Nesikeičianti starto vieta šįkart liks tik viena iš nedaugelio sąsajų su varžybomis, vykusiomis anksčiau. Pasak renginio organizatorių, šeštasis kasmet vykstantis elektromobilių renginys keičiasi neatpažįstamai. Pirmiausia, jo dalyviai bus priversti pamiršti tradiciniu tapusį maršrutą Vilnius-Palanga, o nugalėtoju bus paskelbtas ekipažas, pirmas finišavęs Druskininkuose.

Šiais metais į kelionės tikslą varžybų dalyvius ves ne tiesioginis maršrutas. Priklausomai nuo elektromobilio baterijos talpos, ateities transporto entuziastai privalės kuo greičiau nuvažiuoti 300 arba 500 kilometrų atstumą, pakeliui aplankydami gražiausias ir įdomiausias Lietuvos vietas.

2015-aisiais, kai šios lenktynės prasidėjo, šalyje nebuvo nė 10-ties elektromobilių įkrovimo stotelių ir tik nedaugelis tikėjo, jog šia transporto priemone įmanoma pasiekti Palangą, o dabar elektromobiliais galima nuvažiuoti į beveik bet kurį Lietuvos kampelį.

Pernai žinomas lenktynininkas Vaidotas Žala ir „Ignitis“ generalinis direktorius Darius Montvila su „Hyundai Kona Electric“ įveikė atstumą tarp Vilniaus ir Palangos per 3,28 val. be jokio sustojimo.

Elektromobilių lenktynės
Foto: Organizatorių archyvas

„Šiandien Lietuvoje turime 111 viešųjų greito įkrovimo stotelių, iš kurių kiek daugiau nei pusė – 60 priklauso „Ignitis ON“, – sako bendrovės e-mobilumo projektų vadovas Andrius Šeršniovas. – Dauguma elektromobilių įkrovimo stotelių – 70, kaip ir dera, yra Vilniaus mieste, kurio gatvėmis važinėja ir daugiausia elektromobilių.“

Tačiau įkrovimo stotelių plėtra Vilniumi tikrai neapsiribos, tikina A. Šeršniovas besididžiuojantis, jog įmonės tinkle įkraunama elektros energija yra pagaminta Lietuvos hidroelektrinėse ir vėjo jėgainių parkuose. Tokiu būdu užtikrinama, jog elektromobiliais jų turėtojų nuvažiuoti kilometrai yra tikrai „žali“, visiškai neteršiantys gamtos ir padedantys tausoti aplinką.

„Vilniaus miesto projektas buvo mūsų pirmojo plėtros etapo dalis, o jau šiemet planuojame atidaryti įkrovimo stoteles ir kituose Lietuvos miestuose, visų pirma didžiuosiuose – Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir kituose, – sako A. Šeršniovas. – Taigi, keliauti šia transporto priemone bus dar patogiau, ypač kai kituose plėtros etapuose atsiras itin didelės galios (150 kW ir daugiau) įkrovimo stotelės, kuriose įsikrauti elektromobilį bus galima vos per keliolika minučių.

Elektromobilis – tai ne tik gerokai pigesnės ir patogesnės, bet ir ekologiškos kelionės, ir dar neatrastas pažinimo džiaugsmas, kurį, kaip tikisi elektromobilių varžybų organizatoriai, patirs ir šio renginio dalyviai.

„Darna su gamta, atsakingas vartojimas ir ekologija daugeliui keliautojų tampa vis svarbesni, todėl rūpestis tvarumu neaplenkia ir turizmo sektoriaus, – sako „Keliauk Lietuvoje“ vietinio turizmo rinkos ekspertė Neringa Sutkaitytė. – Tai ne tik „švarus“, aplinką tausojantis būdas keliauti, kurį visokeriopai skatiname. Elektromobiliai leidžia tyrinėti miestus ir miestelius, netrikdant gyventojų ramybės, o gamtoje nedrumsti nusistovėjusios tvarkos – negąsdinti gyvūnų ir netrukdyti ilsėtis kitiems lankytojams.“

Pasak N. Sutkaitytės, turizmo sektoriaus atstovai džiaugiasi, kad elektromobilius dabar galima regėti ne tik didmiesčių gatvėse, bet ir ilgesnėse kelionėse. Juk Lietuvoje yra daugybė vietų, kurias galima lengvai pasiekti šia transporto priemone. Tai apžvalgos bokštai, dvarai, tiltai, piliakalniai.

Elektromobiliu galima atvykti ir į įspūdingą istoriją saugantį Pažaislio vienuolyną, nesunku rasti kelią į unikalią augmeniją ir gyvūniją turintį Žuvinto biosferos rezervatą, taip pat magiškąją Merkinės piramidę ir tūkstančius kitų Lietuvos kampelių.

„Tikimės, kad šios varžybos leis jų dalyviams ne tik iš naujo atrasti Lietuvą, bet ir paskatins dar daugiau turistų leistis į nuotykius, draugiškus aplinkai ir žmonėms“, - sako N. Sutkaitytė.