Kai stovėjimo vietos prireikia nemažo miesto visureigio savininkui, po minutės kitos netrunki pastebėti, kad tas pats automobilis suka jau kelintą ratą ir vis bando rasti tarpą, į kurį galėtų ne tik įsisprausti, bet įsispraudęs – ir iš automobilio išlipti. Dar blogiau būna tada, kai vieta lyg ir yra, tačiau erdvė aplink – tokia ribota, kad vargais negalais automobilį pasistatęs žmogus iš jo išlipa įširdęs ir suplukęs – dar kiek ir sportuoti nebereikėtų.

Ne taip retai tenka pamatyti ir tai, kad nemažu automobiliu mieste manevruojantis žmogus nesugeba pasistatyti automobilio per vieną vietą. Vis matai, kad užimta pusantros, mašina pastatyta per dvi vietas arba taip, kad greta jau tilps nebent motociklas. Tokie vairuotojai, žinoma, sako, kad braižomos stovėjimo vietos pernelyg mažos. Tačiau tiesa ta, kad jų automobiliai pernelyg dideli augantiems miestams.

Be jokios abejonės, vikriausiai kieme apsisuka tie, kurie atkeliauja su nedideliais hečbekais. Vos jų vairuotojai pamato laisvą tarpą, akimirksniu jungiama atbulinė pavara ir greitai manevruodamas tokio miesto mažylio vairuotojas pasistato automobilį ir, žiūrėk, jau eina pro sporto klubo duris.

Kodėl prireikė tokios ilgos įžangos šiam tekstui? Todėl, kad stebėdama, kaip plečiasi ir tobulėja mažesnių automobilių segmentas (oficialiai žymimas raide B) net neabejoju, kad netgi Lietuvoje, kurioje dažno asmenybė į mažesnį automobilį nesutelpa, būsime priversti persėsti į tokius modelius, kaip naujasis „Peugeot 208“, kurį teko išbandyti pirmiausia Portugalijos keliuose, o vėliau – ir Lietuvoje.

Pirmiausia išsirinkite spalvą

Prancūzai kaip visada yra kupini įdomių idėjų ir strategijų. Štai pristatydami B segmento mažylį jie akcentavo, kad norėtų pakeisti tai, kaip pirkėjai renkasi automobilius. Anot „Peugeot“, pirmiausia 208 modelį nusprendęs pirkti žmogus turėtų išsirinkti, kokios spalvos, kokių apdailų, kokios įrangos jam norėtųsi, o tik tada galvotų, apie jėgainę, kurios padedamas modelis važiuos.

Kodėl? „Peugeot“ 208 modelį pasiūlė net trijų skirtingų jėgainių. Važinėjantiems tolesnius atstumus skirtas 100 AG dyzelinį variklį turintis automobilis, norintiems alternatyvos – trys skirtingi benzininiai varikliai – 75 AG, 100 AG ir 130 AG. Tiems, kurie propaguoja CO2 emisijos pėdsako nepaliekantį judėjimą, skirtas elektrinis „e-208“ modelis su 136 AG jėgaine. Galiausiai, rinktis galima ir iš pavarų dėžių, mat 208 modelis komplektuojamas su 5 ir 6 laipsnių mechaninėmis, taip pat ir su 8 laipsnių automatine.

Skeptikams „Peugeot“ turi daugiau argumentų. Jei, pavyzdžiui, anksčiau gaminant elektrinę automobilio versiją tekdavo aukoti erdvę salone arba bagažinėje, šįkart elektrinis „e-208“ modelis erdve nesiskiria nuo vidaus degimo variklius turinčių giminaičių – netgi bagažinėje.

Naujasis "Peugeot 208" modelis
Foto: Gamintojo archyvas

Ryški išvaizda

B segmento naujokas – itin ryškus. „Peugeot“ pasistengė, kad iš toli matytųsi, kurio gamintojo logotipu yra pažymėtas modelis. Priekyje charakteringos, jau 508 modelyje matytos, „liūto iltys“, gale – iš trijų segmentų sudaryti užpakaliniai žibintai.

Salone taip pat yra į ką akis paganyti. Tikriausiai visi pamena 5008 ir 3008 modelio interjerą, kur prancūzai suderino odą, malonią liesti tekstilę, minkštą plastiką. Čia – ne kitaip. Salono erdvė rafinuota, neperkrauta spalvomis ir eklektiškomis detalėmis, plastikai maloniai čiuopiami, o ten, kur akys sustoja dažniausiai, panaudota tekstilės apdaila.

Kaip ir didesniuose modeliuose, taip ir čia yra pianino klavišus primenanti mygtukų, skirtų salono temperatūros ir kitų nustatymų, įjungimui lietimui jautriame ekrane, priešais vairuotoją – nedidukas vairas, o iš karto už jo „i-Cockpit“ prietaisų skydelis. Šis panašus į esančius daugelyje kitų „Peugeot“, tačiau turi vieną esminę ypatybę – yra trimatis. Kitaip tariant, vaizdas skaitmeniniame prietaisų skydelyje projektuojamas taip, kad informacija būtų pateikiama tarsi dviem sluoksniais ir priešais vairuotojo akis būtų ne šiaip ekranas, o savotiška holograma.

Galiausiai, giriasi „Peugeot“, į 208 modelį sudėjo pačias naujausias technologijas, kurios jau yra matytos 508 ar 3008 modeliuose.

Į elektromobilius žiūrima atlaidžiau

Nepaisant to, kad ilgainiui būsime priversti persėsti į nedidelius automobilius, vidaus degimo variklius turinčios „Peugeot 208“ versijos kol kas, matyt, bus aktualios vienetams fizinių pirkėjų ir kur kas įdomesnės juridiniams asmenims. Kitoks likimas turėtų tekti elektriniam „e-208“.

Naujasis "Peugeot 208" modelis
Foto: Gamintojo archyvas

Pastarasis į rinką išriedės tik kitąmet, tačiau neabejotinai riedės tyliai ir nemažą atstumą. Įsėdus į šį modelį jausmo, kad sėdi kažkokiame kitokiame automobilyje – nėra. Iš esmės, jis identiškas 208, vidaus degimo variklį turinčiam, modeliui. Skirtumai vos keli.

Pirmiausia – tyla salone įjungus variklį. Tuomet – trys skirtingi važiavimo režimai: „Eco“, „Normal“ ir „Sport“. Dažnas elektromobilių bruožas – aukštai įtaisytos sėdynės, tačiau „Peugeot“ pasistengė šitai pakeisti. Baterija automobilyje yra H raidės formos, todėl sėdynės sumontuotos žemai.

„e-208“ sumontuota 50 kWh talpos baterija, kuri, remiantis WLTP bandymų rezultatais, leidžia nuvažiuoti iki 340 km. „Peugeot“ pasakojo suskaičiavę, kad dauguma elektromobilių naudotojų per dieną nuvažiuoja iki 50 kilometrų, tad įkrauti elektromobilį tektų vos kartą per savaitę.

Spręsti, ar tai tiesa, kol kas ankstoka, mat bandymams pateikti modeliai buvo ne serijiniai, o ikigamybiniai. Prancūzai pabrėžė, kad važiavimo elektra įspūdžiui susidaryti jie tinka, tačiau spręsti, kokios yra elektromobilio sąnaudos, kiek elektros energijos jis regeneruoja, kaip sparčiai ji naudojama įvairiems modelio komponentams, dar ankstoka.

Tačiau svarbu tai, kad baterija šiame modelyje yra šaldoma skysčiais. Kitaip tariant, įkraunant elektromobilį, šio baterija nekaista, tad baterija įkraunama greičiau, jos naudojimo laikas ilgesnis, taip pat tokia baterija leidžia nuvažiuoti toliau.

Beje, prireikus įkrauti bateriją, iš namų rozetės ją visiškai įkrausite per 16 valandų. Jei įsigysite specialią įrangą namams, priklausomai nuo galios, bateriją įkrauti pavyks per 5-7,5 valandas. 100 kW galios stotelėse 50 kWh talpos bateriją iki 80 proc. įkrausite per pusvalandį, ir, atitinkamai, lietuviškose greitos įkrovos stotelėse baterija iki 80 proc. įsikraus per maždaug valandą.

Naujasis "Peugeot 208" modelis
Foto: Gamintojo archyvas

Tad kodėl šiam modeliui turėtų tekti kitoks likimas nei giminaičiams su vidaus degimo varikliais? Mat į elektromobilius lietuviai žiūri atlaidžiau ir nesibaimina, jei automobilis yra kiek mažesnis – svarbu, kad juo važiuoti galima tyliai ir pigiai.

Subalansuotas miestui

Pradėjus su 208 modeliu važiuoti reikėtų akcentuoti, kad tiek benzininės, tiek dyzelinės, tiek elektrinės versijos pakabų nustatymai – skirtingi, mat skiriasi automobilių svoris. Tad elektromobilio važiuoklės elgesys yra lyg aukso vidurys tarp kiek kietesnės benzininės ir kiek minkštesnės dyzelinės versijų.

Dar viena 208 modelio savybė – nors automobilis nedidelis, jo ratų ašys išstumtos toli į kampus, tad posūkiuose, ten, kur reikia, kad automobilis tvirtai laikytųsi ant kelio, toks išdėstymas ypač praverčia.

Visgi pabarti prancūzus yra už ką. Pirmiausia – už nemažą aerodinaminį triukšmą važiuojant dideliu greičiu – jau nuo 120 km/val. norisi pasigarsinti muziką. Antras priekaištas – už elgesį važiuojant per nelygius, grublėtus kelius. Tokius, kaip, pavyzdžiui, mūsų vis dar nesuremontuotas Molėtų plentas. Važiuojant per jo lūžius, įgriuvimus, iškilimus, duobes, atrodo, kad mažajame 208 tikrai kas nors atkibs ir nukris. Gerai, kad toks kelias – vienintelis Lietuvoje.

Naujasis "Peugeot 208" modelis
Foto: Gamintojo archyvas

Nepaisant to, miesto gatvėse negirdėti ir nejusti nė vieno iš aukščiau išvardytų trūkumų. Vairuoti 208 modelį patogu: mažas, „Peugeot“ būdingas, vairas čia ypač tinka, automobilis manevringas, jo forma – lengvai suvokiama, tad manevruojant ankštose erdvėse nekyla jokių rūpesčių. Keblumų gali sukelti tik galinė sėdynė, jei čia sėdėti nori aukštesnis nei 180 cm žmogus – gali būti, kad teks sėdėti šiek tiek pasisukus į šoną arba kelius įrėmus į priekinę sėdynę. Tiems, kurie nori į kelionę pasiimti galybę daiktų, taip pat tektų išmokti pakuoti daiktus išmaniai ir pasitikrinti, ar tikrai viskas reikalinga, mat bagažinė, nors ir gili, nėra begalinė – 265 l talpos, o jeigu norisi, dar šiek tiek daiktų galima įkrauti į atsarginiam ratui skirtą vietą.

Viską įvertinus, akivaizdu, kad modelis pirmiausia skirtas gyvenantiems mieste. Ir esu tikra, kad jei ne tos pernelyg mažos stovėjimo vietos aikštelėse, tai kalbos apie gresiančius automobilio, taršos, registracijos – nesvarbu, kaip juos vadinsime – mokesčius privers mus persėsti į mažesnius automobilius.

Kainos

Kalbant apie kainas, naujasis „Peugeot 208“ su benzininiu 75 AG varikliu ir mechanine penkių laipsnių pavarų dėže kainuos nuo 12 900 eurų. Dyzelinė versija su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže atsieis 15 700 eurų.

Elektrinė versija kainuoja reikšmingai daugiau nei varomos vidaus degimo variklių – „e-208“ galima įsigyti nuo 28 900 eurų. Geriausią įrangą turinti elektrinė 208 modelio GT versija kainuos 33 900 eurų.

Techniniai duomenys

Ilgis (mm) 4055
Plotis (mm) 1765
Aukštis (mm) 1430
Atstumas tarp ašių (mm) 2540
Bagažinės dydis (l) 265-311
Svoris (kg) 1023-1165