Ne taip seniai bandžiau, nufilmavau ir aprašiau atnaujintą „Jaguar F-Pace“. Išvada – populiariausias „Jaguar“ modelis su atnaujinta išore, salonu ir nauja multimedijos sistema tapo modernesnis, taip pat nuo šiol siūlomas ir su iš tinklo įkraunama hibridine pavara.

O dar iki 80 proc. „Jaguar F-Pace“ kėbulo yra pagaminta iš lengvo aliuminio, tad 4,8 metrų dydžio SUV yra neįtikėtinai lengvas. Jo svoris prasideda nuo 1951 kilogramo, tačiau net ir su didžiausiu V8 motoru jis sveria tik 2058 kilogramus. O kur nedidelis (žinoma, sąlyginai ir atsižvelgiant į šios klasės parametrus) svoris – ten ir puikios valdymo savybės. Ir čia galime pereiti prie to, prie ko pasidarbavo „SVR“ specialistai.

Žinoma, pirmiausiai tai yra jau minėtas motoras. Penki litrai, aštuoni cilindrai, suslėgto oro kompresorius, 550 AG ir net 700 Nm sukimo momentas, kurie suteikia įspūdingą greitėjimo dinamiką ir net 286 km/val. siekiantį maksimalų greitį. Žinoma, jei tai jums aktualu.

Tačiau „F-Pace SVR“ – lyg du automobiliai viename. Ir turiu mintyje ne tik galingo SUV praktiškas savybes dėl didesnės prošvaisos, erdvaus salono ir talpios bagažinės. Bet ir tai kaip šis automobilis važiuoja. Jei norite, jis gali oriai ir komfortiškai riedėti miesto tempu, visiškai netrikdydamas keleivių įkyriu variklio baubimu ar itin kietai suderinta pakaba. Adaptyvios pakabos sistema atsižvelgia į važiavimo tempą, vairo pasukimus ir stabdymą, aukščio jutikliai vertina automobilio svyravimus, tad taip iki 100 kartų per sekundę pritaikomas amortizatorių standumas išlaikant norimas važiavimo savybes.

Bet kai tik nuspręsite važiuoti dinamiškiau – visos galimybės bus jūsų rankose. Tam buvo pasitelktas visas sportinius automobilius kuriančių inžinierių išmanymas. Palyginti su ankstesnės kartos „SVR“ versija, buvo pakeisti automobilio pakabos ir vairo nustatymai, tad dabar skirtumas tarp komfortiško ir sportiško važiavimo yra kur kas didesnis.

Ir tuo galima buvo įsitikinti skriejant vingiuota „Nemuno žiedo“ lenktynių trasa. Čia labai greitai tampa akivaizdu, kad „F-Pace SVR“ greitas ne tik tiesiojoje, bet ir noriai įveikia posūkius, o už tikslų jų įveikimą atsakinga visų ratų pavara su sukimo momento skirstymu tarp ašių ir standartine „Intelligent Driveline Dynamics“ sistema.

Pagrindiniai varantieji yra galiniai ratai, kuriems perduodama iki 80 proc. sukimo momento, taip suteikiant itin azartiškas valdymo savybes. Tačiau sistema akimirksniu iki 40 % sukimo momento gali perduoti priekiniams ratams, užtikrinant geresnį sukibimą. O elektronikos valdomas aktyvus galinis diferencialas padeda tiksliau ir greičiau įveikti posūkius.

Beje, atsirado nauja dinamiško įsibėgėjimo funkcija, sportiniame režime pakabos nustatymai tapo standesni, o reakcija į akceleratoriaus paspaudimą – aštresnė. Ir dar galima pagirti puikiai kimbančius stabdžius, kurių sistema taip pat buvo atnaujinta, pedalo eiga ir spaudimo jėga tapo mažesni, o stabdžių aušinimas – geresnis.

Šiemetiniuose „Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose yra du tokio dydžio ir panašios galios SUV. Pirmasis – tai „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ su V6 motoru, pasiekiantis 510 AG, ir šis „F-Pace SVR“. Mano bandyto „Alfa Romeo“ kaina buvo 115 500 eurų, „F-Pace“ – 121 800 eurų (veiklos nuomos kaina – nuo 1495 eurų). Tačiau jei itališkas automobilis visada ir visur stengiasi įtikinti vairuotoją važiuoti azartiškai ir dideliu komfortu nelepina, tai „SVR“ visiškai kitokio charakterio, galintis būti ir komfortiškas, ir itin azartiškas. Kaip ir rašiau – lyg du automobiliai viename.

Daugiau apie „Jaguar F-Pace SVR“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.