„Rugsėjo mėn. priėmėme sprendimą, kuris pareikalavo nervų ląstelių ir pridėjo žilų plaukų, bet per 10 metų Dakaro kelionės nėra buvę kitaip. Augimas ir kova yra užprogramuoti komandos DNR“, – kalbėjo Benediktas Vanagas likus prieš atidengdamas atnaujintą „Toyota Gazoo Racing Dakar Hilux“ – T1+ klasės automobilį.

Artėjančiame Dakare šioje klasėje startuos nemažai stiprių ekipažų – 4 „Toyota“ gamyklinės komandos automobiliai bei 3 „Overdrive“ komandų pilotai. Galimybę pirmauti technologijų varžybose ir naują lentyninio automobilio komplektaciją lėmė artimas santykis su „Toyota“ gamykline komanda. Taip pat T1+ kategorijoje startuos ir Bahreino remiama „Prodive“ ekipa su BRX bolidais bei stipri privati komanda iš Čekijos su „Ford“ bolidu.

T1+ klasė Dakare

Užuominos apie naująją klasę T1+ klasę prasidėjo vos pasibaigus 2021-ųjų Dakarui, kurio metu išryškėjo dideli technologiniai skirtumai tarp keturiais ratais varomų automobilių ir mažųjų bagių.

„Automobilių sporte yra siekiama surasti, kuris individas yra greičiausias, lenktyniaujant panašiausiais automobiliais“, – aiškino lenktynininkas.

Dakarui persikėlus į Saudo Arabiją, varžybos tarp keturiais ratais varomų bolidų ir palyginti lengvų ir didelius ratus turinčių bagių tampa nevisavertės. Akmeningose trasose žymiai dažniau pramušamos keturiais ratais varomų automobilių padangos, todėl lenktynininkams tenka dažniau stoti trasoje jų keisti.

Siekdami šiuos skirtumus išlyginti, Dakaro organizatoriai drauge su FIA T1+ klase siekia suvienodinti sąlygas keturiais ratais varomų bei bagių pilotams. Naujasis „Toyota Gazoo Racing Dakar Hilux“ turi 5 coliais didesnius ratus (37 coliai vietoje buvusių 32 colių). Iš 280 mm iki 350 mm padidėjusi pakabos eiga leis automobiliui važiuoti stabiliau nei iki šiol. Kitas ryškiai matomas pokytis – automobilio plotis. Į abi puses jis praplatėjo 30 centimetrų – įki 2,3 metro.

Galiausiai, ieškant balanso prie visų atnaujinto automobilio privalumų Dakaro organizatoriai pridėjo papildomą minimalų svorį. Nuo šiol automobilis privalės sverti ne mažiau 2 tonų, arba kitaip – 150 kg daugiau nei prieš tai buvusi jo versija.

Benediktas Vanagas su nauju automobiliu dar nėra važiavęs, tad pagrindiniai testai įvyks tik Saudo Arabijoje. Lenktynininkas pripažįsta, kad pasirinkimas lenktyniauti su visiškai naujoje T1+ klasėje yra rizikingas, tačiau noras eiti pirmyn svarbesnis.

Šturmano kėdėje jau trečią sezoną Filipe Palmeiro

Dakaro misiją Benediktas Vanagas tęsia drauge su portugalu šturmanu Filipe Palmeiro. Linkėjimus lietuviams siuntęs šturmanas priminė, kad šį sezoną turėjo trumpą, bet rezultatyvų pasiruošimą Dakarui. Dviejuose FIA pasaulio taurės etapuose ekipažas užėmė trečiąsias vietas ir lipo ant nugalėtojų pakilos. Į savo penkioliktąjį Dakarą išvyksiantis šturmanas teigė, kad konkurencija šiemet bus didelė, bet komanda pasiruošusi kovoti.

2022-ųjų startas Benediktui Vanagui bus dešimtasis. Šia proga jam bus suteiktas Dakaro legendos statusas. Gruodžio 30–31 dienomis vyks administracinės ir techninės patikros. Dakaro ralio startas – sausio 1 dieną. 2022 metai lietuviams bus rekordiniai. Lenktynėse planuoja pasirodyti iki šiol didžiausias skaičius ekipažų – 10.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)