„Nemuno žiedo“ atnaujinimo planas, įtraukiant privačius investuotojus, prasidėjo atliekant detalią analizę, kurios metu buvo prieita prie išvados, jog realių galimybių, pasirūpinti valstybės valdoma trasa iš biudžeto lėšų, nėra. Dėl to nuspręsta pradėti koncesijos procedūras – ieškoti privataus kapitalo. Pagal parengtą projektą numatoma pritraukti investuotoją, skirsiantį lėšų rekonstruoti trasą iki „FIA Grade III“ lygio, o vėliau terminuotą laikotarpį įgausiantį komercinio valdytojo teises.

„Viena vertus, šiuo metu parengtas investicinis projektas atliktas tikrai profesionaliai – Lietuvos sporto centras atliko didelį darbą, išsamiai išanalizavo situaciją ir parengė tolimesnį veiksmų planą. Tačiau iš kitos pusės – susipažinę su projektu, manome, kad planuojamos atnaujinto „Nemuno žiedo“ pajamos yra pernelyg optimistinės. Ypač turint omenyje, jog pradinių investicijų suma yra daugiau nei 7 milijonai eurų, kurių atsipirkimas numatytas per 20 metų laikotarpį.

Tokiomis sąlygomis, vertinant vidutines metines regiono žiedinių trasų pajamas, kyla rizika nerasti investuotojo apskritai. Šiuo metu oficialiai kreipėmės į žiedą administruojančias institucijas: Lietuvos Respublikos Vyriausybę, Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją bei Lietuvos sporto centrą su prašymu atsižvelgti į mūsų nuomonę bei persvarstyti projektą“, – kalbėjo naujasis LASF prezidentas Egidijus Janavičius.

Anot E. Janavičiaus, svarbu ne tik sudėlioti realistinį planą, bet ir atsakyti į klausimą, kaip pagerinti būklę jau dabar – kadangi net ir palankiausio scenarijaus atveju, iki realių darbų pradžios praeitų maždaug pusantrų metų. Jo teigimu, šiuo metu pagrindinės problemos yra dvi: asfalto danga ir saugumo priemonės. Taip pat trasos viduryje yra likusi privati namų valda, kurios išpirkimu taip pat turėtų pasirūpinti būsimasis koncesininkas. Negana to, pasak LASF vadovo, per planavimo procedūroms numatytą laiką būtina atlikti nors minimalius renovavimo darbus, kad pasiruošimo laikotarpyje varžybos galėtų vykti sklandžiai ir saugiai.

„Tokį mūsų federacijų dėmesį diktuoja situacijos rimtumas. Nesiėmus priemonių, „Nemuno žiedą“ gali tekti uždaryti dėl saugumo reikalavimų neatitikimo, kuriuos pastaraisiais metais jis ir taip sunkiai įgyvendindavo, o nuo šios trasos tiesiogiai priklauso automobilių bei motociklų žiedo disciplinos. Pateiksiu pavyzdį: įsivaizduokime, jog Lietuva teturi vieną sporto areną, kur žaidžia visos krepšinio komandos. Laikui bėgant menkai prižiūrima arena dėvisi ir vieną dieną kyla grėsmė apskritai likti be vietos žaisti. Tačiau jei krepšinio atveju tokia situacija skamba gana komiškai, tokia šiandien yra techninių sporto šakų realybė“, – komentavo E. Janavičius.

LASF prezidentas pridūrė, jog dirbant kryptingai ir radus realų investuotoją, tai reikštų svajonės išsipildymą ne tik lenktynininkams, bet ir kiekvienam Lietuvos automobilininkui bei motociklininkui. Rekonstruotas žiedas būtų skirtas ne tik profesionaliam sportui, bet ir laisvalaikiui bei vairavimo įgūdžių tobulinimo mokymams. „Nemuno žiedo“ poreikis visuomenei šiuo metu yra ypač aktualus, kai kilo plačios diskusijos apie jaunimo galimybes tobulinti savo sportinio vairavimo įgūdžius ne gatvėse, bet profesionaliose, saugiose erdvėse.

„Nemuno žiedas“ yra techninių sporto šakų kompleksas greta Gaiženėlių k. (Kauno rajonas). Atidarytas dar 1960 metais, jis iki šiol yra žiedinių lenktynių automobilių ir motociklų sportininkams centras, kuriame vyksta visos pagrindinės varžybos Lietuvoje. Dabartinė trasos konfigūracija yra išlikusi po rekonstrukcijos, atliktos dar 1987 metais. Tačiau net ir tuomet, nutrūkus finansavimui, ji taip ir liko nevisiškai užbaigta.