Tad jei ekonominės klasės miesto automobiliui su tradiciniu vidaus degimo varikliu reikėtų skirti apie 20 000 eurų, toks pat elektra varomas modelis atsieis beveik dvigubai brangiau (neskaičiuojant 4000 eurų siekiančios kompensacijos, skiriamos elektromobilių įsigijimui). Tokią pačią paralelę galima pritaikyti ir miesto transportui – jei standartinis 12 metrų ilgio ir iki 100 keleivių (35 sėdimos vietos) galintis pervežti miesto autobusas su vidaus degimo varikliu (varomas dyzelinu arba suslėgtomis dujomis), skaičiuojant labai apytiksliai (kaina keičiasi priklausomai nuo papildomos įrangos) kainuoja apie 200 000 eurų, tai toks pat elektrinis modelis kainuos apie 400 000 eurų.

Žinoma, maždaug ketvirtadalį elektrobuso kainos sudaro akumuliatoriai. Kuriuos „Scania“ modeliams tiekia Švedijos „Northvolt“ kompanija, o gamybai naudojamos tokios iškasenos kaip kobaltas, litis, nikelis ir grafitas yra išgaunami kasyklose Europoje. Šių akumuliatorių resursas, priklausomai nuo eksploatacijos sąlygų, maždaug 6-8 metų. Kaip sako „Scania Lietuva“ atstovai, tokio elektrinio transporto kilometro veiklos nuomos kaina dešimties metų laikotarpiui, įskaitant akumuliatorių keitimą ir techninį aptarnavimą, yra apie 84 centus. Elektrinio autobuso vidutinės energijos sąnaudos – apie 82 kWh/100 km. Palyginkite tai su maždaug 40 litrų dyzelino 100 kilometrų, kuriuos naudoja mieste važinėjantys autobusai su tradiciniu motoru.

Žinoma, reikia nepamiršti ir infrastruktūros – elektrobuso pristatymo metu dalyvavę technologijų kompanijos „ABB“ atstovai minėjo, kad mobili 24 kW galios nuolatinės srovės įkrovimo stotelė (įkrovimo galia gali siekti iki 150 kW) atsieis apie 10 000 eurų – ji labiausiai tiks įkrovimui pernakt, juolab, kad prie jos galima prijungti kelis autobusus, kurie bus įkraunami paeiliui. O greitojo įkrovimo stotelė su pantografu (įkrovimas naudojant kontaktus ant stogo) atsieis mažiausiai dešimt kartų brangiau – tokia įranga bus reikalinga galinėse maršrutų stotelėse greitajam įkrovimui dienos metu su iki 600 kW siekiančia galia.

Bet pokyčiai miesto transporte, ypatingai važinėjančiam centrine, reikalingi ir nėra jokių abejonių, kad anksčiau ar vėliau tokie kaip „Citywide“ elektriniai miesto autobusai dominuos mūsų viešojo transporto parkuose. Tuo labiau, kad šiandien jų techninės galimybės jau nėra kompromisinės: nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu siekia apie 150 kilometrų, elektros variklis pasiekia 300 kW galią (nuolatinė galia – 250 kW), maksimalus greitis – 100 km/val., palaikomas įkrovimas – iki 450 kW siekiančia galia.

Kol kas tai buvo tik pirmoji pažintis su nulinės emisijos elektriniu miesto autobusu – „Scania“ atstovai žada jau kitąmet pristatyti pirmuosius modelius bandymams realiomis sąlygomis miestų gatvėse. Ir nėra jokių abejonių, kad tai tik pradžia, keičiant viešojo transporto parką – tokių alternatyvų vis daugėja, o kai kurios jų gaminamos ir Lietuvoje.