Pirmiausiai tikriausiai lengviausia atsakyti kaip nuo pusšimčio tūkstančio eurų kainuojanti mašina gali tapti geriausia, nors tarp rinkimo kriterijų nemažai svarbi yra ir kaina. Atsakymo reikia ieškoti elektromobiliuose, kad ir pernai Metų automobiliu tapusiame „Volkswagen ID.3“. Deja, bet elektromobilių kainos yra didelės, bet siūlomos komforto ir apdailos savybės neprilygsta tiek pat kainuojantiems, bet tiesiog aukštesnės klasės automobiliams. Tad šioje vietoje galima dėti lygybės ženklą tarp sparčiai populiarėjančių, pigiau eksploatuojamų, bet deja, brangių elektromobilių ir aukštesnės klasės modelių su tradiciniais vidaus degimo varikliais.

Na, o kad tai – ne madingas SUV, tai čia jau skonio reikalas – nors man patinka automobiliai su didesne prošvaisa (ypatingai vertinu galimybę patogiai į kėdutę įsodinti vaiką, ypatingai tada, kai automobilis stovi prie aukšto kelkraščio), ne visiems jie reikalingi ir tai nebūtinai yra gero automobilio požymis. Todėl daug komisijos balsų atiteko už kokybiškus techninius sprendimus, esančius naujame C klasės „Mercedes“, kurį ir išbandžiau dar kartą po pasibaigusio Metų automobilio konkurso. Kokie būtų mano pagrindiniai pastebėjimai, kalbant apie bandytą universalo versiją su dyzeliniu (!) motoru?

Pirmiausiai noriu pakomentuoti automobilio saloną – jis atrodo išskirtinai, prabangiai ir kokybiškai, o labiausiai patiko tiek multimedijos sistemos išvaizda, tiek ir jos valdymas. Vairo kairėje pusėje esančiais sensoriniais mygtukais nustatomas prietaisų skydelis-ekranas ir pasirenkami jame rodomi duomenys. Dešinėje vairo pusėje esančiais mygtukais keičiama informacija dideliame ir vertikaliame multimedijos ekrane. Nebeliko centre esančio valdiklio – ir gerai, nes juo naudotis buvo ir nepatogu, ir painu (daugiau apie ankstesnės kartos modelį galite paskaityti čia). Žinoma, galima nustatymus pasirinkti ir tiesiog liečiant ekraną, taip pat pasakyti savo norus balsu – sistema pageidavimus supranta pakankamai gerai.

Kalbant apie pačia ergonomiką, tai priekaištauti galima nebent dėl to, kad man patogioje padėtyje vairas užstoja viršutinį prietaisų skydelio-ekrano trečdalį, gale sėdintiems trūksta vietos pakišti pėdas po priekinėmis sėdynėmis, o bagažinės, ypatingai įvertinant, kad tai yra universalas, iki 1510 l siekianti talpa yra nedidelė. Bet, akivaizdu, C klasės „Mercedes“ tikrai neperkamas maksimaliomis pervežimo galimybėms, net ir turint mintyje praktiškesnę už sedaną versiją.

Kalbant apie variklius, tai Metų automobilyje dalyvavęs „C 200“ modelis turėjo 1,5 l keturių cilindrų motorą ir jis ne itin tiko šios klasės automobiliui. Ne tiek dėl savo dinaminių savybių, kiek dėl gana girdimo nekilmingo akustinio akompanimento, todėl siūlau rinktis arba 2.0 benzininį motorą („C 300“), arba kaip mano atveju bandytą „C 220 d“ versiją su turbodyzeliniu 147 kW (200 AG) varikliu, su kuriuo vidutinės degalų sąnaudos siekė tik 6,2 l/100 km.

Visi modeliai komplektuojami su 9 greičių automatinėmis pavarų dėžėmis, galimos versijos su visų varančiųjų ratų „4Matic“ pavara, taip pat atsirado galimybė papildomai užsakyti galinius vairuojamuosius ratus, kurie ir taip tradiciškai markei būdingą nedidelį apsisukimo diametrą sumažino nuo nedidelių 11,1 m iki vos 10,6 m.

Bet štai ko nepavyks užsisakyti, tai hidraulinės pakabos – C klasės „Mercedes“ papildomai siūlomi tik reguliuojamo standumo amortizatoriai. Kurie, manau, yra būtini šiam modeliui – jei lygiame kelyje mašina važiuoja kilmingai sklęsdama keliu, pervažiavus per gilesnes duobes amortizatoriai gana greitai pasiekia eigos ribą, supurtydami keleivius, kurie šįkart pritariamai nelinksės galva, sakydami „Mercedes“ ir Afrikoje yra „Mercedes“.

Tad būtinai užsisakykite reguliuojamo standumo pakabą, kuri pravers norint važiuoti komfortiškiau net blogu keliu. O pasirinkus sportišką režimą, paruoš automobilį tikslesniam posūkių įveikimui – važiuoti dinamiškai skatina puikiai suderinta vairo sistema, kuri veikia itin tiksliai, leidžia lengvai pasirinkti ir išlaikyti norimą trajektoriją, ir džiugina aiškia informacija apie tai, kas vyksta po automobilio ratais.

O dar turiu perspėti, kad su šiuo automobiliu neplanuokite nuvažiuoti nuo asfalto, ypatingai jei tai versija su sportiška „AMG“ pakaba – tiek automobilio dugnui, tiek ir priekiui iššūkiu tapo net daugiaaukštė stovėjimo aikštelė, kuo galite įsitikinti vaizdo medžiagoje, o savo nuomone pasidalinti komentarų skiltyje.

Tad jei šiame C dydžio „Mercedes“ automobilių segmente renkatės ne SUV „GLC“, brangesnę, bet madingesnę jo „Coupé“ versiją ar elektrinį „EQC“, jums patinka klasikinio kėbulo tipo automobiliai, visai logiška pagalvoti apie neseniai pristatytą „All Terrain“ modifikaciją su padidinta prošvaisa, papildomais važiavimo bekele režimais ir plastikinėmis kėbulo apsaugomis – tokį automobilį galima laikyti idealiu visiems gyvenimo atvejams.

Na, o universalų kainos prasideda nuo 50 941 euro, mano bandytos „Mercedes-Benz C 220 d T“ papildomai sukomplektuotos versijos kaina buvo 62 938 eurai, veiklos nuoma atsieis nuo 763 eurų.

Daugiau apie naują C klasės „Mercedes“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.