Mat FIA „Karting Academy" varžybose gali dalyvauti tik po vieną kiekvienos šalies atstovą, kurį deleguoja nacionalinės kartingo federacijos. Visiems dalyviams FIA suteikia identišką techniką, todėl čia rezultatą lemia tik lenktynininko talentas.

Nesitikėjo laimėti rinkimus

„Jei atvirai, tikrai nesitikėjome, kad čia pateksime. Žinome, kad Markas greitas, užsispyręs, tačiau „OK Junior" klasės technika jam dar buvo mažiau pažįstama, nes pastaraisiais metais jis startuodavo „Mini" klasėje, kurioje ir tapo Lietuvos čempionu", – sako Lietuvos atstovu į „CIK-FIA Karting Academy Trophy" varžybas išrinkto Marko Šilkūno tėtis Mindaugas.

Lietuvos kartingo federacija, šių metų pradžioje paskelbusi šalies atstovo rinkimus į šias prestižines varžybas, sulaukė 8 kandidatų: ginti mūsų šalies garbės buvo pasiūlyti Domantas Knyva, Kipras Juršė, Dominykas Vinogrodskis, Markas Šilkūnas, Linas Volungevičius, Dovydas Gudelevičius, Tomas Rudokas ir Maksimas Schurko. Dalis jų 2021 metais jau dalyvavo Lietuvos čempionato „OK Junior" klasės kovose, kiti jėgas bandė jaunesnėje ir ne tokioje galingoje „Mini" klasėje.

Būtent šioje klasėje Markas Šilkūnas pernai laimėjo 4 iš 5 finalinių važiavimų, anksčiau laiko užsitikrino šalies čempiono titulą, o paskutiniame etape jau sėdo į „OK Junior" klasės kartą. Debiutinis blynas neprisvilo – Markas finale tarp vyresnių varžovų finišavo antras.

Stabilūs rezultatai lėmė, kad finaliniame Lietuvos kartingo federacijos tarybos balsavime Markas įveikė Kiprą Juršę ir jau gali planuoti bene svarbiausius šių metų startus. Beje, Lietuvos kartingo federacija apmokės beveik 3 000 eurų dydžio startinį mokestį už dalyvavimą „CIK-FIA Karting Academy Trophy" etapuose.

Kai kurios trasos – jau pažįstamos

Šių metų varžybose jaunieji „akademikai" varžysis Belgijoje, Italijoje ir Prancūzijoje. Sezonas prasidės gegužės viduryje Genko kartodrome, birželio 16–19 dienomis sportininkai išmėgins jėgas Italijoje, Cremona trasoje, o šių metų laureatai paaiškės legendinėje Prancūzijos Le Mano trasoje rugsėjo pradžioje.

Taigi galima pagrįstai spėti, kad Kauno „Erudito" licėjaus moksleivis naujus mokslo metus pradės ne su klasės draugais. Pasak Marko tėčio, besirengdamas varžyboms sūnus priverstas praleisti ir dalį pamokų. „Esame kalbėję su licėjaus vadovais ir pedagogais. Jeigu vaikas nelanko pamokų dėl svarbių priežasčių – tai pateisinama, tačiau Marko nuo namų darbų ruošimo niekas neatleidžia. Jis žino, ką privalo padaryti, puikiai žino visas savo pareigas – galiu kol kas džiaugtis, kad varžybų ir mokslų prioritetus jis susidėlioja savarankiškai. Jam tikrai tenka daug dirbti papildomai, tačiau puikiai žinojome, ką reiškia siekti sportinių pergalių", – sako Mindaugas.

Genko ir Le Mano trasos Markui jau pažįstamos. Pavyzdžiui, pernai Belgijoje jis nuo antros treniruotės rodomais rezultatais būdavo tarp trijų greičiausių savo klasės lenktynininkų. Galima sakyti, kad ta trasa jam puikiai tinka. Tiesa, tai buvo MINI klasės lenktynės, tad iššūkių laukia nemažai, juk „Academy Trophy" vyksta su galingesne OK „Junior" technika.

Le Manas – irgi bus jau pažįstamas, o varžybos Italijoje turėtų vykti naujoje trasoje, tad bus ypač svarbi greita adaptacija.

Kovo pabaigoje Markas su keliais kitais lenktynininkais buvo išvykęs į Portugaliją. Ten testų ir treniruočių metu jėgas išmėgino ne vienas „CIK-FIA Karting Academy Trophy" varžybų dalyvis. Tad ir potencialius varžovus Lietuvos atstovas iki pirmųjų oficialių sezono startų jau bus kažkiek pažinęs.

Mėgsta tikslumą

Paklaustas, kur mato savo sūnaus stiprybes, Mindaugas Šilkūnas pripažįsta, kad Markas ypač greitai važiuoja ant sausos dangos – kur galima pasiekti didžiausią greitį ir reikia maksimalaus tikslumo. Tai padėjo Markui ir 2021 metų pabaigoje „Rotax Grand Finals" varžybose Bahreine: tada dar „Mini" klasėje kovojęs Markas užėmė 6-ą vietą ir įrodė, kad Lietuvos čempionas beveik nenusileidžia konkurentams iš kitų valstybių.

„Šių metų planai buvo kuklesni: planavome įsivažiuoti Markui naujoje „OK Junior" klasėje, buvo ketinimų pasivaržyti ir užsienyje, tačiau gautas šansas pakeitė planus. Galima sakyti, kad iki vėlyvo rudens dienos yra suplanuotos: reikia ir treniruočių, ir testų, negalima ir mokslų palikti nuošalyje. Visuose „CIK-FIA Karting Academy Trophy" etapų kartodromuose prieš oficialias lenktynes vyks varžybos, tad išmėginti trasas irgi turėsime galimybę, tačiau tam reikia ruoštis", – sako perspektyvaus sportininko tėtis.

Lietuviai jau yra gavę medalius

„CIK-FIA Karting Academy Trophy" lenktynėse 2019 metais blykstelėjo Kajus Šikšnelis. Pasaulio čempionato prizininkas prieš pustrečių metų surinko daugiausiai taškų tarp įvairiatautės „akademikų" kompanijos: pirmoji bendrosios įskaitos vieta tik patvirtino, kad lietuviai gali būti ypač greiti.

2016 metais tokių pat varžybų etape Portugalijoje 3-ą vietą užėmė Kasparas Vaškelis.

O dabar ateina Marko Šilkūno eilė. „Startai užsienyje jau yra tapę Marko kasdienybe. Tačiau anksčiau jis kovodavo pats už save. O dabar reikės važiuoti už Lietuvą. Tai kur kas didesnė atsakomybė. Didesnis iššūkis. Bet ir gerokai didesnė motyvacija", – sako sportininko tėtis. O mes galime tik palinkėti Markui sėkmės.


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją