Vidutinio dydžio SUVRange Rover Velar“, esantis ant laiptelio tarp mažiausio „Evoque“ ir didesniojo „Sport“ (kurio dydžiui, būdamas beveik 4,8 metro ilgio, jis yra gerokai artimesnis), yra dinamiškas, bet praktiškas automobilis vairuotojui, testo metu nustebinęs savo smagiomis važiavimo savybėmis.

Atnaujintoje „Velar“ serijoje ne tik pasikeitė salono išvaizda, bet ir atsirado iš tinklo įkraunama hibridinė versija, pasiekianti daugiau kaip 400 AG. O dar čia buvo ištaisytas bene didžiausias šio modelio trūkumas – lėtai veikianti multimedijos sistema.

Dabar dėl to skųstis nebereikia, o ir atrodo viskas dailiai ir skoningai – du centriniai ekranai, kurių viršutinis gali būti pakreiptas elektra norimu kampu, kad išvengti atspindžių; apatinis ekranas skirtas klimato kontrolės ir važiavimo režimų nustatymui. O salono garso izoliacija papildomai rūpinasi tuo pačiu principu kaip triukšmą slopinančiose ausinėse veikianti aktyvi garsą slopinanti sistema, dar iki 4 decibelų sumažinanti į saloną patenkantį išorės triukšmą.

Bet tai – smulkmenos, kai sėdęs prie vairo supranti, kad „Velar“ yra automobilis vairuotojui. Dvigubos pakabos svirtys priekyje (dažniausiai ši konstrukcija naudojama tokiuose sportiškuose automobiliuose kaip „Alfa Romeo“ ar „Maserati“), daugiasvirtė pakaba gale, reguliuojamo standumo amortizatoriai – iš tinklo įkraunamoje hibridinėje versijoje pasigedau nebent pneumatinės pakabos, kuri čia nesiūloma iš principo.

Foto: Jurgis Paplaitis

Bet kas čia siūloma, tai net 404 AG elektros variklio ir vidaus degimo motoro tandemas ir įsibėgėjimas iki 100 km/val. vos per 5,4 sekundes. Maža to, „Velar“ maloniai stebino ir savo valdymo savybėmis – sunku patikėti, kad taip gali važiuoti virš 2 tonų sveriantis SUV.

Aišku, kai bandytas modelis kainuoja daugiau nei 90 000 eurų, lūkesčiai yra dideli (bazinės iš tinklo įkraunamos versijos kaina prasideda nuo 76 200 eurų, modelių tik su vidaus degimo motorais – nuo 64 700 eurų). Tačiau nekyla jokių abejonių, kad tai yra grynakraujis britiškas automobilis. Žemas kėbulo profilis, gerai suderinta pakaba, nemažas potencialas bekelėje ir daugiau nei pakankama galia reiškia, kad tai – visavertis ir universalus automobilis tiems vairuotojams, kurie vertina ne tik praktiškas savybes, bet ir smagų važiavimą.

Na, gerai – visgi tai ne „Porsche Macan“, kuris bent jau man savo dinaminių savybių ir praktiškumo balansu yra vienas geriausių pasirinkimų šiame segmente, bet tai kaip azartiškai važiuoja „Velar“, man tapo dideliu atradimu. O ir vidutinės 7 l/100 km degalų sąnaudos su tokia galinga hibridine transmisija atrodė visai priimtinos.

Aišku, perkantys automobilį už beveik 100 000 eurų tikriausiai didelio prioriteto taupiam važiavimui neteiks, nebent jiems svarbi mažesnė vietinė tarša – džiugu, kad tokių žmonių yra vis daugiau. Tad tie, kas ieško dinamiško SUV su kilmingu vardu, būtinai turi išbandyti „Range Rover Velar“ – užkietėjusiam automobilininkui princui Filipui jis tikrai būtų patikęs!

Daugiau apie „Range Rover Velar“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.