Šalia Pabradės esantis Generolo Silvestro Žukausko poligonas bekelės lenktynėms yra itin sudėtingas ir pavojingas. Klampus smėlis, milžiniškos aklos duobės, sudėtinga navigacija tankiame keliukų voratinklyje. Tačiau šie iššūkiai ne tik, kad neatbaido užgrūdintų bekelės lenktynių specialistų, bet juos masina. Į trečiąjį šio sezono „Lithuanian Baja – Perimetras“ čempionato ir taurės etapą užsiregistravo daugiau nei pusšimtis komandų, važiuosiančių visureigiais, motociklais, keturračiais ir bagiais.

Tarp jų – ir Dakare pernai važiavęs Edvinas Juškauskas su „Toyota Hilux“ automobiliu. Jis šalia savęs pasisodins patyrusį šturmaną Šarūną Palioką ir į lenktynes važiuos turėdamas tikslą su juo susidirbti ir pasitreniruoti.

„Svarstome apie Dakarą. Jei bus, važiuosime dalyvauti į jį. Ir iki to laiko norime su šturmanu prisukti kuo daugiau kilometrų. Ir vienintelė opcija – Perimetras. Gerai sukrito, kad varžybos vyks poligone, kur daug smėlio, įdomu, norisi išbandyti atnaujintą automobilio pakabą“, - komentavo E. Juškauskas.

Foto: Organizatoriai

Nors sportininkas sako, kad į rezultatą didelio dėmesio nekreips ir varžybose jis turi sau užsibrėžęs kitų tobulėjimą skatinančių tikslų, niekas nepaneigs fakto, kad šis ekipažas važiuosiantis su „Toyota Hilux Overdrive“ bolidu bus vienas greičiausių. Jis sudarys rimtą konkurenciją lietuviškų „baja“ lenktynių čempionui Vaidotui Paškevičiui, kuris taip pat lėks su Dakarui sukurta technika – „Seat Leon Dakar“.

„Manau, kad naujas Edvino Juškausko ekipažas bus laikomas favoritais. O aplenkti juos smėlynuose bus sudėtinga, kadangi trasa labai sunki, daug duobių, smėlio, jai reikalingas galingas automobilis, tad technikos pranašumas čia labai jausis. Pabradėje didelį pranašumą turi galingi, Dakarui sukurti automobiliai. Mūsų mašina irgi buvo kurta Dakarui, bet ji kito lygio, gerokai silpnesnė. O ir neišskirčiau vien tik Edvino. Yra daug kitų labai greitų dalyvių. Lietuvos čempionate lygis stipriai išaugęs, nebėra minučių skirtumo, lieka tik sekundės. O kai kilometrų trečiame etape bus sąlyginai nedaug, tai menkiausia navigacinė klaida gali padaryti didelę įtaką podiumui“, - savo pastebėjimais dalijosi „Lithuanian Baja – Perimetras“ čempionato lyderis automobilių įskaitoje Vaidotas Paškevičius.

Sportininkas sakė, kad jokio recepto pergalei išplėšti neturi, tačiau žino vienintelį būdą link ten judėti: tai spausti kaip įmanoma greitai ir maksimaliai susikoncentruoti, kad išvengti navigacinių klaidų.

Foto: Organizatoriai

Traumų užgrūdinti kariai

Apie navigacinių klaidų įtaką rezultatui užsiminė ir motociklininkas Andrius Liškus. Jis sako, kad trumpuose greičio ruožuose, kurių sportininkams šeštadienį reikės įveikti beveik 150 km, prarastą laiką klaidžiojant labai sunku susigrąžinti greičiu.

Bet tai ne visi pavojai motociklininkams. Kai dūžta automobiliai, vairuotojai dažniausiai lieka sveiki. Virstant motociklui dažniausiai susižeidžia ir jo vadeliotojai. Taip pernai buvo minimam sportininkui, tačiau trauma jo neatgrasė dar vienam startui.

„Ralio reido etapai kariniuose poligonuose visada žavi savo sudėtinga navigacija ir reikalauja šalto proto norint nesusižeisti lekiant per gilias duobes, kurias padaro karinė technika. Pernai didžiajame Perimetre būtent Pabradės poligone stipriai kritau ir susilaužiau ranką. Varžybas po to man teko baigti. Šiemet tikiuosi to paties: sudėtingos navigacijos bei dar sudėtingesnio reljefo. Perimetre važiuoju savo malonumui, važiuosiu savo tempu ir šiame etape stengsiuosi nesulūžti“, - komentavo šiuo metu trečią vietą „Enduro“ įskaitoje užimantis Andrius Liškus.

Foto: Organizatoriai

Svarbiausia – gera navigacija

Sportininkai visi kaip susitarę prieš lenktynes Pabradės poligone kalba ne apie pavojus slepiančias smėlynų duobes, tačiau apie klaidžią navigaciją. Bagių SxS įskaitos lyderio Daliaus Olechnavičiaus šturmanas Aidas Bubinas sako, kad jie ir lenktynių strategiją derins prie navigacijos. Nelėks lyg akis išdegę, palaikys ramesnį tempą vien tam, kad padarytų kuo mažiau klaidų kelelių pinklėse.

„Navigacija bus sunki, bet turiu patirties važiuojant motociklu ne vienose tarptautinio lygio varžybose. Pavyzdžiui, Lenkijoje esantis Drawsko Pomorskie poligonas ne ką lengvesnis nei Pabradės, jis kelis kartus didesnis. Tai žinau, kad kartais ramiau, bet atidžiau važiuodamas gali pasiekti geresnį rezultatą nei lėkdamas lyg akis išdegęs. Nejaučiu streso dėl artėjančių lenktynių, bet visko gali nutikti“, - kalbėjo Aidas Bubinas.

Dar didesnis navigacinis iššūkis laukia „Adventure“ klasės dalyvių, kuriems trečiasis „Lithuanian Baja – Perimetras“ taurės etapas neapsiribos 234 km orientaciniu ruožu dienos metu. Lenktynės prasidės 40 km ilgio naktiniu orientaciniu ruožu klaidžiuose pušyno keleliuose. Bet visureigistai to tik ir laukia.

Foto: Organizatoriai

„Pabradė man yra viena mėgstamiausių vietų Lietuvoje bekelės sportui. Esu ją išmaišęs skersai išilgai. Ten dienos metu yra ką veikti, o naktį bus kelis kartus sunkiau. Tose apylinkėse yra buvę ir džiugių pergalių ir užkalusių variklių, tad esame pasiruošę viskam. Nors mūsų automobilis nėra greitas, gerą rezultatą galime pasiekti, tačiau negalėsime daryti klaidų“, - komentavo „Toyota Land Cruiser 80“ automobiliu važiuosiantis Mindaugas Aškelėnas.

Iš viso į trečiąjį „Lithuanian Baja – Perimetras“ čempionato ir Taurės etapą užsiregistravo 55 dalyviai. Sportininkams teks įveikti tris greičio ruožus, kurių ilgis 148 km, o „Adventure“ klasės dalyviams du orientacinius ruožus, kurie sudarys 274 km. Visas veiksmas įskaitant ir serviso parką, vyks išskirtinai Generolo Silvestro Žukausko poligono teritorijoje.