O jos akivaizdžiai byloja, kad reikia būti realistais ir įvertinti, kad naujų automobilių pirkėjai vis dažniau renkasi madingus SUV arba krosoverius, ypatingai tokiose augančiose rinkose kaip Lietuva.

Bet didžiosiose Europos šalyse vis dar vieni populiariausių yra B segmento („Škoda“, „Polo“, „Clio“, „Corsa“, „208“, „Fiesta“. „Yaris“ ir kiti) mažieji hečbekai. Nieko keisto – jie pigesni nei to paties dydžio bendraplatformiai modeliai su didesne prošvaisa, yra skirti nuvažiuoti nuo taško A iki taško B, užimti kuo mažiaus vietos eisme ir nekelti galvos skausmo ieškant statymo vietos. O maždaug 4 metrų dydis yra optimalus, ypač jei tenka važinėti ne vienam.

Naujos, jau ketvirtos kartos „Fabia“ prisijungė prie kitų „Volkswagen“ koncerno modelių, kadangi pirmą kartą yra pagamintas naudojant modulinę „MQB“ platformą. Bendri konstrukciniai sprendimai ne tik padidino salono ir bagažinės erdvę (380 l arba net 50 l daugiau nei anksčiau), tačiau suteikė ir kitų privalumų – pavyzdžiui, čia įdiegta itin pažangi multimedijos sistema su interneto prieiga, siūlomas 10,25 colių skaitmeninis prietaisų skydelis ir daug saugumo įrangos. O jei jau rūpės galimybės nuvažiavus nuo asfalto, galima užsisakyti „Rough-Road“ paketą su kitokiomis spyruoklėmis, dugno apsauga ir didesne prošvaisa.

Žinoma, kur „Škoda“, ten ir praktiškumas – salone itin daug dėtuvių ir sumanių sprendimų, pavyzdžiui, išimamas gėrimų puodelių laikiklis, salono veidrodėlyje įrengtas USB lizdas, į priekį nulenkiamas priekinės keleivio sėdynės atlošas. O ir surinkimo kokybei priekaištų nėra – nors minkšto apdailos plastiko nerasite, tačiau išvaizdžiame skydelyje galimas žaismingas audinio intarpas. Jis, taip pat tokie elementai kaip modelio užrašai iš abiejų prietaisų skydelio pusių, per visą skydelį besidriekianti iškili linija, apvalūs ortakiai suteikia šiaip jau iš principo biudžetiniam hečbekui žaismingumo.

Tokio, koks ir priklauso mažam miesto automobiliui, o ne pilkai vadybininko mašinai. Be to, jam siūlomas ir įspūdingo dydžio panoraminis stoglangis, suteikiantis dar didesnį erdvės pojūtį – sunku prisiminti ar dar kas iš gamintojų turi tokį pasirinkimą.

Variklių gamoje – nuo 95 iki 110 AG pasiekiantys trijų cilindrų „TSI“ turbomotorai (pigiausioje versijoje siūlomas „MPI“ 80 AG variklis), kurių galingiausias gali būti komplektuojamas su automatine DSG transmisija. Tad lengvo automobilio (1165 kg) dinamika mieste yra daugiau nei pakankama ir iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 9,5 s., maksimalus greitis siekia net 205 km/val.

Ir vidutiniškai sudeginant tik 5,4 l/100 km benzino. Tiesa, tai – gamintojo duomenimis, o realiomis eismo sąlygomis jos bus apie 1,5-2 l didesnės. Aišku, galima važiuoti ir taupiau, bet jus tikriausiai nenorėsite to daryti, nes kiekvienoje kartoje „Fabia“ buvo vienas smagiausiai valdomų mažųjų hečbekų ir tai nepasikeitė ir su naujuoju modeliu.

Naujas „Fabia“ Lietuvoje kainuos nuo 14 200 eurų, veiklos nuomos kaina yra nuo 246 eurų, o daugiau apie naujos kartos „Škoda Fabia“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.