„Su nekantrumu laukiu šio ralio starto. Kelis paskutinius metus vis pasvajodavau apie startą čia su R5 klasės automobiliu. Tuomet buvau žiūrovo ir trenerio rolėje, dabar jau žiūrovams mojuosiu iš „Proracing“ palapinės, kurie ir atveža man Škoda Fabia R5 automobilį į varžybas. Gaila, kad serviso zonoje nebus vietos žiūrovams. Kitavertus, jiems bus daugiau laiko pervažiuoti į kitas vietas trasose, nebekils klausimų ar lėkti į serviso zoną pasisveikinti su sportininkais“, – jaudulio neslepia lenktynininkas Dominykas Butvilas.

Sportininko teigimu, Elektrėnų apylinkių trasos yra įdomios tuo, jog ruožai susideda iš labai įvairių gabaliukų. Yra greitų, siaurų, plačių atkarpų, visose trasose nemaži reljefo skirtumai, kalneliai ir tramplinai. Kintantis važiavimo tempas pareikalauja didesnio meistriškumo ir susikaupimo, kurio ypatingai prireiks vis dar pratinantis prie R5 klasės automobilio.

„Trečias ralis čempionate, trys treniruotės. Nebegaliu sakyti, kad esu naujokas už R5 vairo. Žiūrint į konkurentus, dar gerokai atsiliekame nuvažiuotais kilometrais, bet skirtumas nuo to kaip važiavome pirmame sezono etape „Žemaitijos ralyje“ yra ženklus. Daugiau pasitikėjimo, švaresni stabdymai, kylantis pasitikėjimas stenograma ir šturmanu Renatu Vaitkevičiumi, su kuriuo kryptingai dirbame, kad grįžtume į ritmą“, – mintimis dalinasi D. Butvilas.

Nors šiame sezone sportininkas jau pats lenktyniauja, tačiau vis dar randa laiko ir kitų lenktynininkų mokymams.

„Noriu dalintis patirtimi su tais, kuriems to reikia, tad neatsakau žmonėms, kurie kreipiasi dėl treniruočių. Na o pats turėjau progą įveikti 50 greitų kilometrų už R5 automobilio vairo ralio testų metu. Riboti resursai neleidžia važiuoti tiek kiek norėtųsi, todėl kiekvieną kilometrą bandau išnaudoti maksimaliai efektingai. Išbandėme įvairius mašinos reguliavimo nustatymus. Praeitame ralyje ant savęs pykau dėl pernelyg lėto tempo iškritus lietui, tad tikrai džiaugiuosi, kad turėjau treniruotes slidžiame kelyje ir tai padėjo įgauti šiek tiek daugiau pasitikėjimo savimi ir technika, – treniravimo ir treniruočių epizodus įvardina D. Butvilas ir žiūrovams linki saugaus bei įdomaus ralio: – Būkite atsargūs – Elektrėnų ralio trasose labai daug akmenų, kurie iš po ratų gali skrieti išties toli. O mes iš savo pusės stengsimės padaryti maksimumą, demonstruoti greitą ir švarų važiavimą! Dalyvių itin daug, tad svarbu, kad kuo mažiau automobilių pamatytume laukuose ir kuo daugiau finiše“.

Be to, Dominykas Butvilas dalinasi ir rekomenduojamų žiūrovams vietų stebėti ralį sąrašu:

3/5 Greičio ruožai – „Rolandui Šaduikiui atminti“

Šio greičio ruožo pradžia – labai greita, bet žiūrovams ten nėra lengva privažiuoti – vos keletas privažiavimų nuo Bendrelių, Nemaitonių ir Žydiškių. Vis dėlto, manau, reikėtų važiuoti į 1-u numeriu pažymėtą vietą. Ten – ganėtinai įdomi sankryža, kur dalyviai iš plačios ir greitos atkarpos lėks į siaurą atkarpą. Taip pat ganėtinai įdomi 2-u skaičiumi pažymėta sankryža, kur vieno greičio ruožo metu galima pamatyti važiuojančius automobilius du kartus, tačiau nėra patogaus priėjimo, gali tekti eiti nuo finišo, tad reikia atvykti prieš trasos uždarymą. Manau daug geriau rinktis 1 tašką.

4/6 Greičio ruožas „A-Mega Battery“ / „Samsonas Suspension“

Šio greičio ruožo starte, manau, nelabai yra ką žiūrėti. Po starto toliau – miškas, tad sunku privažiuoti arčiau. Atvykusieji iš anksčiau tame miške gali rasti gražių posūkių, tačiau nepamirškite, kad daug dalyvių, tad miške reikės likti ilgam. Štai 3-iu numeriu pažymėtoje vietoje, manau, turėtų būti pakankamai įdomu. Prieš ganėtinai lėtą ir technišką posūkį, dalyvių lauks tramplinas ir greito stabdymo vieta. Į tą vietą ganėtinai paprasta atvažiuoti keliu nuo Pastrėvio. Tad važiuojant iki tos vietos galima paėjėti iki tramplino, starto link. Žvelgiant finišo link – siaura atkarpa, miškas, nelabai būtų kur atsistoti.

Jeigu važiuočiau ralio žiūrėti į šį greičio ruožą, manau, kad rinkčiausi 4-ą tašką. Patogus privažiavimas iš apačios – nuo Semeliškių. Toje vietoje galima pamatyti kaip dalyviai važiuos iš siauros atkarpos į platų posūkį, kuris yra ganėtinai nematomas dalyviams, jis už kalnelio. Manau, ten gali būti ir klaidų, ir visokių nuotykių.

Į 5-ą vietą labai patogu atvažiuoti. Ten žiūrovai lauks dalyvių atvažiuojančių iš neilgos žvyrinės tiesiosios ir įveikiančių statų posūkį ant asfalto dangos ir nuvažiuojančių vėl į siaurą žvyrinį keliuką. Ši vieta ganėtinai nematoma dalyviams, tad manau, kad ekipažai važiuos lėtai, bet toje vietoje – labai patogu žiūrėti ralio lenktynes.

6-oje vietoje – visai smagi sankryžėlė ties Šuoliais, gražus posūkių serija, sviastkė, kaip pasakytų senoji ralistų karta. Šioje vietoje praeitais metais aš ir pats ralį žiūrėjau pasilypėjęs ant kalnų. Tikrai nebloga vieta norintiems žiūrėti, gan lengvai į ją atvažiuoti tiek iš viršaus, tiek iš apačios.
7/9 GR „Fakto Auto“ / „Kuusamet Group“

7-a pažymėta vieta – klasika. Šis taškas – šiek tiek paėjus nuo starto, pro kapinaites, yra labai smagus tramplinas. Dar kiek paėjus už jo – dar vienas tramplinas, tad vien nuo starto pirmame kilometre – keli tramplinai. Tik reikia šiek tiek paeiti. Toliau šiame greičio ruože, manau, turėtų būti ganėtinai sunku kažkur privažiuoti.

Gal nebent iki 8-o taško. Ten iš viršaus, žiūrint į žemėlapį, galima privažiuoti. Ši sankryža – ant asfalto, tad, panašu, įdomi vieta gali būti.

8/10 GR „Bags & More“ / „Dynami:T Energy“

9-uoju tašku pažymėtoje vietoje lenktynininkai po siauros tiesiosios stačiame posūkyje išvažiuos į kiek platesnį žvyrkelį. Vieta atvira ir patogi stebėti, o į ją privažiuoti galima šoniniu keliuku nuo Buzelių kaimo.

10-asis taškas yra netoli Pakalniškių. Ten dalyviai nepilną kilometrą važiuos asfaltine danga ir jų lauks trys legendiniai asfaltiniai tramplinai – tai išties nedažnas vaizdas Lietuvos ralio trasose. Asfaltinės atkarpos pabaigoje dalyviai gana atviroje ir žiūrovams patogioje stebėti vietoje įveiks keletą aštrių posūkių.