Taigi, pradėkime nuo kainų. Ką galima rasti skelbimuose, tai jos prasideda nuo 19 000 eurų, šio „Longo LT“ naudotų automobilių aikštelėje parduodamo „Kodiaq“ kaina yra 22 990 eurų. Modelis su baziniu 1.4 TSI 96 kW (125 AG) varikliu, mechanine šešių greičių pavarų dėže ir priekiniais varančiaisiais ratais – tiek galios, tiek darbinio tūrio (siūlomi ir 2.0 TSI, ir TDI motorai), tiek ir varančiųjų ratų gali būti daugiau, lygiai taip pat kaip jis gali būti komplektuojamas su dviejų sankabų DSG „automatu“. Tiesa, parduodamas automobilis yra pakankamai neblogos „Ambition Business“ komplektacijos. Nors, žinoma, čia galimos tiek odinės sėdynės, tiek ir reguliuojama pakaba, tiek ir kiti komfortą ir patogumą didinantys malonumai.

Brangu? O kaip gi. Bet pasakysiu štai ką. Kai bandžiau šį modelį jo debiuto metu 2016 metais (čia galite perskaityti ir pasižiūrėti jo vaizdo apžvalgą), tuomet „Kodiaq“ kaina prasidėjo nuo... maždaug tų pačių 22 000 eurų. O šiandien atsivertę „Škoda“ kainyną matysime, kad didžiausias gamintojo SUV jau atsieis nuo 29 716 eurų. Žinoma, diegiamos papildomos saugumą, našumą ir patogumą didinančios technologijos tam turėjo taip pat nemažos įtakos.

O kažkada „Kodiaq“ tapo pirmuoju „Škoda“ dideliu SUV automobiliu (jis pagamintas naudojant tą pačią modulinę „MQB“ platformą kaip ir antros kartos „Volkswagen Tiguan“, tik už pastarąjį yra net 20 cm ilgesnis ir, atitinkamai, talpesnis). Ir kuris gali būti siūlomas su septyniomis sėdimomis vietomis. Bet kur kas geriau rinktis penkiavietę versiją – tokiu atveju bagažinė bus maksimaliai talpi.

Jei apskritai, tai „Škoda Kodiaq“ man paliko įspūdį tiek debiuto metu, tiek ir dabar kaip naudotas automobilis. Žinoma, mašinos būklė labai priklauso ir nuo ankstesnio savininko, bet negali atsistebėt kaip tradicinėse naudotų automobilių vietose, pagal kurias vertini eksploatacijos intensyvumą – vairo apvadą, pavadų svirties apdailą, sėdynių apmušalus, pedalus, kitas zonas prie kurių liečiamasi dažniausiai, „Kodiaq“ atrodo lyg ką išriedėjęs iš gamyklos. Apžvelgus naudotą „Renault Talisman“, tokių minčių apie kokybę nekilo (bet ir pats automobilis gerokai pigesnis).

O tai byloja apie „Kodiaq“ kokybę. Aš ją esu išskyręs kalbėdamas ir apie naują automobilį, ir lygindamas jį su bendraplatformiu „Tiguan“ – „Škoda“ rasite daugiau minkšto plastiko, geresnes apdailos medžiagas, o ši tendencija apskritai galioja kalbant apie abiejų markių bendraplatformius modelius – jei „Volkswagen“ savo pirkėjus paperka labiau prestižiniu įvaizdžiu, tai čekai stengiasi siūlyti jei ne geresnę kainą, tai kokybiškesnę apdailą ar sumanius, nebrangiai kainuojančius, bet džiuginančius sprendimus (kad ir skėčiai durelėse, iškylančios durelių apsaugos, išimamas prožektorius bagažinėje ir t.t.).

Na, o jei kalbėti apie automobilio techninių mazgų patikimumą, tai čia didelių atradimų (gerąja prasme) nėra. Tiksliau, nėra ir daug informacijos apie kažkokius tik šiam modeliui būdingus gedimus – tiesiog „Volkswagen“ technologijos ir seniai įdiegti sprendimai įtakoja, kad modelis yra ne tik modernus, praktiškas, bet ir patikimas.

Na, o „Longo LT“ specialistų teigimu, labiausiai verta atkreipti dėmesį į tai, kad 1,4 TSI motorai (kuriuos 2018 metais pakeitė 1.5 TSI varikliai) yra reiklūs priežiūrai, alyva jiems turi būti keičiama kas 10 000 kilometrų ir jei šie motorai turi skirstomojo veleno grandinę (skirtingos variklių versijos turėjo arba grandinę, arba dirželį), labai svarbu ją tinkamai prižiūrėti, kadangi kitaip grės brangus remontas. Taip pat nepamirškite, kad automatinėje DSG transmisijoje alyva keičiama kas 60 000 kilometrų.

Iš eksploatacinių trūkumų kai kuriems vairuotojams norėtųsi geresnės garso izoliacijos, taip pat erdvaus ir didelio kėbulo standumas neprilygsta mažesniam „Tiguan“ ar kitam bendraplatformiui „Seat Ateca“. Būtent pastarasis ir tapo 2017 m. Lietuvos Metų automobiliu, o varžytis dėl geriausiojo vardo „Kodiaq“ sutrukdė bandymai ant specialios platformos, kur persisvėrusio didelio automobilio elektra valdomos bagažinės durelės nebeužsidarė. Beje, kadangi tokių eksperimentų kaimyninėje Latvijoje nebuvo, būtent čia praktiškas „Kodiaq“ ir tapo Metų automobiliu...

„Škoda Kodiaq“ galima pagirti ne tik dėl praktiškumo, bet ir pažangių sistemų – modelyje kaip papildoma įranga galėjo būti diegiama pėsčiųjų atpažinimo ir automatinio stabdymo sistema, taip pat automobilio statymo atbuline eiga su priekaba pagalba – itin pravartus dalykas neįgudusiems to daryti.

Daugiau apie naudotą „Škoda Kodiaq“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.