Orlen Lietuva Rally 2021“ – antrajame LARČ etape – lyderiai tiek bendroje įskaitoje, tiek atskirose klasėse keitėsi po keletą kartų, todėl net nebūnant greta trasos, o stebint realiu laiku skelbiamus rezultatus buvo galima pasijusti tarsi įtempto siužeto trileryje. Pagrindiniais jo herojais šįkart buvo Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso, Martyno Samsono ir Ervino Snitko bei svečių iš Ukrainos Valerijaus Gorbano ir Sergejaus Larenso ekipažai. Pirmose dviejose ralio sekcijose jie visi buvo laimėję bent po vieną greičio ruožą, o įveikus dešimt – skirtumas tarp lyderio ir esančio trečioje vietoje buvo mažesnis nei 8 sekundės. Finiše Vaidotas aplenkė Martyną 5,9 sek., o „Mini Cooper WRC“ vairavusį V. Gorbaną 10,4 sek.

Galima tik įsivaizduoti, kaip ši rikiuotė būtų atrodžiusi, jei ne dar dviejų favoritais laikomų ekipažų nuotykiai. Pačiame pirmajame GR Dominykas Butvilas su Renatu Vaitkevičium slystelėjo į šalikelę, taranavo ten augusį medelį ir nuvertė jį taip, kad kitiems ekipažams būtų tekę apvažiuoti netikėtai trasoje atsiradusią kliūtį. Nenorėdami iškrėsti tokios kiaulystės vieni greičiausių mūsų šalies ralio meistrų išlipo iš automobilio ir patraukė medį į šalį. Tokio džentelmeniško poelgio kaina – prarastos daugiau nei trys minutės ir pasitraukimas iš kovos dėl pagrindinio trofėjaus.

Šiek tiek lengviau savo klaidas išpirko Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu. Trečiajame GR jie finišavo prakirstu ratu ir Viekšnių apylinkių augmenija užkimštu oro filtru, todėl simbolinis maždaug keturių sekundžių atsilikimas nuo lyderio akimirksniu virto 40 sek. deficitu. Tiesa, Vlado motyvacijos lėkti tai nė kiek neatšaldė. Jis ne tik sugebėjo važiuoti analogišku tempu kaip ir V. Žala, M. Samsonas ar V. Gorbanas, bet netgi laimėti keturis iš eilės greičio ruožus ir prasibrauti į pirmąjį penketuką. Ketvirtąja vietą bendroje įskaitoje užėmė Giedrius Notkus su ir Dalium Strižanu, vis dar bandantys perprasti „Škoda Fabia R5“ valdymo ypatumus.

Tikėtina, kad šias ir kitų ekipažų klaidas lėmė du esminiai faktoriai. Viekšnių apylinkių trasos absoliučiai daugumai LARČ dalyvių yra visiškai nepažįstamos ir daugeliu atvejų beprotiškai greitos. Dėl itin ilgų tiesiųjų ir sąlyginai nesudėtingų posūkių trečdalio GR vidutinis greitis buvo didesnis nei 120 km/val., o pačiuose nutrūktgalviškiausiuose greičio ruožuose nugalėtojai lėkė net 135 –138 km/val. vidutiniu greičiu. Pačiame pirmajame GR kelmą šalikelėje kliudęs ir dėl to į mišką išlėkęs Aurimas Eidžiūnas buvo spėjęs viršyti 200 km/val. Tą patį net keletą kartų padarė į itin gražią dvikovą L6 klasėje įsivėlę Renaldas Šeinauskas ir Saulius Trapuila. Finišo tiesiojoje Sauolius turėtą 10 sek. laiko deficitą sugebėjo paversti net 40 sek. persvara. Dideliam „BMW lygos“ fanų nusivylimui dėl gedimų ir avarijų iš kovos pasitraukė itin greitai ir efektingai važiavę Justas Tamašauskas, Kajus Samsonas ir Ginas Petraitis.

Iškart po lenktynių greičio madas diktavusių ekipažų su R5, N5 ir WRC „kalibro“ technika šeštoje pozicijoje finišavęs atvažiavęs Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku („Mitsubishi Lancer EVO IX“) teigė, kad čia pasiekė aukščiausias įmanomas greičio ribas.

„Mūsų automobilis neturi ką papasakoti R5 bolidams. Todėl visą laiką kovėmės su toje pat „svorio“ kategorijoje startavusiu Ramūnu Čapkausku. Deja, jo automobilio elektronika neatlaikė išbandymų“, – apgailestavo V. Švedas.

Antri LARČ 5 klasėje liko Linas Vaškys su Laurynu Paškevičium, o treti – Eugenijus Sladkevičius ir Artūras Šabanavičius.

Priekiniais ratais varomų automobilių mūsį laimėjo Deividas Gezevičius su Tomu Nenartavičium. Antri liko Tomas Mačkinis ir Žygimantas Bagonas. Treti – Karolis Vitas ir Kasparas Vitas. Visi šie ekipažai važiavo „Honda Civic“.

Lenktynių nebaigė 22 iš 68 startavusių ekipažų.