LKF visada buvo jaunųjų lenktynininkų kalvė, kai daugelis jaunųjų sportininkų po kartingo išsiskirsto į kitas, kėbulinių automobilių kategorijas. Dažniausiai tai yra žiedinės ir ralio lenktynės. Pastaruoju metu kartingo sportas Lietuvoje gyvena savo geriausius metus. Nuo Sovietų Sąjungos laikų nebuvo tokios gausos lenktynininkų Lietuvos čempionate.

„Esame nepaprastai laimingi, kad pernai kiekviename Lietuvos kartingo čempionato etape lenktyniavo gerokai per šimtą sportininkų, o kai kuriose varžybose buvo daugiau kaip 120 dalyvių. Ir tai praktiškai tik lietuviai, svečių iš užsienio buvo vos vienas kitas“, – pasakoja LKF prezidentas K. Šikšnelis.

Šiemet tikimasi ne mažiau dalyvių. Tai jaučiama ir pagal tai, kaip lietuviai pradėjo sezoną užsienio varžybose. Pirmose WSK „Champions Cup“ lenktynėse Italijoje varžėsi net 9 lietuviai. Panašu, kad ir šių metų Lietuvos kartingo čempionatas lepins gerbėjus itin gausiomis lenktynininkų gretomis.

Tačiau tai kelia ir natūralų klausimą, kas bus po penkerių – septynerių metų, kai dabartiniai paaugliai, lenktyniaujantys kartingais išaugs ir pradės ieškoti kur tęsti sportinę karjerą.

„Kol kas nedaug alternatyvų gali pasiūlyti mūsų jaunimui LASF, todėl ir diskutavome, kokių priemonių reikia imtis ir kaip paskatinti tuos žmones, išaugusius iš kartingo toliau lenktyniauti, o ne išsiskirstyti ir neretai visai mesti šį sportą“, – pasakoja K. Šikšnelis.

LASF prezidentas Egidijus Janavičius savo ruožtu antrina, kad svarbiausia yra komunikacija – jaunas sportininkas, išeinantis iš kartingo sporto, turi disponuoti informacija, kokios perspektyvos jo laukia tiek nacionalinio, tiek tarptautinio sporto arenoje.

„Šuo metu mes turime daug galimybių jaunimui tiek ralyje, tiek žiedinėse lenktynėse. Nuo vieno pigiausių būdų lenktyniauti BMW taurėje, kuri sparčiai populiarėja, iki tarptautinių klasių tiek ralio tiek ir žiedinėse lenktynėse. Su tokia technika kaip TCR žiede arba R2, R5 klasės ralyje galima ne tik būti konkurencingam ne tik Lietuvoje, bet ir važiuoti kone į bet kurią užsienio valstybę ir ten išbandyti savo jėgas,“ – sako E. Janavičius.

Perspektyvoje LASF prezidentas nori surengti tokį lyg automobilių sporto festivalį, kur dalyvautų komandos, pristatytų savo techniką, būtų galima surengti bandomuosius važiavimus. Kartingo lenktynininkai galėtų ten susitikti ir pamatyti perspektyvas bei galbūt nuspręsti kur link jam eiti toliau.

„Būtent dėl to mes ir įstojome į kartingo federaciją. Norime padėti komunikuoti dabartiniams vaikams kas jų laukia ateityje, suprasti jų poreikius ir žinoma, kartu dalyvauti LASF ir LKF veikloje“, – sako E. Janavičius.

Deja, automobilių sporto festivalio dar teks palaukti bent iki kitų metų – kol pasaulis galų gale susitvarkys su COVID-19 pandemija.

Svarbiausias abiejų prezidentų uždavinys – skatinti ir toliau populiarinti kartingo ir automobilių sportą ir siekti, kad lenktynininkų gretos tik gausėtų. O su gausa ateis ir talentai bei galimybės pakovoti dėl aukščiausių vietų visame pasaulyje.