Šie ir ne tik šie automobiliai, taip pat sėkminga gamintojo strategija lėmė, kad šiandien „Volkswagen“ yra vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje. Ir kai jis pristato savo pirmąjį globalų elektrinį SUV „ID.4“, nesunku suprasti, kad su juo siejami lūkesčiai yra tikrai dideli.

Todėl jau dabar žinoma, kad šiandien pasaulyje madingiausio kėbulo tipo automobilis bus gaminamas ne tik Europoje, bet ir Kinijoje, taip pat Jungtinėse Amerikos Valstijose. Aš negaliu pasakyti kaip jam seksis konkuruoti su dešimtimis kiniškų elektromobilių gamintojų, taip pat kaip jis bus priimtas JAV, kur dominuoja „Tesla“, tačiau akivaizdu, kad šiandien „ID.4“ – geriausias Europoje gaminamas kompaktinis SUV.

Kodėl teigiu taip užtikrintai? Ogi todėl, kad bent jau šiai dienai šis elektromobilis, ieškantiems didesnio kaip 4,5 metro ilgio automobilio su padidinta prošvaisa ir varomu alternatyvia energija, yra vienintelis pasirinkimas iš ne „Premium“ segmento modelių. Tiksliau, buvo – kaip tik šiomis dienomis Lietuvoje debiutuoja naujas „Škoda Enyaq“, „ID.4“ bendraplatformis. Kaip visada, „Škoda“ alternatyva bus pigesnė, bet ir šias markes renkasi skirtingi pirkėjai.

Žinoma, dar yra „Tesla Model Y“, tačiau kol kas jo oficialios kainos Europoje nėra žinomos ir, pasak gamintojo, bus aiškesnės link 2021 metų pabaigos, kada planuojama pradėti šio elektromobilio gamybą (be JAV ir Kinijos) šalia Berlyno (Vokietija) pastatytoje gamykloje.

Bet grįžkime prie „Volkswagen ID.4“. Bandytas modelis buvo premjeros metu siūlomoje geriausioje „1st Edition Max“ komplektacijoje, kainuojantis 58 120 eurų. O tai reiškia ne tik 150 kW (204 AG) elektros variklį, sukantį galinius ratus (dar bus siūlomi ir modeliai su 109 ir 125 kW varikliais), bet ir 77 kWh įkraunamos talpos (neto) akumuliatorių (pigiausi, nuo 38 100 eurų kainuojantys modeliai bus su 52 kWh talpos akumuliatoriais ir silpnesniais varikliais).

Modeliai bus siūlomi devynių fiksuotų komplektacijų, kurių paskutinės dvi, be tokių gėrybių kaip panoraminis stoglangis, elektra reguliuojamos sėdynės ir kita komfortą didinanti įranga, turi didžiausias autonominio važiavimo galimybes su trimis radarais, aštuoniais ultragarsiniais jutikliais, viena priekine ir keturiomis aplinkinio vaizdo kameromis, taip pat reguliuojamą pakabą. Būtent geriausios komplektacijos modelį ir rekomenduoju. Ir štai kodėl.

Nes jis turi ne tik papildomai izoliuotus stiklus, mažinančius aerodinaminį triukšmą (o elektromobiliams tai itin svarbu ir tai yra mano vienas didžiausių priekaištų „Tesla“ elektromobiliams), bet ir reguliuojamo standumo amortizatorius. O kai elektromobilio svoris siekia daugiau kaip 2 tonas, iš kurių net pusę tonos (493 kg) sudaro grindyse esantys akumuliatoriai, patikėkite – jus tikrai norėsite, kad elektromobilio pakaba veiktų optimaliai.

Elektromobilio dinamika, sakykime taip, pakankama – 8,5 s iki 100 km/val. ir 160 km/val. siekiantis maksimalus greitis. Tad kalbant apie pirmąjį skaičių, norisi įspūdingesnių parametrų, ypatingai įvertinant kainą – nors šeimos SUV dinamika tikrai nėra svarbiausias rodiklis, visgi greitai rinkoje pasirodysiančio „Tesla Y“ galingiausia versija tą galės atlikti per net ne visiems sportiniams automobiliams įkandamas 3,7 sekundes.

Šį milžinišką dinamikos atotrūkį nuo amerikiečių „Volkswagen“ koncernas žada kompensuoti vėliau pasirodysiančia galingesne versija su dviem elektros varikliais ir visais varančiaisiais ratais. O šiandien – erdvus kaip tokio dydžio automobiliui salonas, kadangi elektromobilio ašys yra toli viena nuo kitos. Tad ir ant galinių sėdynių vietos yra lyg gerokai didesniame automobilyje, į bagažinę telpa iki 1575 l – iki visiškos laimės norėtųsi nebent dėtuvės po priekiniu automobilio gaubtu, kur būtų galima laikyti įkrovimo laidus.

Salono dizainas iš esmės nelabai skiriasi nuo mažesniojo „ID.3“ – 5,3 colio ekranėlis už vairo, 10 arba 12 colių dydžio multimedijos ekranas per vidurį. Ir dar – projekcinis ekranas priešais vairuotoją su papildytos realybės duomenimis – navigacijos sistema papildomai rodo kryptis, jas „uždėdama“ toje vietoje, kur reikės atlikti manevrą. Tiesa sakant, su tiek daug informacijos vairuotojui tas penkių colių ekranas prie vairo nelabai ir reikalingas.

Tiesa, čia sumontuota ir pavarų svirtis, kurią reikia pasukti – visgi „Tesla“ esančia režimų perjungimo svirtele naudotis patogiau, tiesiog ją kilstelint aukštyn arba paspaudžiant žemyn. Tačiau „ID.4“, skirtingai nuo elektromobilių, kurie turi ir bendraplatfromius su vidaus degimo varikliais, režimų aktyvavimas ir išjungimas veikia kaip ir norėtųsi – nereikia jokio papildomo rankinio stabdžio aktyvavimo sustojus, o užtenka tiesiog atidaryti dureles ir sumanus automobilis pats supranta, kad kelionė baigta.

O keliauti vienu įkrovimu bus galima tikrai toli. Nors važinėjau esant 2-6 laipsnių šilumai ir apie 30 proc. kelio sudarė užmiestis su greitkelio atkarpa, iki visiškai iškraunant akumuliatorių nuvažiavau 352 kilometrus – atvažiavus prie įkrovimo stotelės buvo rodomas 3 proc. energijos likutis ir dar 13 galimų įveikti kilometrų. Energijos sąnaudos siekė 20,2 kWh/100 km – esant šiltam metų laikui ir daugiau važinėjant mieste šie duomenys būtų dar geresni (gamintojo WLTP duomenimis, elektromobilis gali nuvažiuoti iki 520 km). Be to, energijos sąnaudas padėjo mažinti ir mūsų rinkoje visose versijose komplektuojamas šilumos siurblys, naudojantis skysčiu aušinamų akumuliatorių skleidžiamą šilumą norimos salono temperatūros palaikymui.

Elektromobilį galima įkrauti iki 125 kW siekiančia galia, tad Vokiečių gatvėje nuo 3 iki 80 % elektromobilį įkroviau per 40 minučių – įkrovimas pailgėjo papildomomis penkiomis minutėmis, nes tuo metu buvau salone su veikiančiu šildymu. O elektromobilio įkrovimas namuose su „Wallbox“ stotele užims nuo maždaug 8 (7,2 kW) iki 6 valandų (11 kW).

Dar įvertinau elektromobilio manevringumą – maždaug metru mažesnį apsisukimo skersmenį, palyginti su tokio paties dydžio automobiliais, užtikrina galinių ratų pavara. Salono apdailai jokių priekaištų neturiu – kur reikia, minkštos apdailos medžiagos, kur nereikia – kietos. Tiesa, taip pat kaip „ID.3“ multimedijos sistema vis dar mėgsta „pakibti“, ypatingai kai perjungiami ekranai – anksčiau ar vėliau tai turėtų būti ištaisyta, atnaujinus programinę įrangą nuotoliniu būdu. O dar būtų gerai, kad vietoje masyvių galinio vaizdo veidrodėlių būtų galima pasirinkti vaizdo kameras. Nes visgi tai – šiuolaikinis „vabalas“.

Ir, važiuodami šiuo elektromobiliu, pasiruoškite sulaukti daug dėmesio – jo išvaizda, ypatingai su įspūdingo dydžio 21 colio ratlankiais, abejingų nepalieka. Tiesa, gamintojas ne tik nesismulkino su ratlankių, bet ir padangų dydžiu – priekyje čia sumontuotos 235, gale – net 255 mm pločio padangos. Kurios energijos sąnaudų tikrai nepagerina, bet užtikrina geresnį sukibimą ir valdymą.

Visą elektromobilio „Volkswagen ID.4“ apžvalgą žiūrėkite vaizdo medžiagoje.