Jau po atnaujinto ir kur kas aktualesnio SUV segmento modelio „Toyota CH-R“ pristatymo sakiau, kad „Toyota“ automobiliai pradėjo džiuginti ne tik „hibridų“ gerbėjus, bet ir mėgstančius važiuoti azartiškai (apie tai daugiau galite perskaityti čia). Neprastomis savybėmis pasižymėjo ir naują „TNGA-C“ platformą turintis „Corolla“, o dabar atėjo laikas ir mažajam „Yaris“.

Žinoma, mažų hečbekų populiarumas blėsta, o pas mus jis rimtai niekada ir nebuvo įsibėgėjęs – šiandien jei jau perkamas naujas automobilis, tai jis turi būti su padidinta prošvaisa. Toks bus kitais metais turintis pasirodyti „Yaris Cross“. Taip pat kitąmet sulauksime ir tikros „bombos“ – daugiau seilei pavarvinti (nes kainuoja nuo 31 900 eurų) nei eiliniam pirkėjui tinkamas (o gal ir nelabai reikalingas), bet dėl to ne mažiau įspūdingas trijų durelių „GR Yaris“ su 261 AG varikliu ir visų ratų pavara.

Na, o šiandieninė žvaigždė – naujas populiarios „Yaris“ serijos (2019 metais Europoje ankstesnės kartos versija sudarė 20 proc. gamintojo pardavimo arba daugiau kaip 224 tūkst. automobilių) ketvirtos kartos modelis. Dėl naujų proporcijų (pagamintas naudojant naują „TNGA-B“ platformą) jis ne tik akivaizdžiai išvaizdesnis (žemesnis ir platesnis) už ankstesnį modelį, bet ir savo važiavimo savybėmis dėl žemesnio ir kitaip išdėstyto svorio centro, kitokių, gerokai sportiškesnių nustatymų, patiks mėgstantiems aktyviau pasukioti vairą ir greičiau įvažiuoti į posūkius – naujas „Yaris“ tą daro stebėtinai noriai ir smagiai.

Žinoma, karštagalvių įkarštį gana greitai atvėsins hibridinė pavara su pirmą kartą joje naudojamu 1,5 l trijų cilindrų varikliu (beje, gaminamu naujoje „Toyota“ variklių gamykloje Lenkijoje), bendrai pasiekianti 116 AG. Ne kažin kokia galia, tačiau naujos kartos hibridinė transmisija su dviem elektros varikliais, kaip teko pastebėti ir „Corolla“ su „CH-R“ atveju, veikia gana korektiškai, sūkiams adekvačiai reaguojant į akceleratoriaus paspaudimą. O ir dinamika mažam miesto automobiliui daugiau nei pakankama – 9,7 s iki 100 km/val. ir bandymo metu naudoti 5,2 l /100 km benzino, važinėjant gana aktyviai.

Žinoma, jei rinkčiausi sau (ir tikrai pirmą kartą galėčiau save įsivaizduoti prie „Yaris“ vairo, kurio ankstesnės versijos man nepatikdavo nei aukšta sėdėjimo padėtimi su nepakankamu diapazonu reguliuojamu vairu, nei senamadišku salonu) modelį, tai būtų variantas su atmosferiniu trijų cilindrų 1,5 l 125 AG motoru ir mechanine transmisija, iki šimto įsibėgėjantis per 9 sekundes – visai neprastas rezultatas mažam miesto automobiliui.

Žinoma, jei dabar „Yaris“ pagaliau galima patogiai ir sportiškai įsitaisyti prie dailaus vairo ir originalaus prietaisų skydelio, tai norėtųsi tiek geresnės garso izoliacijos (na, B segmento atstovui tai dar atleistina), tiek ir labiau kokybiškų apdailos medžiagų su daugiau minkšto plastiko, tiek ir labiau šiuolaikiškos multimedijos sistemos išvaizdos ir valdymo. Čia „Yaris“ (jis gaminamas Prancūzijoje), palyginti su tokiais modeliais kaip „Renault Clio“ ar „Peugeot 208“, dar tikrai yra kur pasitempti.

Bet gera pradžia padaryta – naujas modelis gavosi ne tik praktiškas ir taupus miesto mažylis, kainuojantis adekvačius pinigus (nuo 13 900 eurų, hibridinės versijos – nuo 18 800 eurų), bet ir smagus važiuoti greitai ir azartiškai. Taip pat verta prisiminti, kad „Toyota“ iki 2025 metų pristatys mažiausiai dešimt vien tik elektra varomų modelių (apie tai daugiau skaitykite čia), tad yra nemažai pagrindo tikėtis ir mažo miesto elektromobilio.

Daugiau apie naują „Toyota Yaris“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.