Ryte – daugiau kaip 200 km pravažiavimas nuo bivako iki starto vietos – puikus laikas „prabusti“, nes pirmieji motociklai pajudėjo dar penktą valandą ryto. Kai kuriose vietose anot organizatorių buvo itin klaidi navigacija, tad šturmanams teko išlikti itin budriems. O tai sekėsi toli gražu ne visiems, net lyderiai klydo ir klaidžiojo.

Pirmasis iš lietuvių lenktynes pradėjo keturratininkas Laisvydas Kancius. Pirmus du kontrolės punktus Laisvydas važiavo neįtikėtinai greitai ir lipo ant kulnų klasės lyderiui, tačiau vėliau tempas smarkiai krito.

„Staiga išgirdau keistus garsus iš variklio. Sustojau, nuėmiau bakus ir bandžiau pažiūrėti kas galėjo nutikti, bet iš išorės nieko nesimatė. Supratau, kad turbūt bėda yra variklis“, – pasakojo L. Kancius.

Surinkęs savo keturratį, Laisvydas bandė toliau važiuoti gerokai sumažinęs tempą, bet sugebėjo nuvažiuoti tik kokius dešimt kilometrų ir turėjo sustoti – variklis tiesiog užgeso.

Sportininkas išsikvietė malūnsparnį ir grįžo į bivaką, palikęs keturratį viduryje dykumos. Organizatoriai jį pargabeno tik paryčiais. Išardžius variklį paaiškėjo, kad Maroko ralis Laisvydui Kanciui, deja, baigėsi gerokai per anksti.

„Mūsų komandai šitas ralis kažkoks prakeiktas. Pirmame greičio ruože Tomas Kubiena, važiavęs pirmoje vietoje, susižalojo nugarą ir buvo išgabentas į ligoninę Prahoje. Gydytojai tiria jo būklę, bet gali būti, kad ne tik Marokas jam baigtas, bet ir Dakaras pakibo ant plauko. Man Maroko ralis panašu, baigėsi jau antrame greičio ruože. Gerai, kad tai nenutiko Dakaro ralio metu“, – guodėsi L. Kancius.

Panašiai lenktynes pradėjo ir Rokas Baciuška su Oriol Mena. „Southracing“ komandos nariai per pirmus du kontrolės punktus pravažiavo antroje vietoje savo klasėje, atsilikę nuo lyderio vos keliolika sekundžių. Tačiau labai greitai Fortūna nusisuko ir nuo šio lietuvių ekipažo.

„Po vieno šuolio staiga nustojo dirbti variklio aušinimo ventiliatoriai. Labai greitai variklio temperatūra pakilo iki 120 laipsnių ir kompiuteris atjungė galią – variklis tiesiog nedirbo visu pajėgumu. O kopose jo labai reikia. Dėl to paprasčiausiose mažose kopose vienu metu strigome“, – pasakojo Rokas Baciuška.

Sportininkai desperatiškai bandė išsivaduoti iš smėlio gniaužtų, bet užtruko net 40 minučių bandydami bagį ištraukti iš kopų.

„Pakeliui bekasdamas ir skubėdamas net kastuvą sulaužiau“, – juokėsi Roko šturmanas Oriol Mena.

Kažkur visame tame chaose dar sulinko ir galinė automobilio ašis, todėl ekipažas finišą pasiekė su kreivu galini ratu. Sportininkai jau negalvojo apie greitį – tikslas buvo finišas. Ir jis buvo pasiektas. Žinoma, toli nuo lyderių. Lietuvis finišavo už dešimtuko ribų savo klasėje, pralaimėjęs greičio ruožo nugalėtojui daugiau kaip 50 minučių. Bendroje įskaitoje Rokas Baciuška nukrito į dvyliktą poziciją.

Turbūt mažiausiai bėdų šiandien turėjo Tomas Mickus ir Darius Leskauskas. Jie visą šį ralį kenčia dėl variklio perkaitimo ir negali išvystyti maksimalaus tempo, tačiau tai turbūt ir lėmė jų sėkmę – ekipažas nuo pat pradžių turi strategiją važiuoti atsargiai ir be reikalo nerizikuoti. Ir šiandien tai davė vaisių.

„Važiavom atsargiai, be didelių bėdų. Tiesiosiose konkurentai mus lenkė, mes juos lenkėm atgal kopose it taip visą distanciją pravažiavom.“ – pasakoja Tomas Mickus.
Vienoje itin akmeningoje vietoje Tomas sulaužė savo bagio ratlankį, bet tai praktiškai vienintelis rimtesnis incidentas.

„Buvo nemažai labai akmenuotų vietų ir jaučiau keletoje vietų kad trenkėmės gan smarkiai į akmenį. Tačiau tik kuro užpylimo zonoje pastebėjau, kad vieno mūsų rato ratlankiui trūksta kokių dvidešimties centimetrų – kažkas nukando pakeliui bevažiuojant,“ – juokėsi Tomas.

Ekipažas pasikeitė ratą ir finišavo be didesnių nuotykių. Rezultatas – puiki ir stabili ketvirta vieta greičio ruože bet svarbiausia – antra vieta bendroje įskaitoje.

Rytoj dalyvių laukia dar didesni išbandymai – ilgiausias ralio greičio ruožas – 244 km.