Šiais metais prabangių britiškų automobilių gamintojo „Jaguar“ vardą žurnalistų ralyje gins net trys komandos, o dvi iš jų lėks apsiginklavusios būtent šioms varžyboms specialiai į šalį atvežtais „Jaguar F-Type“ automobiliais. „Inchcape Motors“ marketingo vadovė Baltijos šalims Justė Šataitė, kuri šių metų ralyje sės į šturmano vietą, juokavo, kad šį kartą į vienas laukiamiausių benzingalvių lenktynių „Jaguar“ komanda važiuos ne dalyvauti, o nugalėti, mat šiam tikslui jau apsirūpino ir itin „piktais“ automobiliais.

„Būtent startui „Press ralyje“ į Lietuvą atsivežėme du visais ratais varomus ir 450 AG galią generuojančius „Jaguar F-Type“ automobilius. Tai iš tiesų yra tie automobiliai, kuriuos galima pavadinti žvėriukais, todėl labai džiaugiamės, kad jų galimybes galėsime išbandyti lenktynių trasose. Trečioji komanda startuos su „F-Pace“ automobiliu, kuris buvo pasirinktas atsižvelgiant ir į įskaitą“, – pasakojo J. Šataitė.

Pašnekovė aiškino, kad visi „Jaguar“ automobiliai startuos skirtingose lenktynių įskaitose. Vienas „Jaguar F-Type“ automobilis, valdomas Žilvino Pekarsko ir Giedriaus Žiūros, startuos „Press“ įskaitoje, kitas, kurio ekipažą sudarys lenktynininkas Karolis Raišys ir Justė Šataitė, – „Sport“ įskaitoje. „Jaguar F-Type“ visureigis, valdomas Vitos Ryliškės ir Kamilės Dumčiūtės startuos turistinėje įskaitoje.

Pasiūlymas, kurio negalima atsisakyti

Lenktynininkas Karolis Raišys, su 1958 m. gamybos „Jaguar XK150“ startavęs Monte Karlo ralyje, teigė, kad sulaukęs „Jaguar“ pasiūlymo prisijungti prie komandos „Press ralyje“ bei startuoti su išskirtiniu „Jaguar F-Type“, tokio pasiūlymo atsisakyti ne tik negalėjo, bet ir nenorėjo.

„Bus labai įdomu startuoti tokiu modeliu. Tai galingas automobilis, todėl tikrai labai smalsu, koks jis bus konkurencinėje kovoje. Be abejonės, stengsimės pasirodyti taip, kad galėtume pasidžiaugti ne tik išskirtiniais automobiliais, bet ir išskirtiniais rezultatais, tačiau pirmiausia stengsimės, kad būtų smagu“, – teigė K. Raišys.

Sportininkas aiškino, kad siekdama kuo aukštesnio rezultato komanda dar prieš „Press ralį“ numatė ir treniruotes, kurios padės ne tik susipažinti su automobiliais, bet ir apsiprasti bei pasipraktikuoti darbą kartu. K. Raišys neslėpė, kad dar prieš startą su kitais ekipažais jis pasidalins ir savo turima lenktynių patirtimi.

Svarbios treniruotės

Treniruočių svarbą įvardijo ir J. Šataitė, kuri teigė, kad viena iš pagrindinių užduočių yra ne tik sugebėti tinkamai išnaudoti automobilių potencialą, bet ir juos prisijaukinti. Anot jos, varžybose teks pasinaudoti ir automobilių generuojama galia, ir visų varančiųjų ratų teikiamu stabilumu.

„Labai svarbu, jog automobilius prisijaukintume, kad atėjus lenktynių dienai galėtume palaikyti tinkamą tempą, o laviravimas netaptų galvos skausmu. Žinoma, Karolis yra patyręs lenktynininkas, todėl yra viena užduotis, skirta man pačiai – gebėti tinkamai ir be klaidų skaityti kelio knygą, kad varžybose pavyktų išvengti nesusipratimų. Ne ką mažiau svarbu važiuojant sportiniu tempu gebėti ir susikalbėti tarpusavyje“, – sakė J. Šataitė.

Pašnekovė atskleidė ir smagią detalę: anot jos, visi „Press ralio“ dalyviai komandą atpažins ne tik dėl sportinių automobilių, bet ir specialiai šiam raliui sukurtos komandos aprangos.

Tradicinis renginys

„Press ralis“ – tradicinis jau 26-erius metus Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas renginys. 70 ekipažų šiame ralyje kasmet susirungia trijose skirtingose įskaitose: „Press“, „Sport“ ir „History“.

Kol „Press“ ir „Sport“ įskaitų dalyviai, suskirstyti į klases pagal variklių darbinį tūrį, rungiasi lenktynių trasose, „History“ įskaitos dalyviai ne tik demonstruoja savo turimų istorinių automobilių galimybes sportiškose rungtyse, bet ir turi gerai pasukti galvas spręsdami logines, orientacines užduotis.
Šių metų „Press ralis“ vyks gegužės 28-29 dienomis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Palangos apylinkėse.