Žinoma, šioje trijulėje pats aktualiausias modelis yra „R 1250 GS Adventure“ – vienas populiariausių visų laikų kelioninių motociklų. Tačiau jis turi tokią pačią naują širdį kaip ir trumpesnėms kelionėms pritaikytas rodsteris „BMW R 1250 R“ – būtent šią versiją aš ir bandžiau (dar yra „Sports Touring“ modelis RS su aerodinaminiais oro aptakais).

Atsisėdus ant motociklo pirmiausiai į akis krenta skaitmeninis prietaisų skydelis – 6,5 colių skersmens spalvotas ekranas su kairėje vairo pusėje esančiu pasukamu ir į šoną paspaudžiamu „Multi-Controller“ valdikliu, kuris atsakingas už visas meniu parinktis. O parinkčių čia tikrai daug – standartinėje versijoje yra stabilumo kontrolė, du važiavimo režimai, papildomoje įrangoje – ir reguliuojama pakaba, dinaminė stabdžių ir traukos kontrolė, reguliuojami važiavimo režimai – viskas apsiriboja tik tuo, kiek papildomai šiai įrangai norite išleisti pinigų.

Naujas "BMW R 1250 R" motociklas

Bet didžiausia šio motociklo žvaigždė yra variklis – vandeniu aušinamo opozicinio motoro darbinis tūris padidėjo nuo 1170 iki 1254 cm3, galia išaugo nuo 125 AG iki 136 AG, o sukimo momentas – nuo 125 Nm iki net 143 Nm. Šiame variklyje pirmą kartą serijiniuose BMW motocikluose buvo panaudota „ShiftCam“ technologija – variklis turi pastumiamus paskirstymo velenėlius, kurių skirtingo dydžio kumšteliai reguliuoja įsiurbimo vožtuvų atidarymą. Be to, patys įsiurbimo vožtuvai (po 2 kiekvienam cilindrui) yra atidaromi nesinchroniškai, taip sukuriant efektyviau sudegantį mišinį.

Pradėjus važiuoti suabejoju šio motociklo paskirtimi – lyg ir „nuogas“ rodsteris, bet vertikali sėdėjimo padėtis labiau primena kelioninį motociklą. Tad mieste riedu oriai lyg į kelionę aplink pasaulį išsiruošęs nuotykių ieškotojas – sėdžiu patogiai, matau gerai... Bet vos tik išvažiuoju į Panevėžio greitkelį, visą mano orumą nupučia vėjas. O juk važiuoju tik šiek tiek didesniu nei 100 km/h greičiu.

Akivaizdu, kad sėdėjimas tiesia nugara ir simboliškas priekinis „bikini“ aptakas yra nesuderinami dalykai – prigulu prie vairo, bet galvoje vis dar tas pats klausimas neduoda ramybės – kokiems galams reikalingas toks motociklas, nuo kurio vairo pučia vos pasiekus didesnį greitį?

Ogi vingiuotiems keliams. Kai išsuku į nuo Širvintų link Molėtų vedantį vingiuotą kelią, man pagaliau atsiveria „R 1250 R“ esmė – štai kur jo paskirtis. Vingiuoti ir greiti keliai, kuriuose žemas opozicinio variklio svorio centras leidžia mesti iššūkį fizikos dėsniams – sunku patikėti, koks gali tapti manevringas mieste atrodęs per sunkus, o greitkelyje – per mažai aerodinamikos turintis rodsteris.

Kūnas – į priekį, rankos – plačiai (beje, vairas nėra pernelyg platus, tad mieste sankryžose pravažiuoti tarp mašinų nėra problemų), minkštoji dalis – tolyn atgal. Ir lieka grynas malonumas, kurį galima tęsti neužsukant į degalinę beveik 300 kilometrų. Net ir važiuojant tikrai sportiškai, degalų sąnaudos neviršijo 7 l, o benzino bako tūris čia siekia 18 l.

Tad pats nepastebėjau kaip bandydamas skirtingus važiavimo režimus ir reguliuojamos pakabos nustatymus, išvažinėjau visą degalų baką ir turėjau grąžinti motociklą – teko jį išsiprašyti kitai dienai ir šįkart apsiriboti Vilniaus apylinkėmis, kad spėčiau kažką papasakoti ir parodyti.
Daugiau apie „BMW R 1250 R“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„BMW R 1250 R“ techniniai duomenys

  • Variklis: 1254 cm3
  • Variklio galia: 100 kW (136 AG) prie 7 750 aps./min
  • Variklio sukimo momentas: 143 Nm prie 6 250 aps./min
  • Degalų bako talpa: 18 l
  • Svoris su degalais: 239 kg
  • Įsibėgėjimas: 0-100 km/h 3,4 s
  • Maks. greitis: daugiau kaip 200 km/h
  • Degalų sąnaudos (WMTC): 4,75 l / 100 km
  • Sėdynės aukštis: 820 mm (pasirenkamai galimas nuo 760 iki 840 mm)
  • Kaina: Nuo 14 650 eurų