Na, o kol kas šio vokiečių gamintojo elektrinį frontą atstovauja pernai rudenį Lietuvoje pasirodęs vidutinio dydžio SUV „EQC“, furgonas „EQV“ ir visai neseniai į mūsų šalį atvykęs mažiausias (iš tiesų, tai būdamas beveik 4,5 m ilgio, jis mažas nebent vertinant „Mercedes“ masteliu) gamintojo krosoveris „EQA“, pagamintas naudojant „GLA“ platformą. Ir, turiu pasakyti, man jis patiko labiau nei anksčiau bandytas „EQC“.

Kaip žinia, didžiausias iššūkis elektromobiliams yra ne tik nuvažiuojamas atstumas, bet ir pačios mašinos svoris. Ne išimtis ir „EQA“, kuris su nemažos 66,5 kWh darbinės talpos akumuliatoriumi sveria daugiau nei 2 tonas – palyginimui, įprasta „GLA“ versija sveria nuo 1485 kilogramų. Skirtumas – daugiau kaip 500 kilogramų!

Bet jei didesniam SUV tikrai sunkiai sekėsi slėpti savo didelę masę, tai mažesniojo šeimos modelio pakabą gamintojas suderino tiesiog pagirtinai, net įvertinant tai, kad čia net nebuvo reguliuojamo standumo amortizatorių. Komfortiškas, bet be pakartotinių svyravimų amortizavimas, lengvai, bet tiksliai veikianti vairo sistema – viskas puikiai tinka atpalaiduojančiam važiavimui elektromobiliu.

Iš tiesu, gal tokia standartinė pakaba net geriau nei reguliuojama (tokią turėjo anksčiau bandytas „EQC“). Apžvelgęs kai kuriuos „EQA“ su reguliuojama pakaba testus užsienyje, nustebau – jam buvo priekaištaujama dėl nesubalansuoto amortizavimo ir nepakankamo stabilumo posūkiuose. Bet aš nieko panašaus nepastebėjau, o visgi važiavau vingiuotu ir duobėtu senuoju Molėtų plentu. Toks įspūdis lyg kalbėtume apie du visiškai skirtingus automobilius.

Prie geros savijautos elektromobilyje prisideda tiek ir mažas aerodinaminis triukšmas, tiek ir elegantiškas salonas su dideliais horizontaliais prietaisų skydelio ir multimedijos sistemos ekranais, patogiu ir daug duomenų rodančiu projekciniu ekranu ir net keturiais skirtingais būdais valdoma informacija – balsu, lietimu ekrane, valdikliais ant vairo ir centrinėje konsolėje.

Dinamika, sakykime taip, pakankama – 140 kW arba 190 AG (vėliau pasirodys ir galingesnės versijos, turinčios „4Matic“ visų ratų pavarą su dviem elektros varikliais), įsibėgėjimas iki 100 per 8,9 s ir visada pasiekiamas didelis 375 Nm sukimo momentas – tiek mieste, tiek ir užmiestyje daugiau nei užtenka pagreičio važiuojant vien tik „Eco“ režimu. Tiesa, sėdus prie vairo reikia jo nepamiršti kaskart aktyvuoti, nes standartinė yra „Normal“ parinktis.

Žinoma, šiemet tai buvo pirmasis bandytas elektromobilis, kada lauke oro temperatūra buvo pakilusi iki maždaug 20 laipsnių šilumos. Todėl pagrįstai tikėjausi mažesnių energijos sąnaudų nei važinėjant šaltuoju metų laiku. Bet visgi ne tokių mažų, ypatingai važiuojant užmiestyje ir ypatingai kai elektromobilis sveria daugiau nei 2 tonas.

Bet „EQA“ maloniai nustebino – važiuojant sau įprasta keliasdešimties kilometrų atkarpa užmiestyje, energijos sąnaudos svyravo nuo 16,8 iki 17,4 kWh – prognozavau, kad jos bus 2-3 kWh didesnės. Tad po keliasdešimties nuvažiuotų kilometrų ir matant tokias nedideles sąnaudas, tapo įdomu – o kiek gi galima nuvažiuoti vienu įkrovimu? Ir bent jau man po 200 kilometrų, iš kurių 70 buvo užmiestyje, elektromobilis prognozavo, kad tokiu režimu galiu nuvažiuoti dar daugiau kaip 200 kilometrų. O tai, nei daug nei mažai, virš 400 kilometrų vienu įkrovimu.

Žinoma, išvažiavimas į greitkelį, neoptimalios oro sąlygos, važinėjimas netolygiu tempu sumažintų šį solidų vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą. Bet visgi įvertinant, kad „EQA“ yra miesto elektromobilis, o ir pati elektrinė pavara yra sumontuota įprasto automobilio platformoje, teko maloniai nusistebėti praktiškomis šio elektromobilio savybėmis.

Ir netgi kalbant apie kainą, ji atrodo visai pagrįsta. Žinoma, „Mercedes“ modelių kontekste. Nes jei bazinis 100 kW galios miesto krosoveris „GLA“ su vidaus degimo varikliu kainuoja nuo 37 994 eurų ir tikrai tokį rinksis tiek su galingesniu motoru (120 kW, nuo 39 688 eurų), tiek ir papildoma įranga (žodžiu, tikrai ne už paskutinius pinigus), tai nuo 52 514 kainuojantis elektra varomas ir didelį atstumą vienu įkrovimu nuvažiuojantis „EQA“ šiame „Premium“ segmente atrodo visai logiškas pasirinkimas. O dar įvertinant 5000 eurų kompensaciją, nemokamą statymą ir jei jums netenka dažnai važinėti toli už miesto – ir logiškesnis nei įprasto modelio su vidaus degimo varikliu pasirinkimas.

Daugiau apie naują „Mercedes-Benz EQA“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.