Šiemet žiemos ralis vadinsis „Visagino, Ignalinos ir Zarasų Egzotika 2006“, o jį organizuoja viešoji įstaiga „Egzotikos“ autosportas. Vaizdingais Visagino, Ignalinos bei Zarasų apylinkių keliais drieksis varžybų greičio ruožai, kurių iš viso bus 11, tačiau į ralio rezultatų įskaitą patenka tik pirmieji dešimt, o vienuoliktasis – lyg atskiras ralis, kuriame kovojama dėl viešbučio „Aukštaitija“ įsteigtos taurės. Įdomus sprendimas.

Kaip žinia, tai vienintelis žieminis lietuviško čempionato etapas. Nepaisant tradicinio šaltuko, šis ralis sutraukia tūkstančius žiūrovų. Varžybos vyks tik vieną dieną – sausio 28-ąją, šeštadienį. Ralis bus trumpas. Greičio ruožų bendras ilgis – 91,2 kilometro, o iš viso lenktynininkams varžybų dieną teks įveikti tik 173,5 km.

Tokių trumpų pervažiavimų iš vieno greičio ruožo į kitą šalies ralio istorijoje dar nėra buvę. Visi greičio ruožai bus važiuojami po du kartus. Nors žiemą užpustytais aplinkiniais keliais iš vienos vietos į kitą greitai ir saugiai nukakti nėra lengva, bet dėl ralio kompaktiškumo ir „dvigubų“ važiavimų žiūrovai turės galimybę pamatyti daug, labai stengdamiesi – net keletą greičio ruožų. Verta pastudijuoti žemėlapius.

Visi greičio ruožai nauji. Tuo organizatoriai pasistengė suvienodinti visų dalyvių galimybes kovoje dėl prizų ar įskaitinių taškų prasidėsiančiame čempionate. Turbūt Lietuvoje dar nebuvo, kad nauji greičio ruožai būtų vienodai nauji ir neišbandyti visiems dalyviams. Kaip pastebėjome, ir šį kartą kai kas jau bandė „prisimatuoti“ anksčiau. Bet organizatorių pastangas, žinoma, reikia vertinti teigiamai.

Pagal oficialią tvarką, dalyviams susipažinimui su būsima žiemos ralio trasa skirta viena diena - varžybų išvakarės, penktadienis, sausio 27-oji.

Žiūrovai

Dar viena naujiena – žiūrovams šis ralis mokamas. Seniai jau reikėjo įvesti tokią tvarką Lietuvos automobilių sporte. Tačiau organizatoriai susidurdavo su dilema: jei padarysi ralį mokamu, neteksi dalies auditorijos, nes broliai lietuviai vis dėlto pratę prie nemokamų tokio pobūdžio renginių, o jei ir pasirodys prie trasų, tai bandys kažkaip „slinkti“ laukais ir pakrūmėmis, stengdamiesi išvengti mokesčio. Pasigirdami vienas kitam apie „sėkmę“.

Tuo tarpu daugelyje šalių yra įprasta, kad vienas iš organizatorių pajamų šaltinių yra įplaukos už bilietus. Ralyje – taip pat, kaip ir kitose sporto šakose.

Galimas dalykas, kad aukščiausio rango sporto funkcionieriai sau „susireguliuoja“ atlyginimus, kurie mums galėtų pasirodyti „netikėtai nemaži“. Apie tai buvo rašyta spaudoje. Tačiau Lietuva yra tikrai ne tas kraštas, kuriame tikrieji sporto renginių organizatoriai gali sau leisti surengti varžybas, kurios būtų įdomios tiek ekipažams, tiek žiūrovams, kurios kartu būtų lydimos puikaus techninio aptarnavimo, gero teisėjų darbo ir svarbiausia – būtų saugios. Bent jau kol kas. Patyrimas rodo, kad labai sunku lėšas planuoti iš anksto, o ir tada, kai biudžetas jau žinomas, tenka dirbti pagal principą „ko dar galime atsisakyti, kad renginys vis dėlto įvyktų“. Nes pinigų vis tiek trūksta.

Išlaidų straipsnių visada yra daugiau, nei norėtųsi. Turbūt, visi sutiksime, kad apsauga prie trasų turėtų rūpintis profesionalios tarnybos, o ne mūsų kariuomenė. (Nors galiu tik dar kartą padėkoti, kad šie žmonės, tiek kariuomenės vadai, prisiimdami atsakomybę, tiek kareivėliai, budintys prie trasų, vis dėlto sutinka padėti.)

Kainuoja ir žiūrovams teikiama informacija, saugių stebėjimo zonų įrengimas prie trasų, galų gale viešieji lauko tualetai.

Pavyzdžiui, trijų dienų bilietas (pastebėkime, už automobilio stovėjimą naktį lauko aikštelėje prie ralio trasų tenka susimokėti atskirai) į Pasaulio ralio čempionatą Suomijoje kainuoja virš 40 eurų. Sumoki, ir iš tikrųjų negaila, nes pamatai įspūdingą reginį.

Turėjo ateiti laikas žengti į tą pusę ir mums.

Dalyviai

Neišsigandę rimtai nusiteikusios žiemos šaltuko važiuosime į Visaginą žiūrėti plastiškiausio automobilių sporto varžybų. Ir palaikysime mūsų mėgiamus ekipažus, sveikinsime naujokus.

Sausio 28-ąją Visagine prie starto linijos išsirikiuos 66 ekipažai.

Du WRC reikalavimus atitinkantys ralio automobiliai, vieną iš kurių – „Ford Focus WRC” - pirmą kartą Lietuvoje vairuos lietuviškas Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažas, kitą - „Toyota Corolla WRC” - estas Margusas Murakas, važiuosiantis kartu su Aare Ojamae. Nors tai nėra gamyklų komandų lygio automobiliai, vis dėlto jie gerokai skiriasi nuo „N 4“ ir net nuo kitų „A 8“. Tikrai verta pamatyti.

Po WRC galingiausių automobilių sąraše rikiuojasi kiti „A 8“ klasės varžovai. Jų žada būti net trylika. Tai dar du ekipažai iš Estijos – Priitas Saluri ir Indrekas Leepas („Mitsubishi Lancer Evo V”), Slava Popovas ir Talis Perosti („Mitsubishi Lancer Evo VI”), baltarusiai Andrejus Halabarodzka su Igoriu Maslovu („Subaru Impreza GT”), lietuviai Rokas Lipeikis su Renatu Vaitkevičiumi („Mitsubishi Lancer Evo VIII”), Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu („Mitsubishi Lancer Evo VI”), Gediminas Maškauskas su Modestu Urbučiu („Subaru Impreza WRX”) ir kiti.

Per dvidešimt ekipažų žiemos ralyje vairuos kitų klasių galingus, visais keturiais ratai varomus automobilius. Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, vairuojantys „Mitsubishi Lancer Evo VIII”, ko gero bus vieni rimčiausių varžovų ne tik N-4 klasėje, bet ir bendroje įskaitoje. Kaip ir Arūnas Strumskis su Linu Skardžiuku, Artūras Ežerskis su Giedriumi Nomeika, Benediktas Vanagas su Napoliu Vitoniu, Dominykas ir Valdas Butvilai, važiuojantys įspūdingais įvairių modifikacijų „Subaru Impreza” automobiliais, arba „Mitsubishi Lancer” „pasibalnoję” Vaidas Barakauskas su Donatu Drabavičiumi ar Vilius Rožukas su Audriumi Šošu.

Ne tenkintis statistų vaidmeniu iš Suomijos į Lietuvą atvyksta ir Jari Jaakkola su Tatu Nukki, vairuosiantys „Honda Civic Type R”.

Kaip visada įspūdingas Evaldo Čirbos ir Audriaus Pivoro, Dovilo Čiutelės ir Kastyčio Torrau bei dar daugelio kitų sportininkų, dalyvausiančių Visagino apylinkėse vyksiančiame ralyje, važiavimas nelyginant magnetas traukia žiūrovų dėmesį bei žada tikrai karštą žiemos ralį.

Taigi, iki susitikimo pusnynuose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją