O kuo gali pasigirti naujas „Renault Zoe“, kurio pirmtakas prieš kelis metus turėjo mūsų rinkoje talpiausią, 41 kWh akumuliatorių? Juk per tą laiką rinkoje konkurencija gerokai išaugo – atsirado nauji „Hyundai“, „Kia“, „Volkswagen“, „Peugeot“ ir kitų gamintojų elektromobiliai, tad ir 2012 metais debiutavusiam „Renault Zoe“ atėjo laikas iš esmės atsinaujinti.

Ką pernai jis ir padarė – atnaujinus išvaizdą pagaliau buvo sumontuoti šiuolaikiniai žibintai su LED technologija, iš esmės pasikeitė salono išvaizda, buvo įdiegtos naujos važiavimo pagalbos sistemos, multimedijos sistemoje atsirado interneto ryšys.

Bet visa tai – niuansai, palyginti su pora esminių naujienų. Pirmoji – tai dar talpesnis, net 52 kWh talpos ličio-jonų akumuliatorius, kuriame sukauptos energijos (matuojant labiau realybę atitinkančiu WLTP standartu) ir su 100 kW elektros varikliu turi užtekti nuvažiuoti 386 kilometrus (su 80 kW motoru nuvažiuojamas atstumas siekia 395 km). Jei sukti ratus tik mieste, gamintojas žada net 559 nuvažiuojamus kilometrus. Akivaizdu, kad tokį rezultatą pasiekti realiomis eismo sąlygomis neįmanoma, bet visgi potencialas atrodo įspūdingai.

Naujasis "Renault Zoe"
Foto: Jurgis Paplaitis

Galingesnę 100 kW arba 136 AG versiją bandžiau net du kartus – žiemos metu ir atšilus orams. Pirmasis mėginimas – važiuoti greitkeliu nuo Vilniaus centro iki Kauno centro ir atgal maksimaliu tuo metu leidžiamu 110 km/val. greičiu nepavyko. Norint palaikyti didesnį kaip 100 km/val. greitį, teko išjungti „Eco“ režimą, kuris tiesiog neleisdavo greičiau bėgėtis.

Tad koks važiavimas, tokie ir rezultatai – esant šlapdribai, su įjungtais valytuvais, veikiančia šildymo sistema ir važiuojant srauto greičiu, kuo labiau artėjau prie Kauno, tuo mažiau tikėjau, kad pavyks pasiekti Laisvės alėja ir apsisukus grįžti iki sostinės nei karto neapsilankius įkrovimo stotelėje.

Tad iš greitkelio išvažiavau ties pirma estakada prie Petrašiūnų ir, sumažinęs greitį, grįžau namo. Tiesa, net nebebuvau tikras ar pasieksiu Vilnių – teko elektromobilį papildomai įkrauti Vievyje (Elektrėnų įkrovimo stotelė buvo užimta, tad teko susitaikyti su elektromobilininkų gyvenimo realijomis, ieškant laisvos ar veikiančios įkrovimo vietos). Žinoma, verta paminėti, kad mokamos įkrovimo vietos dažniausiai būna laisvos, o ir stebėti įkrovimo vietų užimtumą padeda ne viena programa.

Naujasis "Renault Zoe"
Foto: Jurgis Paplaitis

Ir, kad jau užsiminiau apie įkrovimą viešose vietose, paminėsiu ir antrą svarbią naujieną – nuo šiol „Renault Zoe“ galima įkrauti ir naudojant nuolatinės srovės 50 kW greitojo krovimo jungtį. Tiesa, negaliu nepaminėti, kad konkretus bandomasis modelis tokia galimybe dėl neatnaujintos programinės įrangos negalėjo pasinaudoti, tad elektromobilį teko krauti naudojant 43 kW kintamos srovės jungtį.

O štai antrasis tolimo važiavimo bandymas buvo gerokai sėkmingesnis. Šįkart palikau „Eco“ režimą įjungtą, tad nuo Vilniaus iki Kauno greitkeliu ir ne didesniu kaip 105 km/val. greičiu važiavau nuo Vievio, atgal – pro Prienus ir Birštoną. Salono vėdinimo sistema buvo įjungta, važiavau sau įprastu savaitgalio kelionės tempu. Ir, prašau, rezultatas buvo visiškai kitoks – grįžus į Vilnių, odometras rodė nuvažiuotus 272 kilometrus, įkrovos likutis siekė 21% arba 80 km. Energijos sąnaudos buvo 13,3 kWh, kurios labai nekito ir važinėjant mieste savo įprastais maršrutais ir įprastu tempu.

Tad atsakymą į vieną klausimą aš tikrai sužinojau. Jei norite nuvažiuoti gamintojo žadamą atstumą, naudokitės „Eco“ režimu, nevažiuokite greičiau kaip 100 km/val. ir labai nesistengdami sau įprastu tempu su „Renault Zoe“ elektromobiliu nuvažiuosite iki 350 kilometrų. O pritaikius įvairias taupaus važiavimo gudrybes – ir dar daugiau.

Tačiau atsakymo į antrą klausimą kol kas neturiu. Žinoma, tai klausimas apie kainą. Kai maža B segmento dydžio (maždaug 4 metrų ilgio automobiliai) miesto mašina kainuoja nuo daugiau nei 30 000 eurų, tai čia net ir naujų elektromobilių įsigijimui siūloma 4000 eurų kompensacija neatrodo labai patraukliai. Ypatingai jei automobilį naudoti asmeniniams poreikiams, kasmet mieste nuvažiuojant 10-15 000 kilometrų.

Akivaizdu, kad daugiau nei dvigubai brangesniam automobiliui nei to paties dydžio modeliai su vidaus degimo varikliais itin didelę kainos dalį sudaro akumuliatorius. Ir klausimas, ar reikalingas tokio dydžio akumuliatorius mažam miesto elektromobiliui? Nors, kitą vertus, smagu žinoti, kad šiuo elektromobiliu gali ne tik sukiotis mieste, važiuodamas nuo rozetės iki rozetės, bet ir be didelių kompromisų leistis į tolimą kelionę. O kaip manote jūs?

Daugiau apie naują „Renault Zoe“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.