Debiutavęs 2015 metais, „Talisman“ yra pagamintas naudojant tą pačią platformą kaip ir naujausios kartos „Espace“ – gamintojas ypatingai akcentavo komfortiškas automobilio važiavimo savybes ir daug patogumą didinančios įrangos. Tačiau jo pasirodymo metu rinkoje jau visu pajėgumu dominavo SUV ir krosoveriai, tad tiek „Talisman“, tiek ir „Espace“ vos po kelių metų prekyboje pasitraukė iš ne vienos rinktos (tarp jų – ir Baltijos šalių), užleidę vietą šiandien madingiems automobiliams su padidinta prošvaisa.

Ir visgi „Talisman“ yra tikrai vertas dėmesio modelis. Nors išvaizda – subjektyvus dalykas, tačiau automobilis iš Prancūzijos atrodo originaliai, ir tą patį galima pasakyti net apie universalą „Grandtour“ (kitose rinkose žinomą „Estate“ pavadinimu), kas dažniausiai būna išimtis kalbant apie tokio tipo kėbulus. Dailus ir praktiškas, į kurio bagažinę telpa nuo 572 iki 1681 litro.

Kaip jau minėjau, šis modelis buvo siūlomas su itin gera įranga. Geriausias to pavyzdys – konkretus mano bandytas automobilis, parduodamas „Longo LT“ naudotų automobilių aikštelėje. 2018 metų „Intens“ komplektacijos modelis, kurio ilgis siekia beveik 5 metrus, nekainuoja nei 15 000 eurų. Ir tenka net prisėsti kai sužinai kas įeina į jo įrangą – čia yra net trijų skirtingų masažų funkcijos (tiesa, tik vairuotojo sėdynei), automatinis automobilio statymas, kada nereikia pačiam sukioti vairo (taip pat tris skirtingos parinktys – įvažiuoti į stovėjimo vietą išilgai eismui, skersai ir įstrižai), ir net visi vairuojamieji ratai!

Iki 3,5 laipsnių pasukami galiniai ratai važiuojant nedideliu greičiu padeda patogiau manevruoti dideliu automobiliu (galiniai ratai pasisuka į priešingą priekiniams ratams pusę), o važiuojant greitai leidžia stabiliau įveikti posūkius (ratai sukasi į tą pačią pusę).

O reguliuojamo standumo pakaba leidžia nustatyti norimą automobilio amortizavimą – čia taip pat yra keli pasirinkimo variantai. Lygiai taip pat kaip ir vairo sistemos veikimo nustatymas nuo lengvesnio iki sportiškai sunkesnio. Galima netgi pasirinkti variklio garsą – visi šie nustatymai yra parenkami naudojantis „Multi-Sense“ sistema.

Ir, žinoma, kurgi be prancūziškų vilionių su galimybėmis rinktis salono apšvietimą – dabar tą siūlo daug gamintojų, tačiau debiuto metu „Renault“ buvo vienas pirmųjų gamintojų, pristatęs galimybę pasirinkti norimą salono apšvietimą, priderinant jį prie nuotaikos ar važiavimo režimo. Taip pat čia yra standartinis skaitmeninis keičiamos išvaizdos prietaisų skydelis, 8,7 colių liečiamasis multimedijos ekranas su navigacijos sistema, nustatymus kuriame galima pasirinkti ir po ranka esančiu fiziniu valdikliu. Mėgstantiems geresnį nei įprastos audiosistemos garsą, patiks „Bose“ garso sistema.

Žinoma, tokie dalykai vargu ar bus prioritetu naudoto automobilio pirkėjams – jiems kur kas svarbiau praktiškos savybės. Pradėsiu nuo liūdnesnių dalykų – apdailos medžiagos tikrai nėra aukščiausios kokybės. Nors čia netrūksta minkšto plastiko, skydelis su aptraukta sudygsniuota oda atrodo solidžiai (kaip ir sėdynės su daline odine apdaila), bet visgi mažiau pastebimose vietose panaudotas neišvaizdus plastikas, surinkimo kokybė taip pat galėtų būti geresnė. Pavyzdžiui, juda centrinė konsolė tarp priekinių sėdynių, bagažinės uždangalo tvirtinimas kliba – nieko labai kritiško, bet visgi to „viena koja „premium“ jausmo kaip, pavyzdžiui, „Volkswagen Passat“ atveju, nėra.

Bet yra nebrangi eksploatacija, jei kalbėti apie į šį modelį montuotus 130 arba 160 AG pasiekiančius 1,6 l turbodyzelinius variklius. Kalbu iš patirties, kadangi būtent su tokiu modeliu kelionėje teko nuvažiuoti net 6000 kilometrų ir vidutinės degalų sąnaudos po Europos greitkelių ir pasivažinėjimo Alpių perėjomis pilnai pakrautu automobiliu buvo tik 5,9 l/100 km.

Tiesa, tas modelis buvo su mechanine pavarų dėže, šis naudotas automobilis turi automatinę transmisiją – visgi toks pasirinkimas atrodo labiau tinkantis šiuolaikiškam automobiliui.

Ką reikės taisyti?

Na, o kalbant apie gedimus, tai pasak „Longo LT“ – įmonės, prekiaujančios naudotais automobiliais – specialistų, didelių nusiskundimų šiuo modeliu nėra, o pagrindiniai – nekritiniai elektronikos gedimai, tokie kaip gendantis saugiklių blokas, nepakankamai įkraunamas akumuliatorius ir dėl to atsirandantys skirtingi klaidų pranešimai prietaisų skydelyje.

Tradiciškai reikia rūpintis pilamų degalų kokybe, nes silpniausia turbodyzelinių variklių vieta yra purkštukai. Tačiau specialistų teigimu, iš esmės „Talisman“ yra tvirtas, patikimas ir komfortiškas automobilis, patiksiantis tiek norintiems išsiskirti minioje, tiek ir ieškantiems itin gerai sukomplektuoto modelio.

Daugiau apie naudotą „Renault Talisman“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.