Kai pradedi vertinti tai, ką gauni už nuo 12899 eurų (veiklos nuomos kaina – nuo 254 eurų) kainuojantį „Sandero Stepway“ (o jei rinktis įprasta hečbeką, tai pastarasis atsieis nuo 10684 eurų, todėl nesistebiu, kad 2021 metais jis atsidūrė populiariausių Europoje parduodamų automobilių trejete), lieka tik maloniai stebėtis, o vaizdo medžiagos kadre vos užteko vietos pagrindiniams privalumams. Vardinu: maža naujo automobilio kaina, pažangios saugumo ir multimedijos sistemos, talpi bagažinė, didelė prošvaisa, komfortiškas blogame kelyje. Svajonių automobilis?

Beveik. Pirmiausiai, jis atrodo pakankamai stilingai ir šiuolaikiškai, turi transformuojamus stogo bagažinės laikiklius ir net 20 centimetrų prošvaisą. Salonas taip pat yra ne tik praktiškas (vos 4 metrų dydžio automobilio bagažinė talpina nuo 410 iki net 1455 litrų, o ant minkštų galinių sėdynių yra pakankamai erdvės net ir tolimesnėms kelionėms), bet ir turi dizaino įmantrybių. Tai ir stilingai atrodančios sėdynės su originaliais galvų atlošais, minkšto audinio intarpai skydelyje ir ant durelių, spalvoti ortakių apvadai – negali sakyti, kad automobilis pilkas, o akis neturi už ko užsikabinti.

Tęsiant apie praktiškumą, patogumą ir įrangos valdymą, tai geresnėje „Comfort“ komplektacijoje yra liečiamasis 8 colių ekranas ne tik su standartine navigacijos sistema, bet ir galimybe belaidžiu būdu susieti savo telefoną „Android Auto“ sąsaja – to nesiūlo gerokai brangesnių markių automobiliai. Šalia ekrano yra ir praktiškas telefono laikiklis, greta – USB jungtis (kita jungtis yra skydelio apačioje).

Bet, žinoma, tokia kaina neatsiranda iš niekur. Pirmiausiai, automobilis siūlomas su vieninteliu trijų cilindrų 999 cm3 turbobenzininiu motoru (galimu ir 100 AG LPG versijoje), pasiekiančiu 90 AG ir galimu ne tik su mechanine 6 greičių dėže, bet ir CVT automatine transmisija (toks modelis kainuoja 15 805 eurus) ir yra varomas tik priekiniais ratais. Iš važiavimo režimų – tik „Eco“ parinktis.

Iš vaizdo medžiagoje paminėtų trūkumų – pigios apdailos medžiagos ir netikslus valdymas. Šią vietą patikslinsiu. Jei jums svarbus maksimalus komfortas, tai, įvertinant modelio klasę, prastais keliais jis važiuoja tikrai komfortiškai ir tai yra jau ne vienos kartos ir skirtingų „Dacia“ markės modelių savybė.

Bet jei vertinate tikslų valdymą, tada jums reikėtų rinktis bent jau įprastą „Sandero“ versiją, nes „Stepway“ su padidinta prošvaisa gana stipriai svyra posūkiuose, o ir vairo sistema tikrai neskatina važiuoti azartiškai. Bet akivaizdu, kad tai ir nėra šios markės automobilių pirkėjų prioritetas.

O ir kalbant apie patį kokybės pojūtį salone, darinėjant bagažinės ir salono dureles, tai pasakysiu taip – nors niekas negirgžda, nekliūna ir nelūžta, tačiau po „Dacia“ persėdus kad ir į „Renault“, jautiesi lyg atsidūręs „Mercedes-Benz“ – tiesiog rumuniškame automobilyje nerasite subtilios apdailos. Ne tas automobilis, ne tas kainų segmentas. Paprasta ir nebrangu.

Lygiai tas pats pasakytina ir apie įrangos niuansus. Automatinė klimato kontrolė yra, bet veikia tik vienai jai suprantamu algoritmu, multimedijos ekranas į paspaudimus veikia uždelsdamas, lygiai taip pat kaip lėtai suveikia žemėlapio priartinimo funkcija. Garso tembro nustatymai yra, bet ir tiek – reguliuok kiek nori žemus, aukštus ir vidutinius dažnius, skambės viskas panašiai – vidutiniškai.

Bet vėl tenka prisiminti mažiausią rinkoje šios klasės naujo automobilio kainą, kuri net su visais švilpukais ir varpeliais neperlipa 16 000 eurų. Ir tada supranti, kad jei jums reikia šiuolaikiškai atrodančio automobilio su padidinta prošvaisa, bet be didelių pretenzijų į subtilumą ir rafinuotas važiavimo savybes (visgi „Dacia“ – ne apie tai), turinčio šios klasės automobiliui neįtikėtino dydžio bagažinę, pakankamai erdvų saloną, pažangią multimedijos sistemą ir šiuolaikines vairuotojo pagalbines sistemas, ir nekompleksuojate dėl „Renault“ koncernui priklausančios markės, kurios automobiliai lyg karštos bandelės graibstomi visoje Europoje (o į Rytus nuo Europos parduodami „Renault“ vardu, nes gi buvusio sovietų lagerio gyventojams ne lygis važinėti neprestižinės markės automobiliu), tada jums – tiesiai į „Dacia“ saloną.

Daugiau apie naują „Dacia Sandero Stepway“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.