Lenktynių organizatorius Davidas Castera sugalvojo priminti dalyviams senąsias Dakaro ralio dienas – šis greičio ruožas kaip tik ir driekiasi dvidešimto amžiaus pabaigoje vykusio Paryžiaus – Dakaro ralio maratono buvusio greičio ruožo vietoje, o paskutiniai 50 šio greičio ruožo kilometrų bus identiški anų metų Dakaro ralio trasai.

Šiandien, kaip ir pernai bus itin svarbi teisinga navigacija, nes bus net keletas klaidžių ir klastingų vietų. FIA pasaulio taurės įskaitoje važiuojantys sportininkai, tarp kurių ir Rokas Baciuška, turės įveikti šiek tiek ilgesnę lenktynių distanciją, o tiems, kas lenktyniauja „Open“ kategorijoje, tarp kurių yra ir Tomas Mickus su Darium Leskevičiumi, distancija bus 30 km sutrumpinta.

Taigi, šiandien sportininkai iš bivako iki starto važiuoja 118 km, vėliau laukia 367 km („Open“ klasei 337) ilgio greičio ruožas ir dar 61 km pervažiavimo iki nakvynės vietos, iš viso beveik 550 km.

Foto: Komandos archyvas

Rokas Baciuška su šturmanu Oriol Mena pasirinko iš pradžių greičio ruožą važiuoti konservatyviau ir tik įveikus trečdalį distancijos žiūrėti ką daro konkurentai ir pagal tai keisti važiavimo strategiją. Tai puikiai pasiteisino. Iš pradžių važiavę net penktoje pozicijoje, į greičio ruožo vidurį sportininkai ėmė smarkiai greitėti ir kopti rikiuotėje aukštyn, o iki finišo likus apie 30 km lietuvis išsiveržė į lyderius.

„Buvo sunku naviguoti, bet mes praktiškai neklaidžiojome, padarėme tik vieną klaidą, nuvažiavome apie 700 metrų ne į tą pusę ir mano skaičiavimais, praradome apie pusę minutės. Visa kita veikė tiesiog idealiai“, – pasakojo Oriol Mena.

Jam antrino ir Rokas Baciuška: „turbūt pirmą kartą tarpusavyje nebeturėjome trinties – Oriol pasitiki mano važiavimu, aš pasitikiu jo navigavimu. Jeigu sako sukti tarkim į dešinę, nors visi kažkodėl važiavo į kairę, net negalvodamas jam paklūstu, suku į tą pusę. Jis gi nebestabdo manęs be reikalo, pasitiki manimi ir tai iš karto davė rezultatą.“

Foto: Komandos archyvas

Nors greičio ruožas driekėsi itin akmenuota vietove, sportininkai nepramušė nei vieno rato, nors kai kurie konkurentai grįžo išnaudoję abu atsarginius ratus. Tik po finišo Rokas pastebėjo, kad iš galinio rato pamažu išeina oras, bet tai įtakos rezultatui beveik nepadarė.

Rokas Baciuška ir Oriol Mena šiandien laimėjo – jie vos 25 sekundėmis aplenkė artimiausią klasės konkurentą, o tarp visų automobilių pasiekė taip pat fantastišką 13 poziciją.

Bendroje įskaitoje likus vienam greičio ruožui rokas lieka šešioliktas tarp visų automobilių ir septintas savo klasėje.

Kitam lietuvių ekipažui – Tomui Mickui ir Dariui Leskevičiui šiandien taip pat buvo puiki diena. Šiandien jie „Open“ klasėje buvo antri tarp bagių ir šešti tarp visų dalyvių. Jiems diena taip pat praėjo be didesnių ekscesų – nei vieno prakirsto rato, nei vienos didesnės navigacijos klaidos. Viename kontroliniame taške sportininkai šiek tiek paklaidžiojo, bet daug neprarado ir užtikrintai finišavo antri klasėje.

Foto: Komandos archyvas

„Šiandien buvo tikrai šturmanų diena – vien tik ilgos tiesiosios, akmenuoti keliai ir keletas labai klaidžių vietų. Vienoje vietoje kartu paieškojome vieno kontrolės punkto, tačiau sugaišome nedaug – gal kokią minutę“, – po finišo sakė Tomas Mickus.

Bendroje įskaitoje Tomas Mickus ir Darius Leskevičius užtikrintai žengia antri – iki pirmos vietos jiems trūksta apie dvidešimt minučių, o trečią jie lenkia beveik valanda, tad lietuviams tiesiog reikia nedaryti klaidų ir prizinė vieta garantuota.

Foto: Komandos archyvas

Ketvirtadienį visų laukia paskutinis greičio ruožas – visos grupės važiuos vienodą trasą. Nuo starto reikės nuvažiuoti beveik pusantro šimto kilometrų, o greičio ruožą sudarys šiek tiek mažiau nei trys šimtai kilometrų.