Stilingas, madingas, bet kad ir be proto greitas, tai aplinkiniai tikisi mažiausiai. O veltui – du elektros varikliai, varantys visus ratus, net 300 kW arba 408 AG galia ir įsibėgėjimas iki 100 km/val. vos per 4,9 sekundes. Dinamiką riboja tik visų „Volvo“ maksimalus 180 km/val. greitis, bet tai aktualu nebent vienintelėje Europos šalyje.

„Volvo“ žada, kad iki 2025 metų net pusę gamintojo modelių sudarys vien tik elektromobiliai, kita dalis bus hibridinės versijos. O nuo 2030 metų visi automobiliai nebeturės vidaus degimo variklių. Patikėti nesunku, nors startas dėl pandemijos ir tiekimo problemų buvo ne pats sklandžiausias, bet kažkaip nekyla klausimą, kad „Geely“ gigantui priklausanti „Volvo“ kompanija tikslingai ir, svarbiausia, pelningai žengia išsikeltų užduočių link.

Na, o pirmasis gamintojo vien tik elektra varomas modelis ir yra „Volvo XC40 Recharge“, kuris debiutuoja kaip galingiausia versija, daugiau tinkama demonstruoti elektromobilio potencialą nei realiomis sąlygomis išnaudoti visą jo galią.

Nors net ir šios galingiausios versijos („Volvo“ elektromobilius galima susikomplektuoti ir užsisakyti internetinėje svetainėje, fizinėje atstovybėje jums tereikės pasirašyti dokumentus) nuo 55 660 eurų siekianti kaina (veiklos nuoma – nuo 1198 eurų) su papildomu 4033 eurus kainuojančiu „Pro“ paketu, į kurį įeina šilumos siurblys ir kiti praktiški ar komfortą didinantys dalykai, tikrai nėra gluminanti ar nesuvokiama. O kur dar 5000 eurų kompensacija, įsigyjant naują elektromobilį.

Bet kam to nereikia, bazinis modelis su vienu elektros varikliu, varančiu priekinius ratus (tai išduoda, kad jis yra sukurtas naudojant esamą CMA platformą), kainuos apie 10 000 eurų mažiau (nuo maždaug 46 000 eurų), jo galia sieks 231 AG, o įsibėgėjimas iki standartinių 100 km/val. bus daugiau nei padorios 7,2 sekundės.

Bet grįžkime prie šiuo metu vienintelės siūlomos versijos su bendra 300 kW dviejų elektros motorų galia, visų ratų pavara ir 75 kWh naudojamos talpos akumuliatoriumi – gamintojas žada, kad idealiu atveju pavyks nuvažiuoti iki 418 kilometrų. Bet tai tik teoriškai, tuo labiau žiemą.

Nes kol kas modelio programinė įranga nėra atnaujinta ir bent jau bandymo metu jis neturėjo važiavimo režimų pasirinkimo, tad po koja visada buvo maksimali galia. Kas, iš vienos pusės, buvo tikrai smagu, tačiau iš kitos smarkiai mažino nuvažiuojamą atstumą.

Jei konkrečiau, tai energijos sąnaudos buvo 27,7 kWh / 100 km – jos net didesnės nei toje pačioje daugiau kaip 100 kilometrų atkarpoje ir praktiškai identišku oru bandyto BMW elektromobilių flagmano „iX“ energijos sąnaudos (26,7 kWh), kuriuo sniegu padengtu keliu nebuvo prasmės važiuoti kitu nei efektyviausiu „Efficiency“ režimu. O su tiek naudojamos energijos „Volvo“ elektromobiliu būčiau nuvažiavęs daugiausiai 270 kilometrų – ribojant variklių galią, atstumas būtų tikrai didesnis.

Tad gamintojui belaidžiu būdu atnaujinus programinę įrangą, bus galima rinktis taupesnį važiavimo režimą ir, atitinkamai, nuvažiuoti toliau. O dar visą šią maksimalią galią ne itin patogu valdyti. Norėtųsi, kad sportiškiausiame (o, šiuo metu, ir vieninteliame) režime bėgėjantis daugiau sukimo momento būtų perduodama į galinius, o ne priekinius ratus – taip būtų didesnis komfortas dinamiškai bėgėjantis, o vairas rankose būtų paklusnesnis.

Tačiau „XC40 Recharge“ pakaba suderinta puikiai – daugiau kaip 2 tonas sveriantis elektromobilis puikiai sugeria nelygias kelio atkarpas, bet pervažiuojant per didesnius nelygumus jis nepradeda siūbuoti. Lygiai taip pat galima pagirti ir tiksliai veikiančią vairo sistemą, leidžiančią tiksliai valdyti elektromobilį be papildomų vairo pasukimų posūkiuose.

Apskritai „Volvo“ gavosi geras elektromobilis (jis yra gaminamas Belgijos Gento miesto gamykloje), nors mokant už mašiną 60 000 eurų norėtųsi nelaukti programinės įrangos atnaujinimo, kada atsiras tiek važiavimo režimų pasirinkimas, tiek ir didesnis multimedijos sistemos funkcionalumas (pavyzdžiui, galimybė naudotis „Android Auto“ ar „Apple Car Play“ sąsajomis ar keisti skaitmeninio prietaisų skydelio išvaizdą).

Daugiau apie naują „Volvo XC40 Recharge“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.