Daugelis dalyvių šios dienos laukė tarytum kokio išsigelbėjimo. Tiesa, bent truputį atsipalaiduoti sau gali leisti tik gamyklinių ar turtingesnių privačių komandų atstovai, kurių techniką prižiūri gausūs būriai mechanikų ir kito pagalbinio personalo. Kitiems lemta plušėti patiems...

Įveikti jau 4838 kilometrai – didesnioji dalis distancijos, tačiau liko dar 4205 kilometrai sunkios kovos su smėlio kopomis, akmenuotais slėniais, karščiu, nuovargiu, gendančia technika...

Nors ir turime lyderius bendrojoje įskaitoje ar bent jau pagrindinius pretendentus į nugalėtojus, Dakaro maratone niekas negali būti tikras savo pergale iki tol, kol kerta finišo liniją. Tai galėtų patvirtinti ir šiemet kol kas pirmaujantis Stephane'as Peterhanselis, prieš kelis metus taip pat buvęs lyderiu, tačiau viename iš paskutinių etapų pramušęs savo „Mitsubishi“ radiatorių ir taip atidavęs pergalę komandos draugui Hiroshi Masuokai. Daugelis tikriausiai pamiršo ir tai, kad Jutta Kleinschmidt 2001-aisiais į paskutinį 25 kilometrų ilgio, daugiau žiūrovams skirtą, greičio ruožą išvažiavo būdama trečia bendrojoje įskaitoje, tačiau tapo nugalėtoja (Jeanas-Louis Schlesseras, tuo metu buvęs antras, neleistinai blokavo lyderio Hiroshi Masuokos automobilį, priversdamas padaryti avariją ir prarasti nemažai laiko, o pats buvo už tokį poelgį diskvalifikuotas).

Todėl visa kova šiemet dar priekyje, tuo labiau, kad atstumai tarp lenktynininkų kai kuriose kategorijose sunkiai suvokiami. Lucą Alphandą („Mitsubishi) nuo lyderio komandos draugo Stephano Peterhanselio, pravažiavus beveik 5000 kilometrų skiria tik 32 sekundės... Ginielis De Villiersas su „Volkswagen“ atsilieka tik 26 minutėmis ir 16 sekundžių. Motociklininkų tarpe du ispanus Marcą Comasą (lyderis) ir Isidre'ą Esteve'ą Pujolį skiria 6 minutės ir 23 sekundės. Netgi avariją patyręs ir susižeidęs Cyrilis Despres (ketvirtoji vieta), atsiliekantis beveik 27 minutėmis, dar turi visas galimybes pakartoti pernykštį triumfą.

Atrodė, kad niekas nebegalės sustabdyti šešis pirmuosius etapus laimėjusio Vladimiro Čagino su „Kamaz“ sunkvežimiu. Tačiau sustabdė... Ir sustabdė pati gamta, vėl įnešdama intrigos ir šioje dalyvių kategorijoje. Užteko porą kartų užklimpti smėlyje (o ištraukti kelias tonas sveriantį monstrą prireikia valandos ar net kelių) ir iš turėtų dviejų su puse valandų pranašumo liko tik 30 minučių ir 32 sekundės, tad Firdausas Kabirovas, kol kas užimantis antrąją vietą, dar gali nesunkiai tapti nugalėtoju antrus metus iš eilės. Galimybės laimėti neprarado ir Hansas Stacey su „MAN“, besibraunantis į „Kamaz“ dvikovą.

Puikiai sekasi mūsų kaimynams latviams. Janis Vintersas su „KTM“ markės motociklu užima 19-ąją vietą, atsilikdamas nuo M.Comaso 4 valandas 26 minutes ir 7 sekundes. Maris Saukanas su „Oscar“ bagiu 18-as ir lyderiui S.Peterhanseliui pralaimi 8 valandas 27 minutes ir 7 sekundes.

Automobilių tarpe panašu, kad dėl nugalėtojo vardo kovos „Mitsubishi“, „Volkswagen“ bei „Schles-Ford-Raid“. Gaila, kad ralis jau pasibaigė puikiai lenktyniavusiems Robby Gordonui su „Hummer“ bei Nasserui Al Attiyah su „BMW“. Iki pirmojo trejeto kol kas toli „Nissan“ vairuojančiam Carlosui Sousai, Matthiasui Kahlei su „Honda“ bei Guerlainui Chicheritui su „BMW“ – užimdami atitinkamai 9-11-ąją vietas jie yra greičiausi savo „markių“ atstovai.

Tarp motociklų vienvaldis lyderis – „KTM“. Davidas Fretigne, važiuojantis galingumu lyderiams nusileidžiančią dviem ratais varoma „Yamahą“, bendrojoje įskaitoje užima tik 12-ąją vietą. Thierry Bethys su „Honda“ – penkioliktas.

Sunkvežimių kategorijoje skandalingai dar prieš startą pašalinus pagrindinius konkurentus iš „DAF“, kaip ir kelis pastaruosius metus pirmauja „Kamaz“ atstovai. Jiems bandantys prilygti „Tatra“ bei „MAN“ ekipažai kartai atrodo lyg važiuojantys žemesnėje lygoje.

Liko dar septyni etapai, septynios dienos kovos. Vieni kovos tam, kad galėtų vadintis nugalėtojais ar prizininkais, kiti – tam, kad galėtų didžiuotis savimi, įveikę alinantį maratoną. Visiems dalyviams belieka palinkėti sėkmės.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.