1975 metais debiutavusios tuomet mažiausios gamintojo serijos atstovas buvo 4,3 m ilgio ir įkūnijo tas vertybes, kurių ieškojo smagias vairavimo savybes vertinantys pirkėjai. Šią tradiciją puikiai tęsė ir E30, E36 versijos, o štai E46 jau sukėlė įtarimu dėl pernelyg apvalėjančių kažkada grakštaus modelio formų.

O ką jau sakyti apie 2004 metais pasirodžiusį E90 kėbulo modelį – pirmą kartą automobilio dydis peržengė 4,5 metro ribą, o Chris Bangle sukurta išvaizda nei kiek nepriminė lengvų ankstesnių modelių formų. Žinom, tais pačiais metais atsirado ir mažesnis pirmos serijos BMW hečbekas (po trejų metų debiutavęs kupė atrodė kur kas geriau), tačiau „trečiuko“ dvasia kažkur išgaravo.

Tad sėsdamas prie naujo, tik šiemet gaminti pradėto G20 kėbulo modelio vairo nerimavau – ar jis bus toks pats neazartiškas, labiau į komfortą orientuotas automobilis, kokiu man pasirodė naudojant tą pačią CLAR platformą pagamintas „penktukas“ ar naujas X5?

Visa laimė, kad ne! Bent jau su papildomai užsakoma „M Sport“ pakaba. Tik iš karto perspėju – jei mėgstate komfortišką važiavimą, tada rinkitės modelį su įprasta arba reguliuojama pakaba, kurios standumą galimą nustatyti pagal pageidavimus.

Na, o man naujas trečiukas su kieta „M Sport“ pakaba – būtent tai, ko ir trūko ankstesniuose modeliuose. Žinoma, tenka susitaikyti su tam tikrais kompromisais – per tą laiką net iki 4,7 m ištįsęs sedanas nebėra tas prieš ketvirtį amžiaus vairuotas „spirgas“, bet visgi tenka nulenkti galvą prieš bavarų specialistus, kuriems pavyko išgauti tokias smagias važiavimo savybes.

Žinoma, tam nemažai įtakos turėjo mažesnis modelio svoris – nuo 1445 kg sveriantis automobilis numetė daugiau kaip pusšimtį kilogramų (šis skaičius atrodo dar įspūdingiau, kai įvertini, kiek atsirado papildomos saugumo įrangos, be kurios šiuolaikiniai automobiliai neįsivaizduojami).

Taip pat smagų valdymą lėmė ir standesnis naujos platformos kėbulas, žemesnis svorio centras, tolygiai tarp ašių paskirstytas svoris, platesnė priekinė ir galinė tarpvėžė – azartiškai važiuoti „BMW 330i“ yra vienas malonumas, dinamikos – į valias (įsibėgėjimas iki 100 km/val. – per 5,8 sek.), o iki visiškos laimės dar galimas riboto praslydimo M diferencialas ir galimybė visiškai atjungti stabilizacijos sistemą.

Naujo 3 serijos BMW testas: sportiškų formų atgavimas

Variklių departamente siūlomi nuo 184 AG (320i) iki 258 AG (bandytas 330i) pasiekiantys modeliai su turbobenzininiais keturių cilindrų varikliais, taip pat dyzelinės 318d (150 AG) ir 320d (190 AG) versijos. Norintiems dar daugiau galios – greitai pasirodysiantis 387 AG M340i su turbobenzininiu šešių cilindrų motorų arba 480 AG M3. Ieškantiems ekologiškų sprendimų – iš tinklo įkraunamas 252 AG 330e, turintis 12 kWh talpos akumuliatorių, 50 kW elektros variklį ir galintis vien tik elektra nuriedėti iki 60 kilometrų (bet ar jums to reikia?).

Vieno, ko pasigedau, tai tiksliau veikiančios vairo sistemos. Bet tokie jau tie šiuolaikiniai automobiliai su elektriniu vairo stiprintuvu ir pasirengę vairuoti savarankiškai. Salone, ypatingai ant galinių sėdynių, tapo žymiai erdviau – reikia dėkoti 41 mm didesniam tarpašiui. Bet kas gi rašo apie „trečiuką“ ir erdvę ant galinių sėdynių – čia svarbiausias yra vairuotojas.

O vairuotojui bus neįprasta – klasikinius apvalius rodmenis kaip X5 modelyje pakeitė skaitmeninis ekranas su prieš eigą besisukančia sūkių „rodykle“. Dabar vairuotojui siūlomas 12,3 įstrižainės skaitmeninis ekranas – prietaisų skydelis, o navigacija ir multimedijos sistema valdomi iki 10,25 colio siekiančiame ekrane, valdomame tiek lietimu, tiek „iDrive“ valdikliu, tiek ir komandomis balsu.

Daugiau apie naują 3 serijos BMW žiūrėkite vaizdo medžiagoje.