Anksčiau rašydamas apie bandyto „Škoda Enyaq“ bendraplatformį „Volkswagen ID.4“ iš įpročio prognozavau neteisingai – čekiškas modelis nėra pigesnis. Tačiau...

Tačiau įsėdus į jį apima jausmas, kad už tuos pačius pinigus gauni daugiau automobilio. Žinoma, „Enyaq“ yra keliais centimetrais ilgesnis, taip pat jo bagažinė didesnė ir daugiausiai talpina ne 1575 l, o 1710 l (+135 l). Bet ne tame esmė – nors „ID.4“ man paliko tikrai gerą įspūdį, čekiškame jo brolyje salonas atrodo solidžiau ir skoningiau, o ergonomika – patogesnė. Pirmiausiai į akis krenta sklandžiai integruotas minimalistinis prietaisų skydelis – „Volkswagen“ elektromobilyje jis iškilęs ir atrodo ne itin reikalingas, ypatingai kai visa informacija gali būti rodoma ir projekciniame ekrane. Tiesa, papildomai užsakomame.

Skiriasi ir multimedijos sistemos ekranai. Nors abiem modeliams bazinėse versijose siūlomas 10“ ekranas, vokiškame automobilyje papildomai galima užsisakyti 12 colių, o čekiškame – didesnį 13 colių įstrižainės ekraną. Ir dar „Enyaq“ turi mažą, bet kur kas patogesnę važiavimo režimų svirtį įprastoje vietoje, o ne pasukamą rankenėlę prie prietaisų skydelio kaip „ID.4“, iki kurios gana nepatogu tiesti ranką. Žinoma, visa tai – įpratimo reikalas ir ne kritiška, bet visgi atkreipkite dėmesį kuria svirtimi jums patogiau naudotis. Bent jau man – čekiškame automobilyje.

Tiesa, „Enyaq“ neturi LED šviečiančios juostos po priekiniu stiklu. „ID.4“ ji įsijungia rodant posūkius ir kitais atvejais – atrodo smagiai, bet didelės prasmės joje nematau. O štai „Volkswagen“ balso komandas supranta kur kas geriau nei „Škoda“, nors nei vieno automobilio pagirti už interneto galimybes neišeina – abu bandyti modeliai buvo be papildomai užsakomų multimedijos sistemos interneto paslaugų.

Žinoma, abiejų elektromobilių tiek elektros varikliai, tiek akumuliatoriai, tiek ir įkrovimo galia yra vienodi – bandytoje versijoje buvo 150 kW elektros motoras (kaip ir anksčiau testuotame „ID.4“), sukantis galinius ratus ir naudojantis 85 kWh talpos akumuliatorių (įkraunama 77 kWh talpa). Be to, abu modeliai galimi ir su mažesnės talpos akumuliatoriais ir mažesnės galios varikliais (55 kWh/109 kW ir 62 kWh/132 kW), taip pat dviem elektros varikliais ir visų ratų pavara.

O štai vienu įkrovimu nuvažiuotas atstumas skyrėsi ne be priežasties – „ID.4“ bandžiau žiemiško pavasario sąlygomis, tad vienu įkrovimu galėjau nuvažiuoti 365 kilometrus. Su „Enyaq“ važinėjau idealiomis sąlygomis esant maždaug 20 laipsnių šilumos. Tiesa, šįkart daugiau važiavau užmiestyje ir greitkelyje, tačiau 15,9 kWh energijos sąnaudos ir galimi nuvažiuoti 483 kilometrai maloniai džiugino. O jei būčiau daugiau važinėjęs mieste, nesunkiai pasiekčiau gamintojo deklaruojamą 510 km nuvažiuojamą atstumą.

Kalbant apie įkrovimą, abu elektromobilius nuo 10 iki 80 % maksimalia 125 kW galia galima įkrauti greičiau nei per 40 min, 50 kW – apie 1 val. 10 min, elektromobilio įkrovimas namuose su 11 kW „Wallbox“ stotele užims apie 7 val. 30 min.

Kainų departamente – lygybė. Nors, kaip jau rašiau, maniau, kad „Škoda“ kainuos pigiau, tačiau abiejų markių modelių su didžiausios talpos akumuliatoriais kaina yra panaši – „Enyaq“ atveju ji prasideda nuo 46 060 eurų, „ID.4“ – nuo 47 237 eurų. Bet reikia atkreipti dėmesį, kad „Škoda“ reikės papildomai primokėti tiek už šilumos siurblį, kuris leis sutaupyti energijos šaltuoju metų laiku (1518 Eur), tiek ir greitojo įkrovimo galios padidinimą nuo 50 iki 125 kW (660 Eur).

Daugiau apie „Škoda Enyaq“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.