Kuo „Classic“ įskaita skiriasi nuo įprastos, kur lenktyniauja Vaidotas Žala, Benediktas Vanagas, Antanas Juknevičius?

„Classic“ įskaita atsirado tik šiemet. Pirmąsyk surengtose klasikinėse lenktynėse startavo 24 automobiliai. Pagrindinis reikalavimas – automobilis turi būti ne jaunesnis kaip 20 metų, jis turi turėti originalų variklį, originalius amortizatorių tvirtinimo taškus. Techniniai reikalavimai šiai klasei yra mažesni. Pavyzdžiui, patiems seniausiems H1 kategorijos automobiliams nereikia automatinės gesinimo sistemos, ekipažui nebūtina naudoti HANS galvos palaikymo sistemos ir t. t.

„Liberalesni reikalavimai mažina komandų biudžetus, – pasakoja „Heston Airlines“ šturmanas Paulius Kavaliauskas. – Mažesnis ir dalyvio mokestis. „Klasikai“ moka 15 000 eurų, o visi kiti – 25 000. „Klasikų“ automobiliai pigesni, visureigį galima paruošti už 30–50 tūkst. eurų. O štai kitų automobilių kainos prasideda nuo 200 000 ir baigiasi virš milijono eurų. „Klasikai“ lėčiau važiuoja, vadinasi, automobiliai mažiau ges, reikės mažiau mechanikų, padangų ir degalų.“

Foto: Vytautas Pilkauskas

Šiemet „Classic“ įskaitoje debiutavo 24 automobiliai, o Dakaro maratone 2022-aisiais žada būti net 150 mašinų. Kova dėl pergalės bus nuožmi. Tačiau „klasikai“ kovos ne greičiu, o tikslumu.

„Dakar Classic“ įskaitos lenktynių principas yra visiškai kitoks nei tradicinių lenktynių, – pasakoja „Heston Airlines“ pilotas Valdas Valiukevičius. – Mes gyvensime vienoje stovykloje su Antanu, Benu ir Vaidotu. Startuosime ir finišuosime tose pačiose vietose. Tačiau mūsų laukia skirtingos trasos. Kasdien mums reikės įveikti po kelis reguliarumo ruožus, kurių ilgis žada būti nuo 20 iki 80 kilometrų.

Visi „klasikai“ bus suskirstyti į kategorijas pagal automobilio amžių. Kiekvienos kategorijos dalyviams bus nustatomas savitas vidutinis greitis. Pavyzdžiui, jeigu H1 kategorijos dalyviai važiuos vidutiniu 55 km/val. greičiu, tai H2 kategorijai greitis bus padidintas 15 proc., o H3 kategorijai – 30 proc. Vadinasi, ekipažai specialius ruožus turės įveikti tiksliu nustatytu greičiu, tiksliai pravažiuodami GPS taškus ir tiksliai atvykdami į finišą.

Foto: Vytautas Pilkauskas

Už kiekvieną pavėluotą minutę teisėjai skirs baudas. Visuose automobiliuose įrengtos GPS sistemos seks automobilių judėjimą, jų greitį ir trajektorijas. Baudos bus skiriamos ir už nukrypimą nuo idealios trajektorijos.

Be to, žadami ir kitokie specialūs ruožai, kuriuose ekipažai bus vertinami pagal tikslumą. Privalėsime važiuoti tiksliai, pagal GPS taškus. Kiekvienas nukrypimas nuo kelio trajektorijos bus įvertintas baudos taškais.

Atrodo, kad labai lengva važiuoti vidutiniu 55 km/val. greičiu? Tai kur kas lengviau nei pralenkti B. Vanagą?

Foto: Vytautas Pilkauskas

Ir taip, ir ne. Čia bus tiesiog kitaip. Važiuoti tiksliu 55 km/val. greičiu yra lengva, kai važiuoji tiesiu keliu. Tačiau kai reikia rasti kelią per akmeninius kalnus ar smėlio kopas, tai būna labai nelengva. Jeigu kiek pasiklydai ar prakirtai ratą – vėluoji. O tada jau reikės vytis laiką. Suprantame, kad labai didelė atsakomybė teks šturmanui, nes būtent jis reguliuos automobilio judėjimo greitį ir kryptį.

Šios lenktynės yra gana panašios į Monte Karlo ralį, kuriame lyderių grupėje finišavo mūsiškis Karolis Raišys. Ten jie irgi važiuoja vidutiniu nustatytu greičiu. Tą greitį išlaikyti labai nelengva, kai važiuoji kalnų serpantinais, kai vietomis kelią dengia sniegas ir ledas.

Šiuo metu „Heston Airlines“ ekipažas testuoja automobilį lietuviškoje bekelėje. Mechanikui Juozui Čibirui dar reiks atlikti daugybę patobulinimų. Automobiliai į maratoną iškeliaus gruodžio pradžioje.