Tikriausiai nė nereikia minėti, jog „Taycan“ jau iš pirmo žvilgsnio atrodo įspūdingai. Elektromobilio kėbulas aptakus, tačiau yra ir ryškesnių linijų. Pirmiausia eksterjere dėmesį atkreipia atpažįstami priekiniai žibintai ir šalia jų esančios oro įsiurbimo angos. Būtent pastarasis elementas buvo vertinamas skirtingai – vieniems tai patiko, kiti svarstė, ar to buvo galima išvengti.

Dėmesys kiekvienai detalei

Kaip aiškino automobilį projektavę inžinieriai, jau pirmieji elektromobilio eskizai leido suprasti, kad tokių angų išvengti nepavyks. Dėl oro angų priekiniame buferyje ir sparne bei aptakių formų, oro pasipriešinimas buvo žymiai sumažintas, be to, jos leidžia išlaikyti automobilį prispaustą prie žemės, kas sportiniam modeliui – ypač svarbu. Inžinieriai paskaičiavo, jog „Turbo S“ ir „Turbo“ modelių oro pasipriešinimo koeficientas atitinkamai yra 0,25 ir 0,22.

„Porsche“ inžinieriai pasakojo, jog tokie elementai, kaip lenkta stogo linija ir atpažįstamos žibintų formos buvo pasirinktos siekiant išlaikyti autentiškumą, tačiau šiokių tokių skirtumų lyginant su vidaus degimo variklius turinčiais modeliais elektromobilis turi. Ir tai ne tik elektros pavara. Pavyzdžiui, automobilio gale esantis „Porsche“ užrašas – melsvos, elektros, spalvos.

Unikalu ar neapgalvota?

Įsėdus į automobilio vidų taip pat galima pasidžiaugti, kad automobilio užvedimo mygtukas, kaip įprasta „Porsche“, yra kairėje. Žinoma, kitaip nei nauji gamintojo modeliai, „Taycan“ užvedamas ne rakteliu – jo variklis tikrąja šio žodžio prasme įsijungia.

Modelio pristatymo Prahoje metu nemažai diskusijų sukėlė elektromobilio pavarų perjungimo svirtis, įtaisyta prietaisų skydelio dešinėje. Vieni teigė, kad taip buvo atlaisvintas porankis, kiti peikė, jog maža pavarų perjungimo svirtelė – pasityčiojimas.

Aurimas Meliauskas, „Porsche“ pardavimų skyriaus vadovas, aiškino, kad šis sprendimas buvo perimtas iš legendinio „Porsche 918 Spyder“ modelio, kuris pasirodė dar 2013 m. Jis išdavė, kad būtent šis modelis „uždavė“ toną ir kai kuriems „Taycan“ elementams.

Automobilio viduje iš viso yra keturi ekranai – prietaisų skydelis bei dar trys, skirti klimato kontrolės, multimedijos bei kitiems nustatymams. Tiesa, dar vienas ekranas skirtas sėdinčių gale komfortui. Inžinieriai džiaugėsi, jog „Taycan“ pirkėjai galės pasirinkti, kad priekyje sėdintis keleivis turėtų atskirą ekraną, kuriame galės ne tik valdyti multimediją, tačiau ir žiūrėti patinkančias laidas ar serialus.

Porsche Taycan
Foto: Gamintojo archyvas

Skaičių magija

Nors pristatymo metu galimybių išbandyti modelį nebuvo, gamintojo deklaruojami skaičiai kalba patys už save. „Taycan“ galia – 460 kW, tačiau tada, kai veikia starto kontrolės sistema, „Turbo S“ versija generuoja 560 kW galią ir 1050 Nm sukimo momentą, o „Turbo“ versija – 500 kW ir 850 Nm. Tokie parametrai automobiliui iki 100 km/val. leidžia atitinkamai pagreitėti per 2,8 sek. ir 3,2 sek. Maksimalus automobilio greitis – 260 km/val.

Automobilyje sumontuoti du elektros varikliai – priekyje ir gale. Abejose šio modelio versijose taip pat montuojama dviejų laipsnių pavarų dėžė, o tai elektromobilio efektyvumą padidina ne tik pajudant iš vietos, bet ir pasiekus didesnį greitį. Elektromobilio dugne inžinieriai išdėstė 93,4 kWh talpos ličio jonų baterijas, kurios „Turbo S“ modeliui leidžia nuvažiuoti 388–421 km, o „Turbo“ versijai – 381–450 km.

Gamintojas deklaruoja, jog naudojant 11 kW galios kintamąją elektros srovę, bateriją nuo 0 iki 100 proc. galima įkrauti per 9 valandas, o naudojant nuolatinę 50 kW galios elektros srovę nuo 5 iki 80 proc. baterija prisipildys per 93 minutes. Tiesa, gamintojas siūlo pasinaudoti ir „Porsche“ įrengtomis krovimo stotelėmis, kuriose bateriją galima įkrauti naudojant 270 kW galią. Taip nuo 5 iki 80 proc. baterija optimaliomis sąlygomis įkraunama per 22,5 min., o papildomus 100 km galima nuvažiuoti po 5–5,5 min. įkrovos. „Turbo“ versija 100 km sunaudoja 23–26,7 kWh, o „Turbo S“ – 24,5–25,7 kWh.

Porsche Taycan
Foto: Gamintojo archyvas

Visiems, tačiau kiekvienam atskirai

Nors „Taycan“ įkrovimo jungtys yra iš abiejų pusių, gamintojas nusprendė, kad greito krovimo jungtis bus viena – keleivio pusėje. Inžinieriai aiškino, jog labai svarbu ir tai, jog skirtingoms rinkoms skirtuose automobiliuose skirsis ir įkrovimo jungtys, o tai reiškia, kad iš Jungtinių Amerikos Valstijų atvaryto automobilio Europos įkrovos stotelėse pakrauti nepavyks.

Elektromobiliai kai kuriems asocijuojasi su tyla, tačiau gamintojai jau rūpinasi, kad kiti eismo dalyviai galėtų išgirsti artėjantį automobilį. „Taycan“ nėra išimtis. Gamintojas pasirūpino, kad elektromobilis greitėdamas skleistų garsą, kuris tikrai neprimena vidaus degimo variklių garso, tačiau leidžia įsivaizduoti, kaip dirba elektros varikliai.

Automobilio ilgis – 4963 mm, plotis – 1966 mm (su veidrodėliais 2144 mm), ratų bazė – 2900 mm. Automobilio aukštis „Turbo“ versijoje – 1381 mm, o „Turbo S“ šiek tiek žemesnis – 1378 mm. Atitinkamai skiriasi ir automobilio svoris – 2305 kg bei 2295 kg.

Lietuvoje automobilio kaina prasideda nuo 106722 eurų su PVM.