Ištikimi ralio gerbėjai puikiai prisimena oranžinį BMW M3 vairavusį Karolį Raišį. 2013-ais metais jis tapo Lietuvos ralio čempionu tarp užpakaliniais ratais varomų automobilių vairuotojų. Kiek anksčiau – 2011-ais jis su oranžiniu „Honda Civic“ tapo čempionu su priekiniais ratais varomu automobiliu. Tačiau nuo 2017-ųjų Karolio Lietuvos trasose nebebuvo matyti.

Sportininkas pastaruosius kelis metus lenktyniavo klasikiniais automobiliais prestižiniame Monte Karlo ralyje, iš ten namo grįžo su apdovanojimais. Šiemet nusprendė grįžti ir į Lietuvos automobilių ralio čempionatą.

„Man ralis – automobilių sporto karalius. Čia yra tikrasis sportas su labai daug dedamųjų dalių ir aš niekada negalvojau, kad nustosiu jį sportuoti. Tiesiog norėjau savo patirtis atskiesti istoriniais automobiliais, kultūrine šio sporto dalimi. Bet taip jau susiklostė, kad pauzė gavosi ilgesnė nei planavau“, – tai, kad jis nė neplanavo sustoti važiuoti paaiškino K. Raišys.

Vilnietis sako, kad jis kolekcionuoja ralio įspūdžius. Jam teko laimėti su priekiniais ratais varomu automobiliu, teko laimėti su užpakaliniais ratais varomu automobiliu. Į Monte Karlą važiavo tam, kad išbandytų kuo daugiau įvairių ralių ir lenktyniavimo ant skirtingų kelio dangų. O dabar liko neišbandyta dar viena automobilio komponuotė – tai mašina su visų varančiųjų ratų pavara.

Pasirinko BMW, nes ji smagesnė

Optimalus visais ratais varomo automobilio pasirinkimas Lietuviškam raliui būtų „Mitsubishi Lancer Evolution“. Arba „Subaru Impreza“. Tačiau Karolis Raišys važiuos visais ratais varomu „BMW M3 Compact“ automobiliu. Tokio, kokio gamintojo modelių gamoje nebuvo. 3 serijos hečbekas neturėjo M3 versijos, neturėjo ir visų varančiųjų ratų. 3,2 litro darbo tūrio M3 variklį ir visų varančiųjų ratų sistemą sumontavo automobilį kūrę konstruktoriai.

Karolis Raišys grįžta į ralį su visais ratais varomu BMW M3
Foto: Asmeninins albumas

„Dalis manęs nori smagesnio važiavimo ir kad mašina teiktų kuo daugiau laimės. Ir šešių cilindrų BMW garsas bei atmosferinio variklio sūkiai man teikia didesnį malonumą nei bet koks japoniškas variklis su priverstiniu pripūtimu“, - savo pasirinkimą paaiškino Karolis.

Lietuvoje tokį visais ratais varomą BMW M3X monstru važiavo Martynas Samsonas. Tas automobilis ir liko jo garaže. Karolis šį BMW nusipirko iš užsienio. Jis kiek artimesnis standartiniam automobiliui nei Martyno BMW skirtas testuoti jo kuriamus komponentus automobilių sportui.

„Aš jį įsigijau atsitiktinumo dėka. Nei ieškojau, nei ką. Prieš porą metų pamačiau šį automobilį viename ralyje, pasikalbėjau su jo vairuotoju, paklausiau, galbūt parduotų. Bet jis tik dabar kreipėsi į mane, pasiūlė nusipirkti. Galbūt dėl to ir užtruko pertrauka ralyje“, – automobilio atsiradimo istoriją papasakojo Karolis.

Susipažinimas su BMW – Žemaitijos žvyrkeliuose

Žemaitijos ralyje Karolis startuos visiškai nepažinodamas automobilio. Sako, kad treniruočių režimu jam pavyko įveikti vos 20 km. Pravažiuoti daugiau neleido įvairios vis išlendančios smulkios bėdos. Į ralį lenktynininkas nori važiuoti sustyguotu automobiliu, tad visą savo laisvalaikį skyrė smulkių bėdų šalinimui.

Karolis Raišys grįžta į ralį su visais ratais varomu BMW M3
Foto: Asmeninins albumas

„Bandysiu trasoje suprasti kaip jis valdosi. Koks mūsų tikslas Žemaitijos ralyje? Net nemalonu sakyti, bet konkrečiai šiame – finišuoti. Noriu kuo labiau susipažinti su automobiliu ir kuo anksčiau pradėti greitėti“, – sakė Karolis, kuriam kelią diktuos šturmanas iš Latvijos Ilja Zakmans. Jie dviese jau važiavo istorinių automobilių raliuose, tačiau klasikiniame ralyje kartu susės pirmą kartą.

„Varžybose jau reikia važiuoti pasiruošus. Sezono eigoje norėčiau laimėti. Visi nori laimėti. Juk tam ir lenktyniaujame. Bet manau, man dar reikia pravažiuoti bent pusė ralio, kad suprasčiau apie ką eina kalba su šiuo automobiliu“, – savo požiūrį išdėstė K. Raišys.