Motobagių vargai greitose atkarpose

Vakar antroje vietoje SSV įskaitoje finišavęs Daliaus Olechnavičiaus ir Aido Bubino ekipažas šiandien susidūrė tiek su technikos problemomis, tiek su netikėtu Sacharos dykumos reljefu. Pravažiavus vos 13 kilometrų plyšo moto bagio variatoriaus diržas. Šis gedimas komandai buvo netikėtas, nes praėjusios dienos vakare diržas buvo pakeistas nauju, o agregatų temperatūrą lenktynininkai pastoviai sekė ir ji nebuvo pasiekusi maksimalios ribos. Gedimą pavyko pašalinti trasoje – tam prireikė vos penkių minučių, bet to pakako, kad penki dalyviai, startavę vėliau, aplenktų 402 numeriu pažymėtą „Specialist Racing Team“ moto bagį.

Su tokia bėda susidūrė ne tik lietuviai – teko sutikti dar bent porą varžovų, stojusių keistis trūkusių diržų. Vieniems tai nutiko keli kilometrai iki Daliaus ir Aido sustojimo, o kitą motobagio, sustojusio remontuotis, ekipažą lietuviai sutiko dar net neįpusėjus pirmąjam greičio ruožui. Lietuviai spėja, kad šio gedimo priežastis ištiko tuos, kurie iš vakaro susidėjo naujus diržus ir šie nespėjo prisitrinti, o didelis greitis ir iš karto atsiradusi didžiulė apkrova padarė savo.

Nuotykiai nesibaigė ir susiremontavus techniką – kadangi teko į priekį praleisti net kelis dalyvius, dalį laiko vejantis juos reikėjo važiuoti dulkėse ir tenkintis labai prastu matomumu. Dėl šios priežasties motobagio ekipažas nepastebėjo išgraužos, kuri nebuvo pažymėta kelio knygoje ir keliui pasisukus atsirado tiesiai prieš juos.

„Dakarinė“ diena

„Vakar organizatoriai prigąsdino, kad ši diena bus pavojinga, tad nusprendėme, kad reikia važiuoti atsargiau, bet greičio ruožo pradžia buvo labai greita, kur ir neatlaikė mūsų diržas. Po to, norint pavyti prieš tai mums stovint į priekš išsiveržusius dalyvius turėjome važiuoti dulkėse, bet įkalėme į didelę duobę, kuri buvo nepažymėta kelio knygoje. Galvojom, kad pametėm visą priekį, bet pasitikrinus paaiškėjo, kad viskas daugiau mažiau vietoje – šiek tiek išsimušė ratų suvedimas, bet dieną pabaigėme.

Diržo trūkimas buvo pirma pamoka, o po duobės dar labiau primažinome greitį ir stengėmės saugiai atvažiuoti į finišą. Nenorėjome rizikuoti ralio pabaigti anksčiau. Aišku, dėl to nukentėjo ir pirmojo šiandienos greičio ruožo rezultatas, bet savo tikslą pasiekėme. Su Aidu kalbėjome, kad šią dieną galime vadinti tikra Dakaro diena – nepaisant vidutinio rezultato turėjome labai gerą praktiką“, – įspūdžiais dalinosi Dalius Olechnavičius.

Foto: Komandos archyvas

Ne ką mažiau iššūkių šiandien turėjo ir šturmanas Aidas Bubinas. Jeigu pirmomis ralio dienomis patyręs navigatorius kalbėjo, kad navigacija vidutinio sunkumo ir pavykdavo ją įveikti be klaidų, šiandien teko susidurti su pirmaisiais kėblumais. Beje, Aidas negailėjo gerų žodžių savo komandos draugui, mat nors prieš akis netikėtai atsirado gili duobė, šis sugebėjo žaibiškai sureaguoti ir kiek įmanoma sumažinti žalą technikai.

„Navigacija šiandien buvo savotiška ir tikrai negaliu sakyti, kad ji buvo lengva. Keliukai, į kuriuos reikia nusukti, labai prastai matomi, o kadangi važiavome toli gražu ne vieni, dulkės taip pat trukdė matomumui. Šiandien du kartus praleidome posūkį, tad bendrai turbūt praradome dvi tris minutes.

Šiaip viskas gerai – prieš tai dvi dienas kamavusios techninės bėdos išspręstos, atlikome kelis techninius pakeitimus priekinėje važiuoklėje ir tai davė rezultatų. Bet, žinoma, po visų įvykių šiandien važiavome lėčiau suprasdami, kad šiandien ne mūsų diena ir geriau saugiai finišuoti. Tiesa, kelis kilometrus prieš finišą jau gavome mažų kopų – jose turime pranašumą. Spėju, kad rytoj ir poryt turėtume sulaukti daugiau kopų, tad dar turėtume ten atsigriebti“, – kalbėjo A. Bubinas.

Ilgiausia ir įdomiausia diena karjeroje ir puikus rezultatas

„Specialist Racing Team“ keturratininkas Romualdas Karužis, įveikęs ilgiausią šio ralio dieną pasakojo, kad tai viena įdomiausių sportinių dienų jo gyvenime ir džiaugėsi rezultatu. Vyras pasakojo, kad buvo nusprendęs važiuoti ramiau, bet azartas visgi paėmė viršų.

„Pirmoje trasos dalyje buvo daug tiesiųjų, kuriose reikėjo važiuoti maksimaliu greičiu – čia važiavau ramiau. Antrasis greičio ruožas buvo labai ilgas ir sudėtingas ir čia jau važiavau gan greitai. Esu patenkintas savimi, kad pavyko palaikyti gan didelį greitį tuo pačiu nedarant navigacinių klaidų, o rezultatas tai, kad diena pasisekė, tik patvirtina“, – po finišo pasakojo R. Karužis.

Paklaustas ar jaučiasi pavargęs keturratininkas neslėpė to ir pridūrė, kad tai pati ilgiausia diena ne tik šiame ralyje, bet ir jo gyvenime. Greičio ruože buvo daug nelygumų, tad teko nemažai dirbti ir tik tiesiosios leisdavo šiek tiek pailsėti. Taip pat sportininkas pridūrė, kad tai ne tik ilgiausia, bet ir pati smagiausia diena su keturračiu – buvo ir gražių vaizdų, trasa įdomu, netrūko ir navigacinių iššūkių.

Vyras taip pat, tris kartus spjaudamas per petį, džiaugėsi technika. Pasakojo, kad nesistengia keturračio labai tausoti ir važiuoja sportiniu režimu.

„Specialist Racing Team“ motobagis šiandien, pagal preliminarius rezultataus, užėmė 9 vietą savo klasėje, o R. Karužis tarp keturračių yra pirmas.

Pirmoji maratono diena

Jeigu šiandien trasa savo reljefu ir skirtingomis dienomis priminė Dakaro ralį, tai rytoj prasidės vieno sudėtingiausių Dakaro iššūkių analogas – maratoninė diena. Rytoj dalyvių laukia dar du greičio ruožai, kurių bendras ilgis 172 kilometrai, ir valanda tarp jų, skirta technikos remontui. Baigę antrąjį greičio ruožą dalyviai atsidurs dykumoje, maratoniniame bivake, kuriame ir teks praleisti naktį.

Vienas svarbiausių maratono uždavinių – išsaugoti techniką ir pirmąją dieną finišuoti taip, kad jai nereikėtų didesnės technikų pagalbos, mat jie čia pagelbėti negalės. Pirmasis dalyvis rytoj startuos 9:18 Lietuvos laiku.