Žinoma, išvaizdos taip pat neišeina nepaminėti – naujo dizaino „Peugeot“, pradedant „3008“ ir „5008“ modeliais, nauju „508“ ir nuo šiol – ir „2008“, yra išties ryškūs ir atkreipiantys į save dėmesį įdomiomis detalėmis. Bet kaip ir kitose srityse, dažniausiai tai – skonio reikalas, o „Peugeot 2008“ gali pasiūlyti kai ką žymiai daugiau.

Kalbu apie jo gamybai naudojamą platformą – „CMP“ transformuojama konstrukcija nuo pat pradžių buvo kuriama ne tik automobiliams su vidaus degimo varikliais, bet ir elektros pavara. Žinoma, šiandien elektromobiliais jau nieko nenustebinsi, bet visgi tą patį „Peugeot 2008“ – pirmąjį gamintojo vien tik elektra varomą SUV – galima rinktis tiek su tradiciniais motorais, tiek ir su elektros varikliu. Iš segmento konkurentų bent jau kol kas toks yra tik „Hyundai Kona“ modelis.

Todėl norint atskirti įprastą versiją nuo elektrinės, reikia žinoti į kur žiūrėti. Didžiausias skirtumas – ne papildomi žymėjimai ant kėbulo, skirtingo atspalvio logotipas, bet vientisos priekinės grotelės, nudažytos kėbulo spalva. Akivaizdu, kad priekinės grotelės elektromobiliui nereikalingos, o jei jau kalbame apie aušinimą, tai čia kur kas aktualiau akumuliatorių temperatūra – reikiamą lygį palaiko kondicionavimo sistema.

Pačių akumuliatorių talpa siekia 50 kWh, o su jais gamintojas žada didesnį kaip 300 km nuvažiuojamą atstumą – testo metu to patikrinti nepavyko, bet pagal energijos sąnaudas ir labai savęs nevaržant visai realu įveikti iki 250 kilometrų. Elektra varoma versija palaiko iki 100 kWh galios įkrovimą, naudojant buitinius įkroviklius įkrovimas užimtų nuo 5 iki 8 valandų.

Palyginti su įprastomis versijomis, važiuojant elektromobiliu juntamas papildomas 300 kilogramų akumuliatorių svoris, tačiau kaip ir kituose „Peugeot“ modeliuose smagiai suderinta vairo sistema ir pakaba, kartu su 100 kW elektros varikliu ir maksimaliu sukimo momentu visame diapazone, leidžia mėgautis vairavimo malonumu.

Žinoma, su sąlyga, kad kelias gana lygus, kadangi kaip ir su kitais naujais „Peugeot“, važiuojant per dideles duobes stiprūs smūgiai praneša apie pasiektas pakabos eigos ribas – pakaba neatleidžia didelių kelio nelygumų. Tačiau jei nesirinkti bekelės lenktynių greičio ruožų, automobilis, tuo labiau varomas elektra, džiugina komfortišku ir tyliu važiavimu.

Naujasis "Peugeot 2008"
Foto: Gamintojo archyvas

Gaila tik, kad kol kas neskelbiama elektrinės versijos kaina. Žinoma, ji bus nemaža – bendraplatformis „e-208“ kainuoja nuo 28 900 eurų, tad SUV ji išaugs dar kokiais 3000 eurų.

Brangu, tad populiariausios versijos bus su benzininiais varikliais – visi jie yra trijų cilindrų 1199 cm3 darbinio tūrio, kurių galia siekia nuo 110 iki 155 AG (beje, galingiausias motoras „208“ hečbekui net nesiūlomas) – optimalus pasirinkimas būtų 130 AG versija, komplektuojama su mechanine arba, kas kur kas aktualiau važinėjant mieste, automatine aštuonių greičių pavarų dėže. Tiesa, visgi turiu pastebėti, kad konkurentų siūlomos dviejų sankabų transmisijos, palyginti su tradiciniu PSA koncerno hidrauliniu automatu, pavaras perjungia greičiau ir užtikrina netgi mažesnes degalų sąnaudas nei versijos su„mechanika“.

Daugiau apie naują „Peugeot 2008“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.