Pirmame čempionato etape Kinijoje lietuvis nedalyvavo. Ten komanda užėmė antrą vietą. Likus kelioms dienoms iki antrojo etapo Australijoje, vienas iš RWR komandos pilotų pranešė, kad toliau lenktyniauti negalės. Gavęs paskutinės sekundės kvietimą, Gustas skubiai išskrido į Australiją ir ten šventė įspūdingą pergalę, kuri padėjo komandai pakilti į LMP2 AM automobilių klasės lyderio poziciją. Padedant „Dynami:t“, „Degarda“, „Manvesta“, „AutoAkstė“, „Irseva“ ir kitoms Lietuvos įmonėms pavyko surinkti reikiamą biudžetą ir išvykti į trečią čempionato etapą Sepange.

O čia lenktynės buvo tikrai beprotiškos. Į startą stojo 24-i keturių klasių automobiliai. Lietuvio vairuotas LMP 2 AM kategorijos „Ligier“ yra priskiriamas antrai pagal greitį klasei po LMP2. Koks skirtumas tarp šių automobilių? LMP2 AM pagaminti iki 2017 metų. Tada keitėsi Le Mans techniniai reikalavimai ir buvo sukurti dar galingesni ir greitesni LMP2.

LMP3 klasės automobiliai lėtesni už LMP2 AM, o GT klasės „Ferrari“, „Porsche“ ar „Aston Martin“ yra patys lėčiausi, kad ir kaip keistai tai nuskamba. Visi startuoja kartu, visi vieni kitiems trukdo. Tačiau tik 75 procentus keturių valandų lenktynių įveikusios ir būtinai finišo liniją kirtusios komandos yra klasifikuojamos ir gauna vertingus taškus. Į Sepangą neatvyko „ARC Bratislava“ ir RLR komandos, tad LMP2 AM klasėje Malaizijoje startavo 2 komandos, bet tai nei vienai nereiškė garantuoto podiumo, nes trasoje dar iki starto prasidėjo Holivudo verta drama.

Iki lenktynių pradžios likus 15 minučių, trasą užgriuvo didžiulė audra. Startas buvo perkeltas pusvalandžiui, tačiau lietus nesiliovė. Dar blogiau, galingi žaibų išlydžiai sugadino teisėjų naudojamas lenktynių stebėjimo kameras. Neveikiant joms, startuoti neįmanoma, nes varžybų vadovas negalėtų užtikrinti, kad atsitikus nelaimei, gelbėjimo tarnybos sureaguos laiku ir saugiai. Betaisant sugadintas sistemas praėjo 2 valandos ir tik tuomet, jau prietemoje, lenktyninių automobilių motorai buvo užvesti.

Iškart po starto Gusto komandos draugas gavo baudą, nes dar prieš starto liniją aplenkė lėtesnį varžovą. Teko sugaišti laiko lėtai pravažiuojant aptarnavimo zona, tačiau pirmą vietą išsaugoti pavyko. Pirmasis pusvalandis praėjo gana ramiai, tačiau tada priimamas sprendimas keisti lietui skirtas padangas į sausai trasai tinkamas „Slick“. Sustojimo metu buvo pilami degalai, keičiamos padangos ir Cody vėl išvažiavo į trasą, tačiau neįveikęs pusės rato išlėkė į žolę, kur užstrigo kelioms minutėms.

Gustas Grinbergas Le Mano lenktynėse Malaizijoje
Foto: Komandos archyvas

Kai pagaliau pavyko išsikapstyti varžovai jau buvo nutolę. Cody grįžo į boksus, kur automobilį perdavė Gustui. Vis tik čia taip pat nebuvo apsieita be dramos. Nors Gustas visuomet turi būti pasiruošęs sėsti į automobilį, įprastai komanda apie tai perspėja bent prieš porą minučių. Tiek laiko užtenka užsidėti šalmą bei pasiruošti kitą įrangą. Bet šįkart kilo panika, nes automobilis aptarnavimo zonoje kurį laiką stovėjo tuščias.

Mechanikams padedant Gustas buvo tiesiog įgrūstas į ankštą kokpitą ir palestas vytis konkurentų. Stresas, pusiau šlapia trasa verčia važiuoti labai atsargiai. Nors Gustas greitėjo – varžovai buvo greitesni ir tolo. Apsipratęs lietuvis pradėjo spausti ir vytis konkurentus, kuriems atėjo laikas keisti vairuotojus ir pilti degalus. Per tą laiką Gustas sugebėjo dar pagreitėti ir pagaliau vėl išsiveržia į lyderio poziciją.

Po beveik dviejų valandų lenktynių, Gustas grįžo į boksus, perdavė automobilį Cody, tačiau netrukus automobilis buvo įstumiamas į garažą remontui. Sugedo ne automobilis, bet automobilio numerio apšvietimas. Kol mechanikai keitė gana sudėtingą sistemą, varžovai vėl išsiveržė į priekį.

Gustas Grinbergas Le Mano lenktynėse Malaizijoje
Foto: Komandos archyvas

Po kiek laiko „Ligier“ buvo vėl grąžintas į trasą, tačiau atsiliko 10 ratų. Tuo metu visi suprato, kad jei varžovai nesusidurs su netikėtumais, nugalėtojų taurės Gusto ir Cody komandai jau prarastos. Vis tik likus iki finišo mažiau nei valandai, tas netikėtumas kaip tyčia nutiko. Varžovai suka į garažą remontui, o Cody Ware su Gustu Grinbergu vėl važiavo priekyje.

Finišo liniją RWR komandos lenktynininkams pavyko kirsti pirmoje vietoje klasėje, todėl Gustas į Lietuvą pargabens jau antrą aukščiausio lygio tarptautinėse lenktynėse iškovotą trofėjų. Vis tik kol kas jauniausias visų laikų Le Mans čempionatų lenktynių nugalėtojas, šešiolikmetis Gustas Grinbergas liko Azijoje. Su komandos draugais jis paviešės Singapūre ir trečiadienį skris į Tailandą, kur jau vasario 21-23 dienomis įvyks paskutinės šių metų Azijos Le Mans čempionato lenktynės. Ar pavyks startuoti – nežinia. Viskas priklauso nuo to, ar per kelias šios savaitės dienas pavyks rasti rėmėjų ir surinkti reikiamą biudžetą.