„Norint progresuoti bet kokioje veikloje labai svarbu suprasti esamą situaciją, – pasakoja Lietuvos drifto čempionato organizatorius Linas Ramoška. – Žinant, kur esi, kokios tendencijos aktualios bendruomenėje, gali geriau formuoti tikslus ateičiai, juos priskirti tam tikroms interesų grupėms, tad prieš pradėdami 2020 metų sezoną, nusprendėme pasitikrinti kur esame dabar – taip atsirado „Didysis Lietuvos drifterių surašymas“.“

Socialinio tinklo „Facebook“ grupės „Lietuvos drifto bendruomenė“ nariai buvo paprašyti atsakingai užpildyti anketą ir atsakyti į klausimus: nurodyti savo vardą, pavardę, bei kontaktinį elektroninį paštą, toliau buvo klausiama apie turimo automobilio variklį, jo galingumą, bolido saugos įrangą, bei važiavimo patirtį.

Išsiaiškino, kokią techniką valdo Lietuvos drifteriai – nustebino ir jų skaičius
Foto: Organizatorių archyvas

„Anketą užpildė 253 žmonės – galima teigti, jog šiai dienai turime būtent tiek aktyvių dalyvių, – tęsia L. Ramoška. – Kaip rodo grafikai, populiariausias variklis šalyje yra atmosferinis, šešių cilindrų. Tai gana natūralu, nes tai prieinamiausias ir pakankamai galingas variklio komplektas, norint pradėti važiuoti. Antras pagal populiarumą pasirinkimas – tie patys šeši cilindrai, tik jau „padabinti“ turbokompresoriumi. Šis rezultatas kiek nustebino, nes varžybose matome labai didelį kiekį aštuonių cilindrų variklių, tačiau remiantis nugalėtojų praktika, pastarieji užima tik trečią vietą.“

Galima nuspėti, jog dažniausiai išvystomas variklio galingumas Lietuvos drifto padangėje yra tarp 150 ir 250 arklio galių – būtent tiek ir generuoja populiariausi atmosferiniai šešių cilindrų varikliai. Apklausos organizatorius maloniai nustebino faktas, jog net 23 žmonės deklaravo, jog jų automobiliai išvysto daugiau nei 500 arklio galių – prie jų prijungus tuos 28, kurie deklaravo po variklio gaubtu turintys tarp 350 ir 500 arklio galių, galima tikėtis šviesios ateities PRO lygos varžyboms.

Išsiaiškino, kokią techniką valdo Lietuvos drifteriai – nustebino ir jų skaičius
Foto: Organizatorių archyvas

„Maloniausiai nustebino faktas, jog 70 respondentų arba daugiau nei ketvirtadalis nurodė, jog jų automobilyje sumontuoti pilnos konfigūracijos saugos lankai ir kita profesionali saugumo įranga, – džiūgavo Linas. – Iš mūsų organizuotų grupinių saugumo įrangos pirkimo akcijų žinome, jog daugiau kaip penkios dešimtys Lietuvos pilotų yra įsigiję tinkamą šalmą ir „H.A.N.S.“ – kaklo apsaugą – šis duetas būtinas norint dalyvauti PRO lygos varžybose, tačiau pilotai rodo savo sąmoningumą ir saugumu rūpinasi ir važiuodami žemesnės lygos varžybose ar treniruotėse. Iš esmės surašymas mums parodė, jog turime daugiau dirbti su „Semi–PRO“ lygos dalyviais padedant jų kelionei į aukščiausią lygą: technikos yra, ji saugi ir pakankamai galinga, saugumo įrangos apsaugant kaklą, galvą taip pat yra, tereikia daugiau treniruočių, daugiau paskatinimo ir manau su laiku galėsime džiaugtis lietuvišku TOP32 PRO lygoje.“

Surašyme gautą informaciją varžybų organizatoriai jau panaudojo: kreipėsi į visus, kurie nurodė, jog turi automobilį su pilnais saugos lankais ir paklausė: galbūt metas išbandyti „Liqui Moly UpHill Drift“ trasą Kačerginės „Nemuno žiede“. Nors susidomėjusių būta nemažai, kol kas priimtas sprendimas tokį renginį paruošti sezono pabaigoje.

„Dalyviai nuogąstauja, jog imdamiesi sunkiausios trasos Lietuvoje testų sezono pradžioje, kelia pavojų kitoms varžyboms – kaip žinia, Kačerginė nėra atlaidi klaidoms ir saugos lankai tokiai veiklai reikalaujami ne veltui, taip nusprendėme palaukti sezono pabaigos, kai, nutikus didesnei nelaimei, dalyvis turėtų visą žiemą automobiliui atstatyti. Bet ši mintis toliau sukasi mūsų galvose ir tikrai išvys dienos šviesą“, – dalinosi organizatorius pridėdamas, jog ateityje apklausą žadama tobulinti ir išsiaiškinti kokiuose miestuose gyvena daugiausiai sportininkų, koks jų amžius ir panašią, varžybų planavimui padedančią, informaciją.

Nors surašymas ir buvo atliekamas elektroninės apklausos pagalba, organizatoriai jau spėjo suprasti, jog jos rezultatai labai artimi tiesai – paskelbus registraciją į balandžio 4–ąją Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome vyksiančią sezono atidarymo šventę – „Autoplius Drift Matsuri“, per mažiau nei 12 valandų sulaukta 163 paraiškų. Toks aktyvumas sukėlė galvos skausmo organizatoriams – mokymo centro parkinge sunkiai telpa daugiau nei šimtas automobilių, tad pasirinkę nuliūdinti dalyvius, kurie turi mažiausiai patirties tokio tipo renginiuose, organizatoriai atrinko 120 pilotų, kurie turi pakankamai patirties pirmąjį balandžio šeštadienį šturmuoti šalia Kuršėnų įsikūrusį autodromą.

Renginys šiemet dar labiau auga ir savo šventinį fejerverką iššauti žada jau sutemus, fone ūžiant 120 sportininkų gausmui. Platesnę informaciją apie renginį galima rasti čia.