Kadangi nieko ir niekam įrodinėti nereikia – jei kalbėti apie sportiškų sedanų, liftbekų, keturių durelių kupė klasę, „Porsche“ tiesiog neturi alternatyvų. BMW ir „Mercedes-Benz“ yra pakopa žemiau, tam pačiam koncernui priklausantys „Audi“ ir „Bentley“ yra skirtinguose poliuose, o egzotiškas „Maserati“ greičiausiai tikrai nebus tarp svarstytinų modelių tiems, kurie į savo prioritetų sąrašą įtraukė „Porsche“. O jei kažkam kyla klausimų dėl „Tesla“, tai pagal kokybės pojūtį markei būtų gerai pasivyti bent „Volkswagen“.

Tad jei „Panamera“ yra etaloninis GT automobilis su vidaus degimo arba hibridiniu varikliu, „Taycan“ – labiau šiuolaikiška alternatyva tiems, kas nori važiuoti elektra. Ar dėl mados, ar racionalaus paskaičiavimo, o gal netgi nuoširdaus požiūrio į aplinkosaugą – kitas klausimas ir iš esmės, ne esminis – ko tikitės iš „Porsche“, tą ir gausite be jokių alternatyvų, išskyrus vieną.

Garsą. Jei esate naujos kartos žmogus, kuriam tylus elektrinio rotoriaus zvimbimas mielesnis už degalų mišinio sprogimus degimo kameroje (o gal apie tai net nesusimąstėte), tada pirmyn – nieko geriau nerasite. Bet jei gatvėje atsisukate, išgirdęs „teisingą“ pravažiuojančio automobilio garsą, tada problemėlė.

Bent jau man – vienintelė, kurią galėčiau įvardinti kaip bent kažkokį „Taycan“ trūkumą. Žinoma, nėra jokių abejonių, kad „Porsche“ inžinierinės pajėgos išspaudė maksimumą, kad akustinis fonas būtų kuo įspūdingesnis tiek salone, tiek ir išorėje, bet visgi dirbtinis garsas ir lieka dirbtiniu, nepakeičiančiu (o ir kam to reikia) vidaus degimo variklio darbo.

Bet, išskyrus šį grynai subjektyvų pojūtį, visos kitos „Taycan“ savybės yra aukščiausiame lygyje, ko pagrįstai ir tikiesi iš „Porsche“. Įspūdingas ir aerodinamiškai efektyvus (vos Cd 0,22 pasipriešinimo koeficientas) kėbulas bent jau man ypatingai gerai atrodo nudažytas pastelinėmis spalvomis – tada labai gerai išryškėja ne tik dizainerių darbas, bet ir efektyvūs aerodinaminiai sprendimai.

Klusniai nulenkus galvą ir įsėdus į stebėtinai erdvų, bet žemą automobilį (vos 1380 mm aukštis) su reguliuojama prošvaisa („Easy Entry“ palengvina šią užduotį), salono dizainą galima apibūdinti kaip nuosaikų – neiššaukiančio dydžio liečiamieji ekranai (ypatingai palyginus su „Tesla“ „televizoriumi“), kartu su siauru prietaisų skydeliu (užuomina į pirmojo „911“ rodmenis), lakoniška apdaila ir, aišku, visur aukščiausia kokybė ir medžiagos, kurių pasirinkimą gali riboti nebent fantazija ir, žinoma, piniginė.

Kaip jau minėjau, geresnio GT modelio šiame segmente galite neieškoti – toks tiesiog neegzistuoja. Nes jis ne tik efektingas ir efektyvus, bet ir lepina dar geresnėmis nei puikaus „Panamera“ važiavimo savybėmis. Penkių metrų ilgio „Taycan“ dar didesnį stabilumą užtikrina žemas svorio centras – važiuojant juo atrodo, kad jam fizikos dėsniai negalioja, nes taip tvirtai laikosi įsikibęs į kelią. Aišku, kur yra gerokai virš dviejų tonų sveriančio elektromobilio galimybių ribos sužinoti nesinorėtų nei lenktynių trasoje, nei, tuo labiau, gatvėje – sportinėms ambicijoms patenkinti yra labiau tinkamų gamintojo modelių.

Bet faktas, kad prie žemo ir plataus automobilio su puikiai paskirstytu svoriu (elektros varikliai priekinėje ir galinėje ašyje) itin stabilaus važiavimo prisideda ir dideli akumuliatoriai, kurių bendra talpa „Performance Battery Plus“ versijoje yra 93,4 kWh. Bandytos „Taycan 4S“ versijos galia siekė 420 kW/571 AG, o kam tiek atrodo nepakankamai, visada gali rinktis ir „Turbo“ arba „Turbo S“ – pastaroji pasiekia net 560 kW arba 761 AG ir iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,8 sekundes. Tiesa, reikia nepamiršti, kad visgi tai „Porsche“, tad ir pats „švelniausias“ važiavimo režimas net ir su pneumatine PASM pakaba nelepins siūbuojančiu kėbulu. Tik geriau.

Įkrovimo departamente – saikingai važiuojant (nejuokaukite!) daugiau kaip 400 kilometrų vienu įkrovimu įveikiamas atstumas ir net 270 kW siekianti įkrovimo galia („Taycan“ yra pirmasis serijinis elektromobilis, kurio elektros sistemos įtampa siekia net 800, o ne įprastus elektromobiliams 400 voltų). Tad greitkelyje nuvažiuoti papildomą 100 kilometrų įkrauti užteks tik 5 minučių – tiesa, esant optimalioms sąlygoms ir bent jau Lietuvoje pasinaudojus kol kas tik poroje vietų esančiomis tokios galios įkrovimo stotelėmis.

O jei nuspręsite namuose „Taycan“ prijungti prie įprastos elektros tinko rozetės, elektromobilio
įkrovimas
su tokios talpos akumuliatoriumi užims net iki 45 (!) valandų. Tačiau naudojant 11-22 kW galios „Wallbox“ įkrovimo stotelę, šis laikas žymiai sumažės iki priimtinų 7 val. 50 min (ikrovimostoteles.lt duomenimis).

Visą „Porsche Taycan“ apžvalgą ir duomenis pamatysite vaizdo medžiagoje.