Apie artėjančio sezono iššūkius kalbėjęs varžybų organizatorius Gediminas Grigaitis pasakojo, kad šiame sezone dalyviai turės galimybę ne tik aplankyti jau pažįstamus poligonus, bet ir lenktyniauti viename mistiškiausių, apie kurį viešumoje yra labai mažai žinoma: „Tik bendradarbiavimo su kariuomene dėka galime rengti varžybas šiose teritorijose, pasižyminčiose labai įvairia gamta ir įdomiais navigaciniais bei vairavimo iššūkiais dalyviais. Ypač įdomus dalyviams turėtų būti Kazlų Rūdos poligonas, kuriame varžybos bus rengiamos pirmą kartą. Tai yra bene mistiškiausias poligonas, apie kurį mes praktiškai nieko nežinome.“

Foto: Organizatorių nuotr.

Lietuvos Baja „Perimetras“ iššūkyje startuoti gali visi

Baja Taurėje dalyvaujantys „Adventure“ klasės dalyviai geriausiųjų titulo sieks važiuodami pagal kelių eismo taisykles ir turės kuo tiksliau įveikti maršrutą naudodamiesi kelio knyga, o sportininkai, važiuojantys Čempionate, turės rimtą iššūkį ne tik įveikdami maršrutą pagal kelio knygą, bet ir kuo greičiau įveikdami greičio ruožus. Ne vienas čia dalyvavęs pripažįsta, jog baja „Perimetras“ gali būti vadinama mažuoju lietuvišku Dakaru, po kurio finišo mintys sukasi tik apie ateinančius startus.

Pirmajam taurės etapui organizatoriai pasirinko Prienų apylinkes, kuriose dalyviams viso teks įveikti 320 kilometrų viešojo naudojimo keliais. Iš viso maršruto net 270 kilometrų sudarys du orientaciniai ruožai, kuriuose ir spręsis nugalėtojai. Dalyviai turės itin tiksliai ir laikydamiesi visų KET taisyklių įveikti numatytą maršrutą. Tiesa, lūkuriuoti taip pat nebus kada – nors už greičio viršijimą dalyviams numatytos didelės baudos, siekiant aukšto rezultato į finišą taip pat nedera ir vėluoti.

Ruožų kelio danga, pasak organizatorių, tai žvyras, miško ir lauko keliukai bei kartais pasitaikantis asfaltas. Į Lietuvą po truputį slenkant šiltesniems orams atrodo, kad trasoje gali pasitaikyti ir sudėtingiau pravažiuojamų ruožų, tad dalyviams teks ne tik tikslaus važiavimo, bet ir teisingos trajektorijos pasirinkimo užduotis.

Foto: Organizatorių nuotr.

Nedrįstantys startuoti dėl nežinojimo kaip skaityti kelio knygą taip pat turėtų jaustis ramūs, mat organizatoriai prieš pirmąjį etapą surengė viešą paskaitą apie šturmanavimo subtilybes, o dalyvių bendruomenė taip pat yra pasirengusi padėti ne tik jau pažįstamiems dalyviams, bet ir naujai startuojantiems.

„Kiekvienais metais prie starto stoja debiutantų ekipažai ir praktika rodo, kad gerai paruošę namų darbus net ir pirmais kartais jie gali kovoti dėl aukštų pozicijų rezultatų lentelėje. Tam, kad naujokams būtų dar drąsiau, paruošėme ne tik paskaitą apie kelio knygą, bet Baja „Perimetras“ taurėje įsteigėme ir svečių klasę“, – pasakojo organizatorius G. Grigaitis.

Svečių „Guest“ klasė pasižymi tuo, kad joje važiuojantys ekipažai gali turėti net iki 5 žmonių viename automobilyje. Pagrindinis reikalavimas išlieka tas pats – automobilis turi atitikti techninius reikalavimus bei turėti civilinės atsakomybės draudimą.

Varžybų kalendorius

„Adventure“ klasės dalyviams skirti etapai vyks balandžio 2 dieną, gegužės 7 d., birželio 18 d., rugsėjo 24 d. bei spalio 22 d. Varžybų geografija plati. Organizatoriai pažymi, kad nors atstumai tarp Lietuvos miestų gali pasirodyti ir nedideli, bet kiekvienas etapas pasižymi išskirtinėmis trasomis bei gamta.

Foto: Organizatorių nuotr.

Čempionato dalyviai, važiuojantys „Sport“ klasėje, savo kalendoriuose turėtų pasižymėti balandžio 23-24 dienas, gegužės 13 ir 14 d., rugėjo 9-10 d. bei spalio 14-15 d. Visi šie etapai vyks kariniuose poligonuose ir dalyviams teks įveikti specialius greičio ruožus.

Didžiausias ir ryškiausias metų renginys įvyks liepos 27-30 dienomis. Didžiojo „Perimetro“ metu „Adventure“ klasės dalyviai, startavę Varėnoje, per tris dienas naudodamiesi kelio knyga turės apvažiuoti aplink Lietuvą, o čempionate besivaržantys „Sport“ įskaitų ekipažai visas dienas varžysis greičio ruožuose Varėnos apylinkėse.

Organizatoriai kviečia visus, pasiilgusius nuotykių, užsiregistruoti ir išbandyti savo jėgas. Ne paslaptis, kad Lietuviška baja „Perimetras“ daug kam būna pirmas žingsnis iki Dakaro, o kai kam tai gali tapti puikiu laisvalaikio praleidimo būdu dar geriau susipažįstant su Lietuvos gamtos grožiu.