„Škoda Fabia R5” į testus Rokiškio apylinkėse su aptarnaujančiu personalu atvyko iš Latvijos.

Kaimyninėje šalyje vadinamoji Širšė gerokai pasikeitė – dabar automobilio dizainas toks pats, kaip ir V. Žalos Dakaro „Mini“ bolido.

Rokiškyje testų dieną orai keitėsi itin dažnai – saulę keitė liūtis ir kruša, todėl kelių kilometrų trasa tapo itin slidi. Be to, trasoje buvo galima išvysti ir... ramiai vaikštinėjančias stirnas. Laimei, laukiniai gyvūnai išgirdę „Škodos“ variklio garsą spruko į miškus.

Neapsiėjo be nuotykių

V. Žala į klasikinio ralio bolidą sėdo po 8 mėnesių pertraukos. Todėl teko prisitaikyti ne tik prie senai liestos technikos, bet ir sudėtingos trasos. Viename iš posūkių ekipažas kliudė kelio ženklą ir nežymiai apgadino „Škodos“ priekinį bamperį.

„Vos išvažiavus į trasą pradėjo labai smarkiai lyti – kaip pirmam krikštui po 8 mėnesių pertraukos buvo gana įdomu. Jau 4 km automobilio priekiu kliudėme kelio ženklą – tiesiog neišvairavome. Bet nieko baisaus – kelio ženklas matyt buvo labai minkštas ir didelės žalos nepridarėme. Paskutinį kartą „Škodą“ vairavau prieš 8 mėnesius Druskininkuose, taip kad teko adaptuotis. Reikia pripažinti, kad Dakaro „Mini“ yra visiškai kitokia technika. Čia vairavimas daug aštresnis, daug didesnis greitis. Be to, informacijos srautas iš šturmano daug didesnis – ties kiekvienu posūkiu. Reikia iš naujo adaptuotis. Planuojame, kad ketvirtadienį prasuksime 20-30 km ir jau po truputį refleksai grįžta“, – po testų pasakojo V. Žala.

Teko adaptuotis

Šių metų Dakaro ralyje V. Žala su „Mini“ sensacingai laimėjo jau pirmąjį etapą. To padaryti nėra pavykę nė vienam Baltijos šalių atstovui. Dabar nuo Dakaro visureigio V. Žala vėl pratinasi prie klasikinio ralio technikos.

„Labai dideli kontrastai lyginant tai, ką turėjau sausio mėnesį dykumoje ir dabar. Reikia per save perlipti. „Škodoje“ yra indikatoriai, kada jungti aukštesnę pavarą. Iškart pasakiau, kad indikatoriai neveikia – vieną, antrą, trečią kartą atrodo variklį suku iki pat galimybių ribos, o pasirodo, dar galima sukti, kad jungti aukštesnę pavarą. Dakaro ir klasikinio ralio technika labai skiriasi. Kita vertus, labai smagu, kad važiavimas daug aštresnis – automobilis žemesnis, geriau remiasi. Jei ne liūtis būtų galima dar labiau pasismaginti. Matysime, kaip bus „Žemaitijos ralyje“. Gali būti, kad taip pat gausime lietaus. Gerai, kad adaptavomės prie šlapio paviršiaus“, – testais džiaugėsi V. Žala.

Penktadienį „Agrorodeo“ ekipas pervažiuos greičio ruožus ir susirašys kelio knygas.

„Turėsime 108 km greičio ruožų. Iš jūsų didžioji dalis bus įveikiami po du kartus. Realiai reikės susirašyti 50-60 km. Penktadienio vakarą dar laukia oficialus testas. Dabar svarbiausia prieš startą neprisidaryti daugiau nuotykių, o šeštadienį nuo pat ankstaus ryto lekiame“, – pasakojo V. Žala.

Po ilgos pertraukos į ralį grįžta buvęs Lietuvos čempionas Dominykas Butvilas. Skaičiuojama, kad iš viso šiais metais prie starto stos net 6 Lietuvos čempionai.

Šių metų „Žemaitijos ralis“ bus skirtas Tomui Savickui (1969-2019) atminti, kuris buvo vienas iš „Žemaitijos ralio“ įkūrėjų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)