Pagrindinis ralio prizas – „Volkswagen Polo“ automobilis ir Visagino miesto mero Vytauto Račkausko taurė - atiteko daugkartiniam šalies automobilių ralio čempionui, Seimo nariui Sauliui Girdauskui, kuriam šį kartą talkino šturmanas Paulius Urbonas. Raktelius nuo pagrindinio prizo nugalėtojams įteikė Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas ir ralio šeimininkas, Visagino meras Vytautas Račkauskas.

S.Girdausko ir P.Urbono duetas pirmą kartą Lietuvos ralio trasose vairavo pasaulio ralio čempionato reikalavimus atitinkantį „Ford Focus WRC“ automobilį. Šie lenktynininkai laimėjo visus ralio programoje buvusius greičio ruožus, tad S.Girdausko ir P.Urbono pergalė daugiau nei įspūdinga. Dešimt greičio ruožų, kurių bendras ilgis 91,2 kilometro, jie įveikė per 43 min. 33,6 sek., ledo ir sniego trasomis važiuodami vidutiniu 125,620 kilometro per valandą greičiu.

Rankoje laikydamas aukštai iškeltus raktelius nuo pagrindinio prizo bei lydimas žiūrovų ovacijų, Seimo narys S.Girdauskas ne tik padėkojo ralio rengėjams už puikų reginį bei renginį, o žiūrovams, kurių ir šįkart buvo labai daug visuose greičio ruožuose, už nuoširdų, supratingą visų sportininkų palaikymą bei pažadėjo, kad laisvalaikį jis ir toliau skirs automobilių sportui.

Beje, šeštadienį S.Girdausko laimėtas žiemos ralis buvo jau šeštasis jo sportinėje biografijoje. O nugalėtojui skirtas “Volkswagen Polo” automobilis – trečiasis.

Lygiai du tokius pačius automobilius kaip pagrindinius varžybų prizus skirtingais metais S.Girdauskui įteikė “Egzotikos autosportas”, o vieną “Volkswagen Polo” šis sportininkas pelnė laimėjęs ralį “Aplink Lietuvą”. S.Girdauskui su P.Urbonu atiteko ir ralio globėjų – Ignalinos bei Zarasų rajonų savivaldybių merų Bronio Ropės ir Balio Vilimo taurės kaip greičiausiai įveikusiems ralio trasas, besidriekiančias šių rajonų keliais.

Auga graži pamaina

Bendroje ralio prizininkų įskaitoje antrąja vieta džiaugėsi kylančios ralio žvaigždės titulą jau pateisinęs jaunas kaunietis, „Juta-Statoil“ komandos narys Vytautas Švedas, kuriam talkino patyręs šturmanas Žilvinas Sakalauskas. Šis duetas, sniego ir ledo trasose tramdęs galingą „Mitsubishi Lancer Evo VIII“, nugalėtojams pralaimėjo 1 min. 31,1 sek.

Kaip iškart po varžybų vykusioje spaudos konferencijoje prisipažino antrasis prizininkas V.Švedas, įveikti S.Girdauską jis net nepuoselėjo vilčių, o antrąją vietą žiemos ralyje laiko didele aukštuma. Juolab, kad pernai ir užpernai Vytautui labai nesekmingai susiklostė jau pirmieji žiemos ralio greičio ruožai.

Trečiąja vieta šįsyk tenkinosi 2005 metų ralio bendros įskaitos nugalėtojas Rokas Lipeikis, kuriam šiame ralyje talkino ne dukra Inga, o Renatas Vaitkevičius. Šis ekipažas valdė irgi „Mitsubishi Lancer Evo VIII“, o nuo nugalėtojų jie atsiliko 2 min. 27.3 sek.

Pripažinęs varžovų pranašumą, R.Lipeikis džiaugėsi dalyvavęs jau vienuoliktajame žiemos ralyje ir nė karto nenusileidęs žemiau prizininkų trejeto. Būtent Visagine R.Lipeikis ir debiutavo automobilių ralyje.

Ketvirtoji bendros įskaitos vieta atiteko Audriui Gimžauskui su Kęstučiu Girštautu, kurie vairuodami “Mitsubishi Lancer Evo VI” nuo nugalėtojų atsiliko 2 min. 58,7 sek.

Aukštą penktąją vietą iškovojo dar vienas jaunas, dvidešimtmetis lenktynininkas Vilius Rožukas, talkinamas patyrusio Audriaus Šošo. Vilius tik šiemet persėdo į galingą „Mitsubishi Lancer Evo VII”, o nugalėtojams šie sportininkai pralaimėjo 4 min. 06,1 sek.

Šešti liko dar vieni jauni sportininkai – Dominyko ir Valdo Butvilų ekipažas, vairavęs „Subaru Impreza WRX STI SC”. Jie nugalėtojams pralaimėjo 4 min. 28,2 sek.

Bendros įskaitos prizininkų pakyla, kurioje jau pirmu ryškumu šviečia šie jauni ralistai, byloja, jog pripažintiems meistrams bręsta rimta pamaina, kuriems priklausys šalies automobilio ralio ateitis.

Šeimininkai įrodė pranašumą

Pasibaigęs ralis “Visagino, Ignalinos ir Zarasų Egzotika‘2006“ bei jo bendros įskaitos nugalėtojų ir prizininkų rikiuotė liudija neginčyjamą šalies ralio meistrų pranašumą jiems labiau pažįstamose sniegu bei ledu padengtose Visagino apylinkių trasose.

Ar ši rikiuotė galėjo būti kitokia? Be abejo. Tą žadėjo ir ralio prestižą keliantis faktas, kad galingiausioje A8 automobilių klasėje varžėsi net 11 ekipažų, o visais keturiais ratais varomus automobilius išvairavo per 20 sportininkų.

Įspūdingas ralį pradėjusių 61 dalyvio bei jų vairuojamų automobilių sąrašai leido prognozuoti, jog į nugalėtojo titulą pretenduos ir labai pajėgus kaimynas, daugkartinis Estijos ir šiemetinis Latvijos čempionas Margusas Murakas su Aare Ojamae, į Visaginą atvairavę dar vieną WRC kategorijos automobilį - „Toyota Corolla WRC”.

Dideliam ralį stebėjusių žiūrovų apmaudui jau po pirmojo greičio ruožo tik pasyviu žiūrovu liko favoritu laikytas M.Murakas, kuris nuo šios rungties laimėtojo S.Girdausko atsiliko tik 2 sekundėmis. Estų ekipažo galingosios „Toyota Corolla WRC“ variklis paskutinį kvapą išleido jau po pirmosios rungties finišo.

Ir vėl nepasisekė labai azartiškai su „Subaru Impreza WRX” važiuojančiam Benedikto Vanago ir Napolio Vitonio ekipažui, kuris, pasak vairuotojo, kaip niekad kruopščiai rengėsi šiam raliui, tačiau irgi jau po pirmojo greičio ruožo buvo priverstas sudėti ginklus. Sportininkai buvo priversti pasitraukti iš tolesnės kovos dėl variklio aušinimo problemų.

Dėl analogiškų bėdų tik pusę greičio ruožų įveikė buvęs labai greitas ir šeimyninis tėvo ir dukros Vitoldo ir Augustės Milių ekipažas.

Dar anksčiau iliuzijas laimėti įspūdingą prizą – „Volkswagen Polo“ automobilį – palaidojo ir Arūnas Strumskis su Linu Skardžiuku, kurių „Subaru Impreza“ sugedo jau treniruočių metu.

Taip susiklosčius aplinkybėms, aukščiausią, devynioliktąją bendros įskaitos vietą iš užsieniečių užėmė suomiai Jari Jaakkola su Tatu Nukki, vairavę „Honda Civic Type-R”, o baltarusiai Andrejus Halabarozka su Igoriu Maslovu, važiavę „Subaru Impreza GT” automobiliu, tenkinosi tik 43-ąja bendros įskaitos vieta.

Ne visi pretendavo į nugalėtojus

Automobilių išvystomas galingumas bei jų parengtis ralio lenktynėms ne visus sportininkus įgalina varžytis dėl aukščiausiųjų vietų. Todėl dar atkaklesnė kova vyksta klasėse, į kurias automobiliai skirstomi pagal jų išvystomą galią.

Ralio „Visagino, Ignalinos ir Zarasų Egzotika‘2006“ dalyviai varžėsi šešiose klasėse. Galingiausioje – A8 laimėjo absoliutūs ralio nugalėtojai S.Girdauskas su P.Urbonu, N4 klasje pergalė atiteko V.Švedui su Ž.Sakalausku.

R2000 klasėje nugalėjo vėl labai įspūdingai važiavęs su jau nepakeičiamu bei žiūrovams gerai pažįstamu tapusiu raudonuoju „Lada VFTS” Dovilas Čiutelė ir Kastytis Torrau.

N2000 įskaitos ginčą laimėjo 2004 metų absoliutus ralio čempionas Evaldas Čirba su Audriumi Pivoru, tramdę „Renault Clio Sport”, o A2000 klasėje pirmavo Rolandas Šaduikis su Vaclovu Čyžu, vairavę „Honda Civic”.

S2000 klasėje besirungusių ralio meistrų varžytuves su „Volkswagen Golf” laimėjo Ramūnas Aleknavičius su šturmanu Jonu Stuku.

Komandų ginčą laimėjo „Juta-Statoil”, aplenkusi „Spurtas-Grifs AG” ir „Kaunas Rally Team”, kurios garbę gynė abu WRC kategorijos automobilius vairavę ekipažai.

Iš 61 lenktynininko, startavusio ralyje „Visagino, Ignalinos ir Zarasų Egzotika‘2006“, finišo liniją kirto 47. Pasak po ralio įvykusioje spaudos konferencijoje renginį įvertinusio LASF prezidento R.Austinsko, atsižvelgiant į sudėtingas žiemos trasų salygas - tai labai geras rodiklis.