apie Gasly ultimatumus dėl išėjimo yra tiesiogiai nutaikytos į Sergio ir jis tą puikiai supranta. Pastaruoju metu įsivyravęs komandų vadovų pomėgis į Formules sodinti tik ką kartingus išaugusius jaunuolius, trisdešimt dviejų metų sportininkui neskamba jaukiai, tad toks puikus pasirodymas, bei pernai metų veiksmai ginant Max nuo Lewis yra kertiniai jo karjeros tąsai RED BULL RACING gretose. Aplodismentai!

Trečioji ir turbūt didžiausia tragedija Australijoje buvo Sebastian Vettel. Šilčiausias ir mieliausias pilotas visame peletone tarsi užkeiktas: pirmas dvi varžybas teko praleisti dėl kovidėlio, dabar, pagaliau gavus pavairuoti, ištinka visos įmanomos bėdos: treniruotėse linksta variklis, Sebas pasiskolina motorolerį ir mojuodamas grįžta į komandos garažus, už ką gauna penkių tūkstančių baudą iš teisėjų už naudojimąsi trasa be leidimo. Tada jis praleidžia visą antrą treniruočių sesiją, trečioje jau važiuoja, bet trenkiasi į sieną. Kvalifikacijoje iš esmės gauna viena normalų ratą, pasiekia 17 rezultatą ir tada iškrenta iš varžybų, peršokęs per trasos kerbus ir atsitrenkdamas į sieną.

Egzorcizmas skamba kaip pirmas veiksmas, ką reiktų patarti vokiečiui. Jo komandos draugui Lance Stroll sekėsi šiek tiek geriau, bet ASTON MARTIN per savaitgalį pridaužė tiek mašinų, kad prieš varžybas susiorganizavo susirinkimą su mechanikais, kur jų atsiprašė už bemieges naktis. Stroll dar gavo baudos už kontaktą su Latiffi, o nors varžybose ir itin herojiškai bandė kovoti dėl taškų, vis vien atrodo kaip kanadietiška Mazepin versija: visa komanda pyksta ant mecenato tėčio su savo strategijomis ir idėjomis, pats važiuoja lyg turėtų devynias gyvybes, o komandos reputaciją gelbėja tik tai, kad visi myli Vettel. HAAS atveju pernai tai buvo meilė ir pagarba Schumacher jaunesniajam. Vienaip ar kitaip, greičiausias ir patikimiausias ASTON MARTIN šiandien buvo su švyrutėliais, t.y. saugos automobilis. Ką daryti toliau, nuoširdžiai, nežinau, bet kaip jau minėta, egzorcizmas tikrai yra opcijų sąraše.

Septynioliktas šiandien yra Fernando Alonso ir jo dieną taipogi galima pavadinti bloga. Kvalifikacijoje įrodęs, jog pasaulio čempiono titulus turi ne veltui, jis vožėsi į sieną. Tarpiniai laikai buvo tokie, kad Leclerc jau mamai skambino, o, bet, tačiau – ALPINE dužo. Varžybų metu pasirinkta strategija veikė iki itin nesėkmingo saugos automobilio išvažiavimo – ši pigaus laiko prasme sustojimo galimybė įvyko per anksti ir minkštesnes padangas užsimovęs ispanas nukrito į galiorką, kur turėjo važiuoti tarp krūvos pilotų, nesugebančių aplenkti Stroll.

Alonso net komandos inžinierių klausė kas per nevykėlis verčia visus vilktis paskui ASTON – tai buvo pareiškimais apie išėjimą besimėtantis Gasly, kuris Stroll atakavo ilgiau nei Lewis verkė dėl pernai Abu Dabio rezultatų – bet galų gale pavyko. Trumpai tariant, Vettel dabar pradeda Alonso fazę, kai esi greitas, gali laimėti, bet kortos tiesiog nekrenta.
Ar nereiks vėl į Dakarą grįžti? Kitam ALPINE pilotui Esteban Ocon varžybos sekėsi geriau – jis iš esmės vilkosi paskui tempą pagaliau atradusius MCLAREN ir užėmė aukštą septintą vietą. Tai ne pirmas kartas kai šis pilotas cykiai cykiai ima ir pelno taškus, tad jo vietoj dėl ateities kontraktų jausčiausi ramiau, nei žilstantys ex-čempionai. Žvelgiant į bendrą komandos pasirodymą - mažiau dinamiška, nei RED BULL RACING ar FERRARI, bet vis dar dviejų polių principas.

Šešioliktas šiandien buvo Latifi. Kvalifikacijoje eilinį sykį patyręs avariją, tiesa šįkart jis nebuvo dėl jos kaltas, kanadietis tęsia svarstyklių principu – tempia komandą žemyn. Tuo tarpu naują šansą Formulėje gavęs komandos draugas Alex Albon šiandien pelno taškus. WILLIAMS komandai tai labai svarbu. Tailandietis šiandien įrodė, kad visą GRAND PRIX galima pravažiuoti su vienu padangų komplektu ir tą galima atlikti neatsiliekant nuo bolidų, kurie keičiasi ratus. Maža to – tai dešimtuko tempas ir padangas keistis teko tik dėl to, kad varžybų taisyklės to reikalauja.

Sustojimo laikas pagadino rezultatą, bet šiemet į stipriausiųjų pasaulio pilotų dvidešimtuką grįžęs Alex liko dešimtas ir parvežė WILLLIAMS vieną tašką. Iš šono atrodo, kad jis dabar pasiryžęs viskam, kad tik vėl neišmestų. Reiks, važiuos su trimis padangomis, reiks – pėsčias parbėgs, taupys, gražiai elgsis ir po savęs kokpitą išsivalys, tik neliepkit grįžti pas mamą namo. Toks charakteris aiškiai netinkamas RED BULL vairuotojui, bet WILLIAMS tai tikrai įvertins. Šaunuolis!

Šiandien penkioliktas yra Yuki Tsunoda ir bent jau kol kas atrodo, kad šis pilotas yra arčiausiai kelionės atgal pas mamą į tolimą tolimą salą. Jau pernai jis pagarsėjo savo geru tempu ir pastoviais susidūrimais su barjerais. Jaunas sportininkas, suprask, trūksta stabilumo, išaugs.

Šiandien jis per plauką išvengė susidūrimo su Mick Schumacher, nes važiuodamas paskui saugos automobilį, taip šovė per stabdžius, jog tik Mick reakcijos dėka, neteko į garažą grįžti sėdint ant motorolerio. Japono vietoj, pradėčiau lankyti susikaupimo kursus, nes visi žinom, kad Albon su tuo baltai mėlynu kombinezonu atrodo geriau nei metro pem avarijų mašina.

Tuo tarpu komandos draugas Gasly šiandien turėjo daug darbo – stumdėsi su Stroll, gavo strėlių iš Alonso ir, nors pasiekė devintą vietą, sakyčiau pareiškimus apie „arba aš einu vietoj Perez, arba palieku komandą“ reiktų pasidėti į apatinį stalčių. Ir nepamiršti, jog Hulkenberg dabar jau turi visų komandų kombinezonus bei aprangas ir gali atsikirst už savo pinigus, tik duokit važiuot.

Aštunta ir vienuolikta vietos šiandien priklauso ALFA ROMEO. Bottas vėl žaidė katę-pelę su Yuki ir dėl keleto tikrai gerų lenkimo manevrų, visi prisiminė, jog dar ne taip seniai jis buvo TOP5 pilotas. Tiesa, esama technika pirmą kartą po šimto metų neleido dalyvauti finalinėje kvalifikacijos sesijoje, o tai jau gali signalizuoti poreikį pokyčiams. Valtteri, kaip ir Alonso ar Riccardo, nėra jaunuolis, tad laiko titului vis mažiau – reikia kažką daryti. Aš nuoširdžiai norėčiau jį pamatyti vietoj Yuki ALFA TAURI sudėtyje – Toto nualptų, matyt!

Jo komandos draugas, šių metų debiutantas Zhou, rodo brandesnį važiavimo stilių nei nemaža dalis kartingistų. Vienuoliktas rezultatas trečiame GRAND PRIX jau rodo realesnį jo tempą, po to kai komandos atranda savo vietą susitvarkę technines bėdas. Vienaip ar kitaip – neblogas ALFA ROMEO pasirodymas.

MCLAREN šiandien sugrįžo. Norris ir Daniel toliau demonstruoja komandos žaidimą, vienas kitam netrukdo, o kaip tik, rodos, tempia iš paskos. Tad pagaliau jie ten, kur ir turi būti – penketuko apylinkėse. Taip, dar yra ką veikti, taip, dar reikia labai daug darbo, bet šiandien jie galėjo važiuoti atkutusio MERCEDES tempu ir negesti kaip RED BULL, tad reikia paploti – susitvarkyti su tuo rezultatu, kokį jie turėjo dykumose reikėjo labai daug stiprybės.

Mums lieka MERCEDES. George Russel šiandien ant podiumo, Lewis Hamilton jam įkandin. Rezultatas aišku padovanotas Verstapen, nes Perez šiandien dukart įrodė, jog vokiečiai vis dar yra trečia greičiausia formulė.


Džiugu dėl Russel – visi žinom, kad po varžybų jis iš laimės bliovė kokią valandą ir tuoj taps kokių popierinių servetėlių reklaminiu veidu, bet negali sakyti, kad visi tie metai kankynės WILLIAMS sudėtyje neatsiperka – atsiperka, tik gal ne taip greit, kaip norėtųsi.

Tuo tarpu Liu Liu jau prisikalbėjo į raciją – varžyboms artėjant prie finišo, jis pradėjo skųstis, jog esama komandos strategija jam nepatinka. Suprask – kodėl tas bičas nepasitraukia ir neleidžia man lipti ant podiumo, juk aš SERAS LEWIS! Bet George ne Bottas, o Lewis nebetas Lewis kuris buvo, tad komanda nusprendė nieko nekeisti.

Tiesa, po varžybų jis sakė, jog ši replika nutiko po to, kai jam buvo liepta atsitraukti nuo George dėl ale kaistančio variklio ir taip kilo grėsmė būti pavytam MCLAREN, nu bet reikia Jungtinės Karalystės pilietybės, kad patikėti šita pasaka. Faktas vienas – mersas išsisprendė savo sūpavimo problemas ir atrado tempą.

Vienintelis klausimas kuris išlieka, tai kas jų tikrasis varžovas: RED BULL ir FERRARI ar vis tik MCLAREN ir ALPINE. Laikas parodys, bet bent jau kol kas FERRARI yra savo lygoje, RED BULL sugeba patempt iš talentų, bet su degančiais motorais toli nenuvažiuos, o ar MCLAREN sugebės būti technologiškai gudresni, nei vokiečiai, kurių talentus puikiai supirko limonado gamintojai – čia jau nebeatspėsi.