Dabar kilmingus konkurentus gamina net ir tie kurie dar visai neseniai žegnojosi, išgirdę visureigio vardą, o kaip pavyzdį galima paminėti „Rolls-Royce Cullinan“ ir „Lamborghini Urus“ – „Bentayga“ bendraplatformį.

Tačiau ir šiandien „Bentley Bentayga“ turi kuo suvilioti pirkėjus – 2019 metais modelio pardavimas visoje „Bentley“ gamoje sudarė 45 proc. ir net 70 proc. pirkėjų tai buvo pirmas šios markės automobilis.

Jis ne toks brangus kaip „Cullinan“ (kaina prasideda nuo 190 000 eurų, kai „Rolls-Royce“ atsieis mažiausiai 100 000 eurų brangiau), bet ir ne toks ekstremalus kaip „Lamborghini Urus“, tad yra racionalus aukso viduriukas, norintiems aristokratiškos vardo, išskirtinės apdailos ir praktiškų kasdienių savybių, patogiai keliaujant aukščiausia klase – automobilis gali turėti tiek septynias, tiek ir keturias sėdimas vietas.

Tad tai yra ne tik prabangus, bet ir praktiškas automobilis kiekvienai dienai – pagamintas naudojant „MLB Evo“ platformą, „Bentayga“ turi tuos pačius konstrukcijos elementus kaip ir žemiškasis „Volkswagen Touareg“, ir greitasis „Lamborghini Urus“ (taip pat kaip ir „Audi Q7“, „Q8“ ar „Porsche Cayenne“), bet yra tikras britiškas automobilis, surenkamas Anglijos Crewe gamykloje (Bratislavos „Volkswagen“ gamykloje gaminamas tik kėbulas). Ir dar, pasak paties gamintojo, „Bentayga Speed“ su dvylikos cilindrų motoru vis dar yra greičiausias SUV pasaulyje, pasiekiantis 305 km/val. greitį.

Po penkerių metų buvo ne tik atnaujinta multimedijos sistema su 10,9 colio liečiamuoju ekranu, atsirado skaitmeninis prietaisų skydelis, USB-C jungtys, belaidis įkrovimas ir išimama planšetė gale, bet ir pakeista išorės išvaizda.

Priekinės grotelės tapo labiau statmenos, o žibintai atrodo labiau organiškai nei anksčiau. Galiniai žibintai dabar elegantiškesni už anksčiau montuotas kvadratines „plytas“ su ne itin skoningai atrodžiusiomis stilizuotomis B raidėmis.

Iš važiavimo patogumų – pneumatinė pakaba su reguliuojama prošvaisa, kėbulo svyravimą mažinantys aktyvūs stabilizatoriai, itin didelis važiavimo režimų pasirinkimas, taip pat įspūdingas 4 litrų V8 motoras (prieš keturis metus bandžiau „Mulsanne“ versiją su W12 varikliu).

Vėliau pasirodys tiek atnaujinta versija su W12 motoru, tiek ir hibridinė pavara su V6 varikliu, bet dabartinis aštuonių cilindrų motoras yra tikrai puikus – 550 AG ir 770 Nm leidžia 2,4 tonos sveriančiam daugiau kaip 5 metrų ilgio SUV įsibėgėti vos per 4,5 sekundes ir lėkti net 290 km/val. greičiu. O dar tas įspūdingas garsas – paklausykite vaizdo medžiagoje kaip šauniai urzgia variklis.

Ir, skirtingai nuo anksčiau bandyto modelio, valdymui priekaištų neturiu – nors automobilis ir sunkus, tačiau jį vairuoti lengva, vairo sistema veikia tiksliai, o pneumatinė pakaba (kas galėjo abejoti) rūpestingai sugeria kelio nelygumus.

Tad čia vienintelis neatsakytas klausimas – ar ilgai norėsite pilti maždaug po 18 l benzino šimtui kilometrų? Ir tai daugiau klausimas ne tiek dėl jūsų finansinio pajėgumo (nes akivaizdu, kad jei jau galėsite jį įsigyti, eksploatacinės išlaidos bus antraeilis dalykas), kiek dėl atsakingo vartojimo.

Žinoma, tai nėra masinis automobilis, tad iškastinių degalų naudojimui jis didelės įtakos neturės. Tačiau klausimas kuris iš kilmingų klasės markių gamintojų pirmas pristatys modelį su vien tik elektrine pavara. Matant kokiu greičiu progresuoja alternatyvios pavaros, panašu, kad atsakymą sužinosime jau labai greitai.

Daugiau apie atnaujintą „Bentley Bentayga“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.